Currency
Fra : Frank N

Dato : 19-12-02 14:38

Hejsa,

Jeg har lidt problemer mht. formattering af valuta (StrToCurr).

Jeg har diverse strings med forskellige værdier, heriblandt "75,00", "0,25"
og "50,00".
Når jeg benytter StrToCurr og senere CurrToStr bliver de formatteret om til
"75", "0,25" og "50", hvor jeg gerne ville have de sidste ,00 med.

Hvad kan jeg gøre for at løse dette?
Jeg har også forsøgt med StrToFloat og FloatToSTr, men med samme resultat.

Mvh Frank

Fra : Harald

Dato : 19-12-02 15:40

"Frank N" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre for at løse dette?
> Jeg har også forsøgt med StrToFloat og FloatToSTr, men med samme resultat.

Benyt FormatFloat functionen i stedet, f.eks.
FormatFloat('#,##0.00',DitTal);

Mvh
HK

Fra : Frank N

Dato : 19-12-02 17:31

> Benyt FormatFloat functionen i stedet, f.eks.
> FormatFloat('#,##0.00',DitTal);

Perfekt! Det var præcis hvad jeg ledte efter... tænkte nok der fandtes en
sådan funktion :) Mange tak!

Mvh Frank