strong, b, em
Fra : Leonard

Dato : 20-12-02 22:40

Hvilke tags bruges til hvad?
<strong>
<b>
<em>
<i>
Med CSS kan det jo få det udseende jeg vil have, men der må jo være en
mening med at der er flere.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-02 23:31

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev :

>Hvilke tags bruges til hvad?
><strong>
><b>
><em>
><i>

<b> er fed tekst og <i> er kursiv tekst.
<strong> og <em> opfører sig ofte på samme måde i de fleste
browsere, men der er faktisk ikke defineret noget bestemt
udseende af disse to tags i htmlstandarden.
Det er helt op til browseren, hvordan de skal fortolkes, de skal
blot være anderledes end normal tekst.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-12-02 23:40

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> writes:

> Hvilke tags bruges til hvad?

(jeg omrokerer lige=

> <em>

Emphasis, fremhævelse. Hvis der skal lægges tryk på noget.

> <strong>

Stærkere version af <em>

> <b>

Boldface font

> <i>

Italic font

> Med CSS kan det jo få det udseende jeg vil have, men der må jo være en
> mening med at der er flere.

Faktisk ikke, derfor anbefales det at man undgår <b> og <i>. De første
to er eksempler på semantisk markup - de fortæller hvad noget betyder,
ikke hvordan det skal se ud. De to sidste er fysisk markup - de siger
intet om indholdet men siger bare hvordan det skal se ud, og det er
netop CSS's job i vore dage.

Det ser ud til at både b og i er forsvundet fra xhtml 1.1 (men jeg er
ikke sikker, det kan bære være de er svære at finde pga.
modulstrukturen).

/L