java (jdk), the debian way?
Fra : rasmus

Dato : 21-12-02 04:27

Hvordan får jeg installeret noget jdk, helst the debian way...
Jeg har suget en java-rpm, men der manglede (selvfølgelige) nogle pakker :(
så det var ikke top-fedt.

Kan en eller anden ikke stå af juleræset et øjeblik og gi' lidt hjælp,
gerne til en guide eller noget ...
--

/rasmus

Fra : rasmus

Dato : 21-12-02 04:54

rasmus wrote:

> Hvordan får jeg installeret noget jdk, helst the debian way...

Hvorfor finder man en løsning lige efter at man har spurgt?

apt-get install j2sdk1.3

/rasmus

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-12-02 12:02

rasmus wrote in <3e03d713$0$24680$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>:
> apt-get install j2sdk1.3

Jeg har tilføjet disse til /etc/apt/sources:

deb http://his.luky.org/ftp/mirrors/linux-JDK/debian/ testing main non-free
deb http://his.luky.org/ftp/mirrors/linux-JDK/debian/ unstable main non-free

Og har derefter installeret "j2sdk1.4".

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.19 - Debian testing/unstable

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 21-12-02 12:50

rasmus wrote:
> Hvordan får jeg installeret noget jdk, helst the debian way...

Se her:

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/opsaetning-browser.html#OPSAETNING-JAVA-FLASH

Fra : Mette Skov

Dato : 22-12-02 23:01

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/opsaetning-browser.html#OPSAETNING-
JAVA-FLASH

det er kun runtime-miljøet(jre), jeg har brug for udviklingsmiljøet (jdk).
/rasmus