hover og mozilla
Fra : sune vuorela

Dato : 20-12-02 03:14

Hep!

www.sirius2.dk

I mozilla - når jeg kører ud i menuen - så skifter menubaggrunden
farve, sådan som menupunkterne skal gøre.
Er der en der ved, hvad der skal gøres for at slippe for det?

I MSIE er der ingen problemer.

css hedder sirius2.css

--
Sune

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-02 04:09

sune vuorela <nospam@vuorela.dk> skrev :

>I mozilla - når jeg kører ud i menuen - så skifter menubaggrunden
>farve, sådan som menupunkterne skal gøre.
>Er der en der ved, hvad der skal gøres for at slippe for det?

Det er fordi du også har class="menu" på table, IE forstår ikke
hover på table kun links, selvom det er korrekt css.

Det kan sikkert klares ved blot at fjerne class på table.

Jeg vil iøvrigt foreslå at du sætter en display: block på dine
links, derved opnår du at helle cellen bliver et link og samtidig
vil baggrundsfarven have samme længde uanset tekstlængden.
Der skal også lige en width på.

..menu:link {color: #000000; text-decoration: none; font-size:
1em; font-family:verdana,arial,helvetica,sans-serif; display:
block; width: 160px}

Jeg har ikke tjekket om det lige passer med 160px, men det er jo
bare at prøve sig frem.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-12-02 09:30

sune vuorela skrev:

> Hep!

Tjep! (?)

> I mozilla - når jeg kører ud i menuen - så skifter menubaggrunden
> farve, sådan som menupunkterne skal gøre.

Ikke så mærkeligt. Fra din css-fil:

..menu:hover {color: RGB(168,30,30); background: #FFDA0B; text-
decoration: none; font-size: 1em}

- og du har sat tabellen til at være af klassen menu. Det vil sige
at du definerer en hover-effekt på tabellen (eller tabelcellerne).
Du kan enten fjerne menu-klassen fra alt andet end links, eller
nøjes med at definere pseudoklasserne hover, link, alink og vlink
på a-taggen:

a.menu:hover {....}
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sune vuorela

Dato : 20-12-02 10:34

On Fri, 20 Dec 2002 09:30:20 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Ikke så mærkeligt. Fra din css-fil:
>
>.menu:hover

Takker! (også til Knud)
Så fik jeg lært endnu en forskel på IE og mozilla.

--
Sune