Brænde/briketter
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-12-02 11:36

Jeg varmer huset op med en brændeovn, men nu er jeg rendt tør for brænde.
Det billigste ser ud til at være briketter - holder det, eller er der
ulemper, som jeg ikke lige tænker over? Og hvor køber man billigst brænde,
hvor prisen er max 1 kr pr. kg (dvs 320 kr pr m3)?

Mvh Maria

Fra : Anja B.

Dato : 19-12-02 13:22

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> [...]
> ulemper, som jeg ikke lige tænker over? Og hvor køber man billigst brænde,
> hvor prisen er max 1 kr pr. kg (dvs 320 kr pr m3)?

Hej,

Vi fyrer med briketter (LOKA) og jeg kan ikke sige noget negativt om
dem. De virker langt drøjere end vores fyrrebrænde, og gløder i meget lang
tid efter at flammerne er væk. De skal heller ikke have så meget luft som
almindeligt brænde, så den varme luft suges ikke ud af stuen gennem ovnen
(en Morsø 2140). Endelig er der minimalt med aske bagefter. Men husk, at du
skal købe stort ind, for at der er økonomi i det, og du skal have mulighed
for at opbevare dem 100 % tørt.

Hvis man kan stole på det energi-indhold, som leverandører af brænde og
briketter opgiver, så kan energien i et ton briketter omregnes til et
tilsvarende antal rummeter brænde (jeg tror det var cirka 4 rm bøg). Og en
aldeles uvidenskabelig beregning viste i sin tid, at det eneste købe-træ,
som kan konkurrere med briketterne er hele træstammer i 3 meters længde ved
køb af 10 rm. Og så mangler du jo altså stadig at save, flække og stable....

Så vores opskrift på billig fyring hedder derfor briketter, plus at vi
holder øjne og ører åbne, da der tit er venner og kollegaer, der vil ha'
fældet et par træer mod at forære brændet væk

--

Vh Anja

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 20-12-02 12:53

Loka fås her : 1635,00 dkr. pr palle = 48 pakker a 20 kg -- afhentet

--
Mvh. Ledøje Udlejning I/S
Risbyvej 24

Per Nielsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-12-02 13:57

Ledøje Udlejning skrev:
> "Anja B." <anjab@itq.dk> skrev i en meddelelse
>
> Loka fås her : 1635,00 dkr. pr palle = 48 pakker a 20 kg -- afhentet

Og så fristes man til at sige:
http://www.jopa.dk/koeb/piller.html
eller
http://www.loka-bio.dk/
som er i samme prisklasse

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Fra : Morten DH

Dato : 20-12-02 16:46

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
> fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Det er en fornøjelse at se usenet etikette formidlet på så venlig en måde...
andre grupper jeg færdes i kunne lære meget

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-02 16:47

Lolland:

Trælastkompagniet Nakskov
54 92 27 11

1080 kg. i 10 kg/ps

1595,00 incl. moms
afhentet. engangspalle, som også kan brændes

HJ

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 20-12-02 19:50

> [...]
>
> 1080 kg. i 10 kg/ps
>
> 1595,00 incl. moms
> afhentet. engangspalle, som også kan brændes

Den kan jeg godt slå! (ikke mig, men der jeg handler)

Statoil Energi Tissø

1080kg i 10 kg poser
1362,50 incl. moms

Se evt. her:
http://www.statoil.com/mar/svg01185.nsf/docs/erhverv-produkt-braendeogbriketter

Det er iøvrigt en dejlig nem måde at fyre på, næsten intet arbejde. Og
meget lidt aske.

Med juletræ hilsen
Philip Oest Møller

Fra : Brian Skaarup

Dato : 20-12-02 22:27

On 20 Dec 2002 10:50:24 -0800, philip2022@hotmail.com (Philip Oest
Møller) wrote:

>Den kan jeg godt slå! (ikke mig, men der jeg handler)
Jeg har set dette:
http://www.moldau-import.dk/bio.htm
DKK 1.399,- inkl. moms leveret Jylland/Fyn