ActiveConnection på MSSQL
Fra : Jørgen Müller

Dato : 17-12-02 14:42

Hej Gruppe

På en side får jeg følgende fejlmeddelelse
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: 'ActiveConnection'

Linien med fejl ser sådan ud:
Set objCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
objCmd.CommandType = adCmdText
Set objCmd.ActiveConnection = dbCon

og lidt senere bruger jeg den til

objCmd.CommandText = "SELECT Max(BudPris) AS MaxBidAmount, " &_
"Max(BudDato) AS LastBidTime From T_Bud" &_
" WHERE VareID = " & rsItems("VareID")
Set rsBid = objCmd.Execute
If IsNull(rsBid("MaxBidAmount")) Then

Ovenstående kode virkede fint på min egen maskine med IIS5.1 og Access2000,
men nu er siderne flyttet op på serveren der kører med MSSQL.

dbCon bliver brugt tidligere på siden til en Recordset uden problemer, så
den er der ikke noget galt med.

Nogen der kan hjælpe?Ac
--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Jørgen Müller

Dato : 17-12-02 15:01

>Linien med fejl ser sådan ud:
> Set objCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
> objCmd.CommandType = adCmdText
> Set objCmd.ActiveConnection = dbCon

Nu har jeg brugt hele dagen på at finde fejlen uden held, men straks jeg
havde
bedt gruppen om hjælp, gik det op for mig, at man ikke skal skrive

Set objCmd.ActiveConnection = dbCon

Rettet til
objCmd.ActiveConnection = dbCon

og så virkede det igen.