Javascript vil kun starte ved .htm ikke ve~
Fra : Christian Poulsen

Dato : 18-12-02 02:34

En af mine venner har et mystisk problem med afvikling af javascripts
på hans site igennem PHP:

http://www.crazyslagelse.dk/karizma_test.htm

Der virker den fint. Der kommer en ting scrollende ind fra venstre,
og smutter ud i modsatte side. Tager man _præcist_ den samme fil, og
omdøber til at slutte på .php3 så virker det ikke:

http://www.crazyslagelse.dk/karizma_test.php3

Det kan _ikke_ være en fejl i scriptet. Andre scripts der skal startes
via <body> er også testet. Fx et ganske alm. popup-vindue funktion. Og
den virker heller. Det vil sige, at der kan slet ikke startes java-
scripts overhoveder når extension er .php3.

Er der nogen der kan give en logisk forklaring?

Takker på forhånd.

Christian.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-12-02 03:33

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> writes:

> En af mine venner har et mystisk problem med afvikling af javascripts
> på hans site igennem PHP:
>
> http://www.crazyslagelse.dk/karizma_test.htm
>
> Der virker den fint.

Jeg antager du bruger IE, den kan ikke virke i andet. Det hele er
pakket ind i <!--[if IE]> ... <![endif]-->.

Der er et <span> element inde i den [if IE]-blok, som ender i
head-elementet, det er i hvert fald en fejl.

Det undrer mig også at .htm-filen virker som den skal. Jeg kigger i
kildeteksen of finder:
<?php
   include "left-forside.php3";
?>
Det betyder at siden *ikke* er blevet behandlet af php-preprocessoren
på serveren, og <?php ... ?> er jo ikke korrekt HTML.

> Der kommer en ting scrollende ind fra venstre,
> og smutter ud i modsatte side. Tager man _præcist_ den samme fil, og
> omdøber til at slutte på .php3 så virker det ikke:
>
> http://www.crazyslagelse.dk/karizma_test.php3

Her får jeg faktisk både billeder og alt muligt andet, men
selvfølgelig ikke noget der bevæger sig, da jeg ikke bruger IE.

> Det kan _ikke_ være en fejl i scriptet.

> Er der nogen der kan give en logisk forklaring?

Jeg gætter på at du har PHP installeret lokalt, og derfor bliver
..htm-filen fortolket rigtigt af din browser, selvom den ikke bliver
det på serveren (hvis den virkelig virker). Derudover kan jeg ikke
gætte hvad der ellers er galt.

/L

Fra : Niels Henriksen

Dato : 18-12-02 08:31

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det betyder at siden *ikke* er blevet behandlet af php-preprocessoren
> på serveren, og <?php ... ?> er jo ikke korrekt HTML.

Hvis filen ender på .htm, så bliver php IKKE oversat. Filen skal ende på php
(eller hvad webhotellet har sat det op til).

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Christian Poulsen

Dato : 18-12-02 23:06

> Hvis filen ender på .htm, så bliver php IKKE oversat. Filen skal ende
> på php (eller hvad webhotellet har sat det op til).

Der er slet ingen problemer overhovedet med min php. Og er godt klar over
at extension skal være .php3 før end den tolker det.

Men, hvordan kan det så være at det javascript virker fint når den ikke
starter php i dokument? Men fint når det kun er ren html?

Det er det, der er det mystiske.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 18-12-02 23:09

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men, hvordan kan det så være at det javascript virker fint når den ikke
> starter php i dokument? Men fint når det kun er ren html?

Må man se filen? Du kan evt. sende den til min mail.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-12-02 00:06

> [...]

> Men, hvordan kan det så være at det javascript virker fint når den ikke
> starter php i dokument? Men fint når det kun er ren html?

Måske er fejlen i de dele af filen der bliver inkluderet med php. Jeg
kan se at der er en masse javascript der bliver loadet. Måske
overskriver de en vigtig variabel ved en fejltagelse, så billedet ikke
bevæger sig rigtigt.

> Det er det, der er det mystiske.

Det er ikke så mystisk at to meget forskellige filer opfører sig
forskelligt. Jeg ville koncentrere mig om den rigtige version (.php3),
og finde ud af hvorfor den ikke virker.

Jeg har svært ved at hjælpe, da jeg ikke kender IE så godt, og denne side
bruger mange af Microsofts "features".

/L

Fra : Christian Poulsen

Dato : 19-12-02 10:00

Takker for alle svar. Vi har løst problemet. Det var en onLoad der blev
startet internt i et andet javascript. Takker for alle svar.