Flue og spinnestang
Fra : Peter Weller

Dato : 06-03-01 19:29

Hej

Er der nogle som kan give et par gode råd om fluefiskning med spinnestang
ved kyst og i sø.
Hvilke fluer er bedst og hvordan skal de fiskes?
En sidste spørgsmål er, hvor langt skal forfanget være?

På forhånd tak
/Peter

Fra : Freddy ;o\)

Dato : 06-03-01 20:35

Hejsa

Jeg har med held fisket med bobleflåd og flue på et forfang der ikke var
mere end 2 meter langt, men det anbefales at bruge et forfang på 3-4
meter...
Måden du bruger dit udstyr på, afhænger af hvilke arter du ønsker at fange.
Men boble-fiskeri er et meget langsomt fiskeri.
Du kan læse mere på s.37 i bogen 'På Kystfiskeri' af Niels Vestergaard.

Mvh. Freddy...

Fra : HK

Dato : 10-03-01 15:57

Hej, når jeg fisker med bobleflåd og flue fra kysten efter havørred, fisker
jeg taklet meget hurtigt.
D.v.s. at jeg tager en omdrejning på hjulet, holder ca. et sekunds pause
(eller mindre), tager endnu en omdrejning o.s.v. Jeg finder den langsomme
metode, man oftest hører om for kedelig.

Jeg bruger også et forfang på 3-4 meter. Fluerne er primært 2 forskellige:
Et perlemors juletræ str. 6, og en lille hvid rejeimmitation str. 8. Her i
foråret har jeg tænkt mig at prøve en sort wolly bugger som en
børsteormsimmitation.

Jeg fiskede en del gange med metoden sidste år, med en del tabte hug og 4
over målet på land, de 3 på den lille hvide rejeimmitation. Den var speciel
god til de farvede efterårsørreder.

Mvh

Henrik

Fra : Freddy ;o\)

Dato : 11-03-01 21:18

En omdrejning, et sekund ?! --- Det er stadig langsomt fiskeri (i forehold
til spindefiskeri) !!!

Mvh. Freddy