MS Windows
briani 27239
Kan jeg slette MSN uden fare?
Fra : jens

Dato : 18-12-02 17:18

Jeg har lige lagt in XP ind på maskinen. Nu får jeg hele tiden nogen
henvendelser fra MSN om alt muligt ..... Jeg bruger slet ikke MSN
men Opera og Agent, samt en gang i mellem Internet Explorer og Outlook
Express.

Jeg vil derfor godt slette MSN men den er ikke nævnt på Tilføj og
Fjern. Hvis jeg fjerner Mappen MSN fra Stifinder, får jeg en melding
om at der måske fjernes filer der skal bruges i andre programmer.

Derfor tør jeg ikke ja til at fjerne den, men KAN der ske noget ved
det????

mvh Jens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-12-02 17:49

jens skrev:

> Jeg har lige lagt in XP ind på maskinen.

Husk SP1. Den giver lidt flere muligheder for at fjerne MS komponenter.

> Nu får jeg hele tiden nogen
> henvendelser fra MSN om alt muligt ..... Jeg bruger slet ikke MSN
> men Opera og Agent, samt en gang i mellem Internet Explorer og Outlook
> Express.

Start med at åbne "Add-Remove" og tryk på "Add/Remove Windows Components" i
menuen til venstre. Der kan du så fjerne MSN Explorer. Det er nemlig den der
ligger i mappen "MSN"

> Jeg vil derfor godt slette MSN men den er ikke nævnt på Tilføj og
> Fjern. Hvis jeg fjerner Mappen MSN fra Stifinder, får jeg en melding
> om at der måske fjernes filer der skal bruges i andre programmer.

Så lad hellere være med at gøre det manuelt.

Hvis det istedet er MSN Messenger du vil af med, så prøv nomsngr.bat
http://www.2105.dk/temp/nomsn.zip

--
Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-12-02 20:59

Den fjerner ikke MSN Messenger men Windows Messenger.
MSN Messenger følger ikke med Windows XP men er et separat download.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-12-02 21:50

Jens Peter Karlsen skrev:

> Den fjerner ikke MSN Messenger men Windows Messenger.
> MSN Messenger følger ikke med Windows XP men er et separat download.

Nåja... hva' ved jeg? Jeg har den ikke nogen af dem (mere

--
Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-12-02 21:01

Fra din beskrivelse lyder det mere som om at det drejer sig om
messenger servicen. I så fald skrev jeg et indlæg i går om hvordan den
standses.

Fra : jens

Dato : 18-12-02 23:25

On Wed, 18 Dec 2002 21:01:17 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Fra din beskrivelse lyder det mere som om at det drejer sig om
>messenger servicen. I så fald skrev jeg et indlæg i går om hvordan den
>standses.

Hvordan får jeg fat i det indlæg????

mvh Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-12-02 00:16

Nemt, Sorter efter forfatter og dato i din Newsreader.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-12-02 05:19

Formentlig er det <news:tcrrvusbkfjmvra58c1sjurh3dhk69vec5@4ax.com>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : jens

Dato : 18-12-02 23:23

> [...]

>om at der måske fjernes filer der skal bruges i andre programmer.
>
>Derfor tør jeg ikke ja til at fjerne den, men KAN der ske noget ved

Jeg tillader mig altså at sende det igen, for jeg fik ikke noget ud af
jeres svar.

Og der er ikke nævnt noget som helst om MSN på tilføj/fjern i mit
program. Hvad gør jeg så??

mvh Jens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-12-02 23:56

jens skrev:

[snip]
> Jeg tillader mig altså at sende det igen, for jeg fik ikke noget ud af
> jeres svar.

Okay...

> Og der er ikke nævnt noget som helst om MSN på tilføj/fjern i mit
> program. Hvad gør jeg så??

Det program der er i mappen \Program Files\MSN er MSN Explorer.
Hjælper dette billede? http://www.2105.dk/temp/msn.png

Efter SP1 kom til WinXP er netop dette vindue lavet lidt om, men jeg mener
da at man alligevel kan fjerne MSN Explorer. Under alle omstendigheder vil
jeg da anbefale dig at installere SP1.

Var det bedre?

--
Lars

Fra : jens

Dato : 20-12-02 09:38

"Lars Jørgensen" <lagojo@VARMPOST.com> skrev i en meddelelse
> jens skrev:

klip

> [...]
> da at man alligevel kan fjerne MSN Explorer. Under alle omstendigheder vil

jeg er så en anden jens

det er ikke sikkert Jens _kan_ installere xp sp1.

men det er heller ikke nødvendigt, den relevante service kan bare
deaktiveres under administration-services.

mvh jens

Fra : jens

Dato : 20-12-02 20:12

On Fri, 20 Dec 2002 09:38:01 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>"Lars Jørgensen" <lagojo@VARMPOST.com> skrev i en meddelelse
>>
>klip

Jeg har Windows XP pro, (men er bestemt ikke pro) Hvad er SP1

>det er ikke sikkert Jens _kan_ installere xp sp1.
>
>men det er heller ikke nødvendigt, den relevante service kan bare
>deaktiveres under administration-service

Hvad er Administrations,-service?

mvh Jens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-12-02 21:10

jens skrev:

> Jeg har Windows XP pro, (men er bestemt ikke pro) Hvad er SP1

Service Pack 1. Det er en pakke på ca 100MB der indeholder en masse
opdateringer. Hvis du har en dansk version af Windows så skal du bruge den
danske sp1.

--
Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-12-02 21:15

....og linket kan lige komme med. http://tinyurl.com/171p

--
Lars

Fra : jens

Dato : 22-12-02 13:23

Jeg skrev ind og spurgete om jeg fra mit Windows XP pro i Stifinder
kan fjerne MSN fra C:\programmer\MSN; uden at få problemer??? Det
findes ikke på Tilføj/fjeren.

Flinke mennesker har svaret, men desværre fatter jeg ikke hvad de
taler om!!! (se nedenunder), Jeg ved ikke om de har svaret på det jeg
spurgte om. Jeg blev henvist til denne gruppe fra "Velkommen", men
den er nok for speciel til mig!!! Er der dog ingen der kan forklare
mig hvad jeg skal gøre uden at blive for tekniske?