hvad skal man vælge af system ?
Fra : Søren

Dato : 22-12-02 16:53

vi skal starte en butik med netsalg

og ønsker et system der kan håndtere lagerstatus
der udover skal vi på maskinerne self have debitor kreditor til faktuereing,
lager, varegrupper, regnskab mv.

er der nogen der har nogle gode forslag.

jeg har tidligere arbejdet med concorde C5 light, men der må være et godt
alternativ

Mvh. Søren

Fra : Søren

Dato : 23-12-02 16:46

Jeg har kigget lidt på SAP

nogen der har erfraring med det ?

--
Mvh. Søren

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-12-02 18:54

"Søren" <shop@skodserver.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget lidt på SAP
>
> nogen der har erfraring med det ?

Hvis I har et vist antal millioner i startkapital så I har råd til indkøb og
tilretning af et SAP system, vil jeg tro det er en god idé.

Hvis I ikke har et nogle millioner, vil jeg anbefale jer at finde en mere
realistisk løsning;

I kan enten selv udvikle det (eller få en konsulent til det), indkøbe et
eksisterende regnskabsprogram (C5, SummaSummarum, WinFinans (jeg mener de
alle kan det du ønsker)), eller finde et færdiglavet webløsning som I enten
lejer jer ind ved (Jubii's butikker mv), eller benytte en gratis open-source
løsning (jeg vil gerne fraråde dette).

Mvh,

Anders Vind Ebbesen
Restraining orders is just another way of saying "I love you"

Fra : Søren

Dato : 24-12-02 01:32

vi er på nuværende tudspunkt ved at få udviklet en hjemmeside som
undersøttes af Mysql derfor behøver vi et lagersystem der understøttes af
samme.

jeg har som sagt ingen ide til hvilket system ve bør bruge da det hele er
meget nyt for mig da det hele er en nystartet virksomhed,

jeg har tidligere brugt C5 men den er vist blevet ret almindeligt ...jeg
søger derfor et alternativ......

men er det en konsulent der skal til er det vel det der er løsningen....

ellers nogen gode forsklag ?

butikken skal åbne om ca 3-4 månedere og beskæftige sig med EDB Consoller
samt Hifi udstyr samtidig åbner vi en butik på en fast location

Mvh. Søren