Noget med en Javascript fil der henviser t~
Fra : Ebbe

Dato : 20-12-02 14:46

Jeg vil gerne, inde i javascript(-fil) kunne vælge, alt efter hvad brugeren
vælger, hvilken javascript-fil jeg vil bruge. Kan man det?

Håber ikke det er for snørklet skrevet.

--
Ebbe fra home13.inet.tele.dk/ebbe
Det spiludviklende site

Fra : Ebbe

Dato : 20-12-02 15:19

"Ebbe" <ebbe@skummer.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne, inde i javascript(-fil) kunne vælge, alt efter hvad
brugeren
> vælger, hvilken javascript-fil jeg vil bruge. Kan man det?

Fandt selv ud af det. Mente ellers jeg havde prøvet det, men det havde jeg
åbenbart ikke:

document.write("<script language='JavaScript'
src='http://www.freebieweb.dk/freebieweb/services/quickpool/default.asp?id=9
35'></script>")

Lige ud af landevejen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-12-02 16:44

"Ebbe" <ebbe@skummer.com> writes:

> Jeg vil gerne, inde i javascript(-fil) kunne vælge, alt efter hvad brugeren
> vælger, hvilken javascript-fil jeg vil bruge. Kan man det?
>
> Håber ikke det er for snørklet skrevet.

Kun lidt :)

Du vil gerne lade brugeren lave et valg (på en eller anden måde)
og så vælge hvilket javscript der skal bruges ud fra det valg.

Jeg tror ikke der er en nem måde at loade nyt javascript efter siden
er loadet, så mit forslag er at loade al den javascript du kunne være
interesseret i fra start, og så vælge hvad af det du bruger senere.

Man kan gemme funktioner i variabler i javascript.
F.eks.

function f1() {
alert("DIMS");
}
function f2() {
alert("GOLF");
}
var foo = f1;

setInterval(funtion () {foo();},1000)

Det vil en gang i sekundet lave en alert med tekst "DIMS".

Hvis man så senere skriver
foo = f2;
så vil man ændre hvad der sker en gang i sekundet. Der kunne
stå hvad som helst i f1 og f2, så det er en måde at ændre opførsel
på undervejs.

/L

Fra : Ebbe

Dato : 22-12-02 13:44

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> så vil man ændre hvad der sker en gang i sekundet. Der kunne
> stå hvad som helst i f1 og f2, så det er en måde at ændre opførsel

Uha...meget spændende. Nu har jeg fået en masse gode idéer til forbedring af
min kode.

Ebbe