Opsættelse af Win2k Pro Server...
Fra : Sophus

Dato : 22-12-02 21:45

Hej Gruppe

Min menning var at opsætte en Windows 2000 Pro server med Apache, php og
mysql også skulle den også hoste lidt til mIRC.
Der hvor min server kommer til at stå er et sted hvor man går gennem en
switch også direkte ud på nettet så den er jo ikke beskyttet.
Hvordan beskytter jeg den allerbedst mod angreb, hvilke programmer osv. ???

Mvh. Sophus

Fra : F.Larsen

Dato : 23-12-02 11:27

"Sophus" <Sophus.n@get2net.dk> wrote in message
> Der hvor min server kommer til at stå er et sted hvor man går gennem en
> switch også direkte ud på nettet så den er jo ikke beskyttet.
> Hvordan beskytter jeg den allerbedst mod angreb, hvilke programmer osv.
???

Hvis du har en router involveret og har adgang til opsætningen af den kan du
starte med at kun route de porte til serveren som du bruger (80,6666,113)

og så er det ellers bare at gå igang med win2k:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/
tools/chklist/iis5cl.asp

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Flemming Riis

Dato : 23-12-02 11:27

> [...]
> switch også direkte ud på nettet så den er jo ikke beskyttet.
> Hvordan beskytter jeg den allerbedst mod angreb, hvilke programmer osv.

Du kan kun have 10 connections på en w2k pro, hvis du vil have en maskine
direkte på nettet ville jeg vælge alt andet end en MS platform med mindre du
gidder sidde hacke registry for at få den til at være usynlig

Fra : jens

Dato : 23-12-02 11:53

"Flemming Riis" <fr@added.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> gidder sidde hacke registry for at få den til at være usynlig

Øøøhh, er det w2k der bestemmer antallet af conections ?
Er det ikke de respektive serverprogrammer ?

mvh Jens som er lidt i tvivl om hans w2k ftp er tunet

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-12-02 12:16

Flemming Riis wrote:

> Du kan kun have 10 connections på en w2k pro, hvis du vil have en maskine
> direkte på nettet ville jeg vælge alt andet end en MS platform med mindre du
> gidder sidde hacke registry for at få den til at være usynlig

Hmm, jeg har haft væsentligt flere connections på min w2k pro..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : jens

Dato : 23-12-02 15:06

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, jeg har haft væsentligt flere connections på min w2k pro..

Ja det har jeg også, men det kan jo være en fejl fra Microsoft side, det har
jeg før hørt om

mvh Jens

Fra : Elmo Jensen

Dato : 23-12-02 20:24

I indlæg <au758h$do0$1@news.net.uni-c.dk>,
skrev mkg2@jellingnet.dk følgende:

> Ja det har jeg også, men det kan jo være en fejl fra Microsoft side, det har
> jeg før hørt om

Flemming Riis mener sikkert den indbyggede IIS 5.0 i Windows 2000 Pro. Den er
begrænset til 10 connections i både web og ftp.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-12-02 20:50

Elmo Jensen wrote:

> Flemming Riis mener sikkert den indbyggede IIS 5.0 i Windows 2000 Pro. Den er
> begrænset til 10 connections i både web og ftp.

Det er muligt, jeg holder mig langt fra IIS..

Fra : jens

Dato : 24-12-02 00:58

"Elmo Jensen" <news5@ddibbsystem.dk> skrev i en meddelelse
> I indlæg <au758h$do0$1@news.net.uni-c.dk>,

> Flemming Riis mener sikkert den indbyggede IIS 5.0 i Windows 2000 Pro. Den
er
> begrænset til 10 connections i både web og ftp.

Nåe ja dèn webserver.
Den står ikke i min liste over instaleret "tilbehør"

mvh Jens

Fra : Elmo Jensen

Dato : 24-12-02 02:21

I indlæg <au87uh$h9i$1@news.net.uni-c.dk>,
skrev mkg2@jellingnet.dk følgende:

> Nåe ja dèn webserver.
> Den står ikke i min liste over instaleret "tilbehør"

Nej heller ikke her. Jeg bruger Sambar som web/ftp server og MailEnable
som mailserver.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jens

Dato : 24-12-02 02:26

> I indlæg <au87uh$h9i$1@news.net.uni-c.dk>,

> Nej heller ikke her. Jeg bruger Sambar som web/ftp server og
MailEnable
> som mailserver.

Ja jeg er jo kun nået til ftp foræg, og det er med bulletproof

mvh Jens

Fra : Sophus

Dato : 25-12-02 22:19

"Elmo Jensen" <news5@ddibbsystem.dk> wrote in message
> I indlæg <au758h$do0$1@news.net.uni-c.dk>,

> Flemming Riis mener sikkert den indbyggede IIS 5.0 i Windows 2000 Pro. Den
er
> begrænset til 10 connections i både web og ftp.

Meget muligt...Men nu skrev jeg , jeg ville bruge Apache ?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-12-02 20:37

> [...]

> en maskine direkte på nettet ville jeg vælge alt andet end en
> MS platform med mindre du gidder sidde hacke registry for at få

Nu skrev manden jo at han ville benytte Apache...

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <hhtp://salg.4952.dk>

Fra : Sophus

Dato : 25-12-02 22:20

Forresten kom i ud i en diskution som ikke omhandlede mit spg.
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med det ?