Lakering af møbler.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-12-02 16:38

Nogle der har erfaringer emd firmaer der lakerer møbler.

Jeg er på udkig efter at få malet nogle reoler.

Jeg kender Lux-Lack, men har svært ved at finde alternativer i Kbh-omrpdet.

Mvh

Kim Jørgensen

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 22-12-02 01:51

On Sat, 21 Dec 2002 16:38:18 +0100, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.udskiftmedDK> wrote:

>Nogle der har erfaringer emd firmaer der lakerer møbler.
>
>Jeg er på udkig efter at få malet nogle reoler.
>
>Jeg kender Lux-Lack, men har svært ved at finde alternativer i Kbh-omrpdet.

Jeg har nogle bekendte, som fik omlakeret nogle Myren-stole hos en
alm. autolakerer. Han sagde, at enhver autolakerer kan fylde møbellak
i pistolen og lave det lige så pænt som på en møbelfabrik (det er
stort set også den samme uddannelse). Så der burde være mange
muligheder også i Kbh., hvis de ellers gider gøre det.

Lars

Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-12-02 13:49

Der findes masser af sprøjteværksteder, som ikke laver andet.

Malemester John Vedsegaard

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-12-02 21:52

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message
> Der findes masser af sprøjteværksteder, som ikke laver andet.
>
> Malemester John Vedsegaard

Når jeg søger på maler eller industrilakering er det meget lidt der dukker
op i Kbh.

Til gengæld må der blive malet meget i Jylland.. *S*

Nogle du kan anbefale... dig selv ?

Mvh.

Kim

Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-12-02 22:05

Jeg har desværre ikke sprøjteværksted. Men se under malermestre, der er
mange som har sprøjteværksted.

Premal, Valling, Eskilsen m.fl.
John

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-12-02 22:55

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message
> Jeg har desværre ikke sprøjteværksted. Men se under malermestre, der er
> mange som har sprøjteværksted.

Med fare for at lyde blank (glans 90)...

Skal der ikke være specielle omgivelser for det bliver ordentligt, varmeovne
og lign. ?

Mvh og go jul.

Kim

Fra : John Vedsegaard

Dato : 24-12-02 20:39

Ja det er en fordel med varmeovne, men ikke en nødvendighed.
Hærde tiden bliver meget længere hvis det gøres på stedet.
Plastmaling er 3 uger om at gennemhærde.
På sprøjteværksteder anvender man ofte 2-komponent lak, der er stærkere men
ikke nemt kan viderebehandles.