Erfaringer med Prestige 100/100IH eller 10~
Fra : Magnus

Dato : 06-03-01 14:57

Jeg har en ISDN forbindelse fra TD som jeg gerne ville dele mellem et par
pc'ere som er nu er tilsluttet en hub.

Da jeg ikke har en pind forstand på netværk/routere og alle de begreber der
følger med er jeg intresseret i at vide om det blot er at forbinde routeren
istedet for hubben ?

Er "Prestige" routerne nemme at konfigere og ellers arbejde med ?

Jeg har set på to routere:
1) Prestige 100/100IH
2) Prestige 100WH

Hvilken en er det jeg skal bruge og kan man få en der både kan ISDN og hvis
jeg senere får ADSL?

/Magnus
arnason@email.dk

Fra : Thomas Braad Toft

Dato : 06-03-01 17:54

Hej !

On Tue, 6 Mar 2001 14:57:01 +0100, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:
> [...]
>følger med er jeg intresseret i at vide om det blot er at forbinde routeren

Tja....mere eller mindre. De routere, som du har kigget på har
indbygget 4-ports HUB, så reelt har du ikke umiddelbart noget at bruge
HUB'en til mere, hvis du blot skal samle to maskiner.

>Er "Prestige" routerne nemme at konfigere og ellers arbejde med ?

Ja, de er så'n rimelig nemme at have med at gøre. Du kan enten
konfiguere dem vha. en telnet-klient (tekst-baseret) eller via et
web-interface i din browser. Sidstnævnte har jeg btw. aldrig fået til
at virke....

>Jeg har set på to routere:
>1) Prestige 100/100IH
>2) Prestige 100WH

Har selv en 100WH, men bemærk at den kræver at du i forvejen har en
ISDN adapter, da det er en WAN-router.

>Hvilken en er det jeg skal bruge og kan man få en der både kan ISDN og hvis
>jeg senere får ADSL?

Hm....ADSL og ISDN er to ret forskellige teknologier, jeg mener ikke
umiddelbart at Zyxel har lavet nogle produkter, som understøtter
begge. Tag selv et lille kig på Zyxels iøvrigt ganske gode web-site:
www.zyxel.dk

Mvh.

Thomas Braad Toft

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-03-01 19:51

"Thomas Braad Toft" <spam@magicx.dk> skrev i en meddelelse
> Har selv en 100WH, men bemærk at den kræver at du i forvejen har

Hej Thomas,

Jeg slås p.t. med call-bumping på min 100WH+Zyxel Omni.net LCD.

Det *vil* bare ikke virke

Jeg er ikke så heldig at du også kombinerer din 100WH med en Omni.net LCD ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Thomas Braad Toft

Dato : 07-03-01 01:31

Hej

On Tue, 06 Mar 2001 18:51:26 GMT, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer.as> wrote:

>Jeg slås p.t. med call-bumping på min 100WH+Zyxel Omni.net LCD.
>
>Det *vil* bare ikke virke
>
>Jeg er ikke så heldig at du også kombinerer din 100WH med en Omni.net LCD ?

Nope, desværre. Jeg bruger den sammen med et Lasat Speed II.

Er det ikke et spørgsmål om at give TA'en den rigtige streng ? Ellers
synes jeg du skal prøve at ringe / skrive til Zyxel, de vil med stor
sikkerhed kunne løse dit problem.

---
Mvh.

Thomas Braad Toft

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-03-01 02:04

> [...]
>
> Er det ikke et spørgsmål om at give TA'en den rigtige streng ? Ellers
> synes jeg du skal prøve at ringe / skrive til Zyxel, de vil med stor

Jo, der er garanteret et spm om at give TA'en den rigtige streng (kombineret
med at banke-på rent faktisk er aktiveret på centralen)

Ringer til Zyxel imorgen - jeg gider ikke slås mere med det

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Jens Peter Hansen

Dato : 11-03-01 12:12

"Søren C. Fischer" wrote:

> Jo, der er garanteret et spm om at give TA'en den rigtige streng (kombineret
> med at banke-på rent faktisk er aktiveret på centralen)
>

> Ringer til Zyxel imorgen - jeg gider ikke slås mere med det

Kunne de løse dit problem ? - eller erkender de, at kombinationen af Omninet LCD
+ Prestige 100WH + ProAccess er en død sild ift bundling ?

I så fald - hvordan slipper man billigst ud af problemet ? (Har en Gigaset 3070,
så har egentlig ikke behov for analoge udgange)

jph

--
Jens.Peter.Hansen@bigfoot.com
Tlf. 86 47 95 21

Initativtager til PurhusNet - et virtuelt mødested for borgere i Purhus kommune
http://www.PurhusNet.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-03-01 12:35

"Jens Peter Hansen" <Jens.Peter.Hansen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
3070,
> så har egentlig ikke behov for analoge udgange)

Jeg har lige svaret dig pr. email....
Og så ser jeg dit indlæg der er enslydende med den email du sendte til mig,
hvorfor sendte du mig den email ??

Jeg kører med følgende initstreng:
ATS87.2=0CE1&J3BP1S79.2=1

--