Zonealarm og web
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-02 00:34

Hejsa!

Jeg har netop installeret ZoneAlarm, men har ofte problemer med at
surfe... Det virker så snart jeg lukker ZA.

Jeg har prøvet at slette browseren helt fra ZA, så den kommer op og
spørger første gang jeg bruger den - der giver jeg den så fuld adgang
til nettet. Det virker af og til, men lige så ofte, så finder den bare
ikke nogen sider.

Hvad kan problemet været? Er det noget med DNS-adgang eller noget
andet fnidderfnadder?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 19-12-02 02:29

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in

> Jeg har netop installeret ZoneAlarm, men har ofte problemer med at
> surfe... Det virker så snart jeg lukker ZA.

Så har du jo fundet løsningen selv, glimrende.

> Hvad kan problemet været? Er det noget med DNS-adgang eller noget
> andet fnidderfnadder?

Muligvis.

--
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 19-12-02 06:44

> [...]

> ikke nogen sider.
>
> Hvad kan problemet været? Er det noget med DNS-adgang eller noget

Hvilke fejl får du fra browseren? Skriver ZA at den har blokeret noget?

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-02 12:33

Anders Lund skrev:

>Hvilke fejl får du fra browseren?

Hvis jeg f.eks. skriver DOMÆNE.dk - så begynder den at søge efter
DOMÆNE.dk.com osv.

>Skriver ZA at den har blokeret noget?

Nope.

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-12-02 15:05

Lasse Hedegaard wrote:

> Hvis jeg f.eks. skriver DOMÆNE.dk - så begynder den at søge efter
> DOMÆNE.dk.com osv.

Det tyder på at IE er FUBAR, men du siger jo også at det virker når ZA
bliver slået fra ...

Nu går Zone Alarm vel ikke ind og blokerer enten kontakt til, eller svar
fra, DNS-serverne?

> Nope.

Hmmm ...?

--
..signature

Fra : Anders Lund

Dato : 19-12-02 21:28

> Hvis jeg f.eks. skriver DOMÆNE.dk - så begynder den at søge efter
> DOMÆNE.dk.com osv.

> Nope.

Det var også det samme jeg oplevede da jeg skulle prøve ZoneAlarm.... det
røg ud igen.

Fra : F.Larsen

Dato : 20-12-02 09:33

> Hvis jeg f.eks. skriver DOMÆNE.dk - så begynder den at søge efter
> DOMÆNE.dk.com osv.

Er det ike en ting som du sætter op i browseren "search from address bar"
under internet options->advanced !

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Anders Lund

Dato : 20-12-02 21:38

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk>, wrote in

> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Er det ike en ting som du sætter op i browseren "search from address bar"
> under internet options->advanced !

Jo, det er det. Men det er slet ikke meningen at den skal begynde at søge
efter noget - den skal bare vise den hjemmeside man vil se.

Fra : jens

Dato : 19-12-02 09:28

> [...]
> ikke nogen sider.
>
> Hvad kan problemet været? Er det noget med DNS-adgang eller noget

kik under fanen program control/ programs
et program der er nødvendigt for at komme på enttet er blokeret.
hvis eks. internet explorer er plokeret (med rødt kryds), så eksisterer
nettet ikke hjemme hos dig.
sæt dem du er i tvivl om på "?", og se hvad der sker.

mvh jens

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-02 12:33

jens skrev:

>et program der er nødvendigt for at komme på enttet er blokeret.

Nope.

>hvis eks. internet explorer er plokeret (med rødt kryds), så eksisterer
>nettet ikke hjemme hos dig.

Jo, men forbindelsen til IE eksisterer ikke. Nu er der grønne V'er
over Access til IE, så det er ikke her problemet ligger.

>sæt dem du er i tvivl om på "?", og se hvad der sker.

Der er ingen røde krydser.

Fra : jens

Dato : 19-12-02 17:07

> Nope.

> Jo, men forbindelsen til IE eksisterer ikke. Nu er der grønne V'er
> over Access til IE, så det er ikke her problemet ligger.

> Der er ingen røde krydser.

nu giver jeg dig ret i det lyder _meget_ mystisk.
afinstaller den za og hent en ny.
og kør eventuelt indstilinger i IE til at få forbindelse over lan igen.
se eventuelt under services hvad IE er afhængig af, og kik lidt på havd de
så er sat til.
(i sidste ende kan det være den lokale sikkerhedspolitik der gør udfaldet,
men det ses nemmest i loggen over programhændelser, i administration, hvis
det er det der er galt)

Fra : F.Larsen

Dato : 19-12-02 21:14

> Jo, men forbindelsen til IE eksisterer ikke. Nu er der grønne V'er
> over Access til IE, så det er ikke her problemet ligger.

hej lasse

Ved ikke om det hjælper, men jeg plejer at slette programmet fra listen og
på den måde starte forfra hvis der er gået kludder i noget. Så starter ZA
forfra og spørger igen. IE afhænger nok af en del andre services og det kan
jo tænkes at du har lukket af for mere end godt ...

Fra : Thomas K

Dato : 19-12-02 20:14

> Jeg har netop installeret ZoneAlarm, men har ofte problemer med at
> surfe... Det virker så snart jeg lukker ZA.

Kan du pinge DNS adresser med ZA på, kan du pinge IP adresser med ZA på ?

> Hvad kan problemet været? Er det noget med DNS-adgang eller noget
> andet fnidderfnadder?

Hvis nej til det første pingsspørgsmål og ja til det andet så blokerer ZA
for din DNS adgang.

mvh
Thomas K.