Langsom save i Word 2002...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 18-12-02 10:45

Hej!
Jeg har det problem at nogle gange (en eller to om dagen) tager det op til 1
minut at gemme et ganske almindeligt Word dokument på under 100 KB på vores
netværksdrev.
For det meste er der ingen problemer, men det er MEGET irriterende når det
sker.
Vi har tjekket logfiler, målt på netværket m.m uden at kunne finde en
fornuftig årsag til problemet - nogen der har oplevet det samme og måske
endda har en løsning?

På forhånd tak!

/Grønbech

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-02 21:13

> [...]
en
> fornuftig årsag til problemet - nogen der har oplevet det samme og måske

Kender det MEGET vel. Prøv f.eks. at kigge her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;321126

Mvh
Anette Linnea

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-02 21:13

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 21-12-02 14:00

Takker for svaret, men det er ikke helt det, der er problemet. Det er hvis
man forsøger gemme et dok. som allerede har navn og placering.
Altså - man klikker bare på disketten og så burde dok. blive gemt oveni det,
der allerede ligger... Det kan tage op til et minut...

Fra : pre

Dato : 21-12-02 20:51

Alting er relativt og hvis "disketten" er den go´e gamle 5-1/4 model så
er det i alt fald en hemsko af første rangklasse. Der er mange flere og
det bli´r gentaget igen og igen. Alt for mange TIF filer, alt for mange
fonte, alt for mange gamle filer som ikke bruges mere, alt for hård pres
på CPU´en, for lidt RAM, utilstrækkelig defragmentering o. m. m.

Helt kontant er her en "Case story". Fornylig skrottede jeg en Adobe
Acrobat 5.05 fordi den generede mine Word genveje og tilsyneladende
ødelagde min ellers eksemplariske Word. Det hjalp, og nu fik jeg blod
på tanden. Ved en Dual-Boot med Win2000 fik jeg muligheden for en
"clean" installation af Office og SR1 + de mellemliggende patche af
forskellig art.

Resultatet er simpelthen forbløffende så jeg kan anbefale proceduren som
effektiv, i det givne tilfælde tillige som problemløs. Måske andre har
erfaring med en dual-boot med det samme OS. Det er en stor fordel at
kunne overføre sine personlige indstillinger, og filer i øvrigt, i ro og
mag inden de slettes.

© pre 2002