Debian netværk problem
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-12-02 19:20

Hej!

Jeg vil gerne installere Debian på min hovedcomputer (bruger det på en
anden maskine der kører webserver pt) men har et problem, det vil ikke
anerkende modulet til mit netkort.
Windows Device Manager fortæller mig at det er et Macronix MX98715 og
søgning på Google siger at jeg skal bruge "tulip" modulet.
Det passer meget godt, det er tulip jeg bruger på den anden maskine med
samme netkort.
Problemet er så at når jeg vælger tulip under installationen skriver den
"installation failed" og dropper mig tilbage til listen over moduler.

Jeg prøvede at installere Mandrake 8.1 bare for at se om det virkede
der, det gør det og den har automatisk valgt tulip som driver.

Har i nogen løsningsforslag?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-12-02 19:40

Stefan Bruhn <spamfilter@bruhn.tk> writes:

> Problemet er så at når jeg vælger tulip under installationen skriver den
> "installation failed" og dropper mig tilbage til listen over moduler.

Den burde skrive fejlbeskeder ud på tty3. Prøv at tryk Alt-F3 efter du
har forsøgt at installerer drivere og se om den skriver en
fejlmeddelse der.

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-12-02 10:59

On Fri, 20 Dec 2002 19:40:16 +0100, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>Den burde skrive fejlbeskeder ud på tty3. Prøv at tryk Alt-F3 efter du
>har forsøgt at installerer drivere og se om den skriver en
>fejlmeddelse der.

Der stod ikke noget på tty3, men dette er hvad den skrev i standard
displayet:

/lib/modules/2.2.20-idepci/net/tulip.o: init_module device or resource busy
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters
/lib/modules/2.2.20-idepci/net/tulip.o: insmod /lib/modules/2.2.20-idepci/net/tulip.o failed
/lib/modules/2.2.20-idepci/net/tulip.o: insmod tulip failed

Installation failed

Den spurgte ikke efter parametre...