ISA server (newbee)
Fra : Carsten Marcussen

Dato : 20-12-02 12:09

Hej alle.

Jeg har netop installeret en Win2K server som kører DC. Og jeg har i denne
anledning også installeret en ISA firewall.

Jeg ved godt det er smarteste rent sikkerhedsmæssigt at installer ISA'en
seperat. Men jeg har ikke lige en $ til dette. Så alt kører på 'en og samme
maskine. Jeg bruger 2 netkort naturligvis (Internt/externt net). Og det
externe netkort er koblet direkte til en Cisco 677 router.

Jeg har først installeret Win2K, kørt wizarden så den DC, Active Directory.
+ installeret SP3. Jeg har herefter installeret efter Hanno's ellers
udemærket forskrifter vedr. installation af ISA på http://www.hanno.dk ,
blot med andre adresser end netop han bruger.

Lad os sige at jeg bruger følgende fiktive adresser..:

10.10.0.1 internt net
168.168.1.1 til Cisco router

Er det ok?

Nå, men det kører sådan set men.........
1)...Når man browser fra en klient virker opslaget en anelse langsomt.
2)...+ når man chatter fra en klient (yahoo messenger) virker den noget
underlig. Dvs. at det er yderst sjælent du ser "userX is typing a message" -
og kun i et kort øjeblik selvom hans/hendes tekst er lang.

Det virker som om der er en vis 'delay' et eller andet sted !!
Har det noget at gøre med ovenævnte forskellige address ranges + noget DNS ?
Eller hvad kan det skyldes ?
Er der andre med samme problem ?

Alle foreslag/indlæg vil blive yderst påskønnet

/Carsten Marcussen

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 20-12-02 12:37

oops... kunne jeg stave bare lidt bedre idag ville jeg føle mig langt mere
glad.

/Carsten

Fra : jens

Dato : 20-12-02 14:53

"Carsten Marcussen" <cm@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller hvad kan det skyldes ?
> Er der andre med samme problem ?
>
> Alle foreslag/indlæg vil blive yderst påskønnet

er der en bestemt årsag til at de skal være så indviklet ?

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 22-12-02 14:14

> er der en bestemt årsag til at de skal være så indviklet ?

ja det kunne jo være at carsten kunne tænke sig at afprøve/lære en ISA
server
at kende og det for sætter han det op på et lille test/hjeme netværk

Thomas Johansen

Fra : jens

Dato : 22-12-02 19:20

"Thomas Bøjstrup Johansen" <tooms@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ja det kunne jo være at carsten kunne tænke sig at afprøve/lære en ISA
> server
> at kende og det for sætter han det op på et lille test/hjeme netværk

se det synes jeg er en _rigtig_ god grund
så denne tråd vil jeg bare følge i det skjulte he he

mvh jens som er nysgerrig af natur

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 22-12-02 14:07

> Jeg har netop installeret en Win2K server som kører DC. Og jeg har i denne
> anledning også installeret en ISA firewall.
det er ikke noget problem at køre ISA på en DC'er, men det kan være lidt
svære
at styre

> [...]
>
> Det virker som om der er en vis 'delay' et eller andet sted !!
> Har det noget at gøre med ovenævnte forskellige address ranges + noget DNS
du skal bare være sikker på at du ikke har dit 192.168.1.0 net i din LAT
fordi så kan den ikke
finde udaf hvad der er inside og outside også køre det ikke så godt....

prøve evt. at kigge lidt på om din DNS er som den skal være

Thomas Johansen

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 22-12-02 14:16

glemte lige denne URL til et godt site om ISA

www.isaserver.org

Thomas Johansen