konvertering ??
Fra : Gert Knold

Dato : 19-12-02 10:08

Hej

Mit projekt handler om at lave et online udlåns kartotek.
Jeg har et stykke kode der relaterer til en database (Access/OleDB).
Mit problem er nu at jeg har en "Ja/Nej" ting i databasen, og når jeg får
svar på siden er mine svar True og Falsh, hvordan konverterer jeg dem til
dansk Ja og Nej ????

Hilsen Gert

Fra : Voller

Dato : 19-12-02 10:30

> Mit problem er nu at jeg har en "Ja/Nej" ting i databasen, og når jeg får
> svar på siden er mine svar True og Falsh, hvordan konverterer jeg dem til
> dansk Ja og Nej ????

Den hurtige udgave:

<%

Select Case objRS("mit-db-ja/nej-felt")
Case "True"
strHjemme = "Ja"
Case "true"
strHjemme = "Ja"
Case "False"
strHjemme = "Nej"
Case "false"
strHjemme = "Nej"
End Select

Response.Write("<p>" & strHjemme & "</p>")

%>

Jeg kan ikke lige huske om True/False er med stort eller lille
begyndelsesbogstav, så nu er der taget højde for bege dele. Husk også at
ændre objRS("mit-db-ja/nej-felt") til det rigtige feltnavn.

Mvh. Voller.

Fra : Chrisser

Dato : 19-12-02 11:54

"Voller" <voller@voller.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jeg kan ikke lige huske om True/False er med stort eller lille
> begyndelsesbogstav, så nu er der taget højde for bege dele. Husk også at
> ændre objRS("mit-db-ja/nej-felt") til det rigtige feltnavn.

Med hensyn til problemet omkring store og små bogstaver, kan det forkortes
til:

Select Case UCase(objRS("mit-db-ja/nej-felt"))
Case "TRUE"
strHjemme = "Ja"
Case "FALSE"
strHjemme = "Nej"
End Select

Chrisser

Fra : Gert Knold

Dato : 19-12-02 13:07

Tak for alle jeres svar... jeg fik hjælpe af en ven og vi lavede det med en
IF Then sætning

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-12-02 22:51

Chrisser skrev:

> Med hensyn til problemet omkring store og små bogstaver, kan
> det forkortes til:
>
> Select Case UCase(objRS("mit-db-ja/nej-felt"))

Man kan også bare benytte sig af at feltet indeholder en boolesk
værdi:

If Cbool(objRS("janejfelt")) Then
   strTekst = "ja"
Else
   strTekst = "nej"
End If

Cbool er muligvis ikke nødvendig - men den skader jo ikke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 20-12-02 21:31

Og grunden til at man kan dette, er, at True og False er konstanter der ikke
skal omsluttes af anførselsestegn...