Discus og regnorm.
Fra : Elo Rasmussen

Dato : 06-03-01 09:57

Hej!

Jeg har 7 blandede discus a 11-13 cm og de er vilde med regnorm fra
haven.

Er der andre der har prøvet dette?

Jeg har undersøgt sagen og kloge mennesker påstår at regnorm er 100%
parasit frie og derfor
godt nærende foder til cichlide fisk/discus -- Og det må jeg give dem
ret i, foderet er væk inden det når bunden.
Første gang er de lidt skeptiske, men anden gang går de til den som var
det sidste gang de fik noget at æde.

Dog skal man man gøre ormene rene under rindende vand + man skal sikre
sig at jorden hvori ormene er hevet op af
er fri for sprøjtemidler og andre kemikalier.

Det er en god ide at skære ormene i 0.5 - 1.0 mm stykker (ikke for folk
med dårligt hjerte he he).

mvh Elo Rasmussen.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-03-01 10:04

"Elo Rasmussen" <gibman@worldonline.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg har 7 blandede discus a 11-13 cm og de er vilde med regnorm fra
> haven.

Fed ide, jeg havde en nabo der fodrede Oscar's med regnorme.

> [...]
> ret i, foderet er væk inden det når bunden.
> Første gang er de lidt skeptiske, men anden gang går de til den som var

Det ville du nok også være hvis du fik serveret regnorme mos

> Dog skal man man gøre ormene rene under rindende vand + man skal sikre
> sig at jorden hvori ormene er hevet op af
> er fri for sprøjtemidler og andre kemikalier.

Det bliver nok svært på Nørrebro :(

> Det er en god ide at skære ormene i 0.5 - 1.0 mm stykker (ikke for folk
> med dårligt hjerte he he).

En blender måske ?

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html