/ Forside / Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Lystfiskeri
#NavnPoint
molokyle 2204
srhansen 1625
CLAN 1346
pbp_et 1163
dabj 1025
katekismus 904
Splitcane 889
dova 700
Nordsted1 679
10  arne.jako.. 660
LIMFJORDEN
Fra : Lars Bach


Dato : 17-12-02 11:43

HVOR DET GODT MED HAVØRDER



 
 
Christian B. Andrese~ (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-12-02 12:10


"Lars Bach" <l.bach@mail.dk> wrote in message
news:3dfeffa5$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> HVOR DET GODT MED HAVØRDER

Hvilke fisk ?


--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!



Gaarde (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Gaarde


Dato : 17-12-02 16:05

Rolig nu, manden har glemt et "N" - HAVNØRDER, og de sejler som regel
rundt i små joller !

Mvh
M
"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3dff05fe$0$47402$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Lars Bach" <l.bach@mail.dk> wrote in message
> news:3dfeffa5$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > HVOR DET GODT MED HAVØRDER
>
> Hvilke fisk ?
>
>
> --
> mvh/rg. From The Sum of all Fears:
> Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
> Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
> Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
> you see me running, try to catch up!
>
>



Martin Sørensen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 17-12-02 17:30

LOL

Hvilken ende af limfjorden kunne du tænke dig at fiske i ???

Der findes en bog med de mest populære havørrede pladser i limfjorden, den
koster ikke mange basører, men er rigtig god

/Martin
"Gaarde" <mgaarde@grundfos.com> skrev i en meddelelse
news:3dff3d22$0$208$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> Rolig nu, manden har glemt et "N" - HAVNØRDER, og de sejler som regel
> rundt i små joller !
>
> Mvh
> M
> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
> news:3dff05fe$0$47402$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Lars Bach" <l.bach@mail.dk> wrote in message
> > news:3dfeffa5$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > HVOR DET GODT MED HAVØRDER
> >
> > Hvilke fisk ?
> >
> >
> > --
> > mvh/rg. From The Sum of all Fears:
> > Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
> > Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
> > Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician,
if
> > you see me running, try to catch up!
> >
> >
>
>



Rasmus Hayseed (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Hayseed


Dato : 17-12-02 20:34


"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
news:3dff05fe$0$47402$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Lars Bach" <l.bach@mail.dk> wrote in message
> news:3dfeffa5$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > HVOR DET GODT MED HAVØRDER
>
> Hvilke fisk ?

Det er sådan nogle mørke nogle, som de der hobbider æder i den der film, du
ved...de er lavet af en ond troldmand!



Robert Piil (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 17-12-02 20:50

On Tue, 17 Dec 2002 20:34:04 +0100, "Rasmus Hayseed"
<lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote:

>som de der hobbider æder

De der, hvad for nogen?

--
Robert Piil
http://piil.org

Rasmus Hayseed (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Hayseed


Dato : 17-12-02 22:20


"Robert Piil" <piil@nospam.dk> wrote in message
news:ntvuvu813i06pnkaddr3hh6oih7qvj6msk@4ax.com...
> On Tue, 17 Dec 2002 20:34:04 +0100, "Rasmus Hayseed"
> <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote:
>
> >som de der hobbider æder
>
> De der, hvad for nogen?

Ham der Frodo Baglæns - noget med "Lorte Fiskeringen", ikk'? :)



Robert Piil (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 17-12-02 23:07

On Tue, 17 Dec 2002 22:19:44 +0100, "Rasmus Hayseed"
<lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote:

>> >som de der hobbider æder
>>
>> De der, hvad for nogen?
>
>Ham der Frodo Baglæns - noget med "Lorte Fiskeringen", ikk'? :)

Nåe, Hobbitter.


--
Robert Piil
http://piil.org

Bo Hansen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Bo Hansen


Dato : 18-12-02 09:25

Så vidt jeg kunne se blev der ikke bedt om et stavekursus men derimod gode
råd om fiskeri.......


"Robert Piil" <piil@nospam.dk> wrote in message
news:2v7vvu0h1mr24qgf46k4d3g7gi2bhmuu5a@4ax.com...
> On Tue, 17 Dec 2002 22:19:44 +0100, "Rasmus Hayseed"
> <lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote:
>
> >> >som de der hobbider æder
> >>
> >> De der, hvad for nogen?
> >
> >Ham der Frodo Baglæns - noget med "Lorte Fiskeringen", ikk'? :)
>
> Nåe, Hobbitter.
>
>
> --
> Robert Piil
> http://piil.org



Robert Piil (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 18-12-02 14:14

On Wed, 18 Dec 2002 09:25:04 +0100, "Bo Hansen" <hr@hansen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Så vidt jeg kunne se blev der ikke bedt om et stavekursus men derimod gode
>råd om fiskeri.......

Jamen jeg tror vi er eninge.

Det andet indlæg i denne tråd synes jeg ikke hører nogen steder
hjemme. Det er helt enkelt mangel på pli at kommentere stavefejl på
den måde.

Det var egentlig det jeg prøvede at ironisere lidt over, da en af de
"morsomme" kommentarer også indeholdt en stavefejl. Det var åbenbart
spildte kræfter, siden jeg er blevet misforstået.

Jeg har desværre ikke noget svar til den oprindelige spørger.

--
Robert Piil
http://piil.org

Niels Damsgaard-Søre~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Niels Damsgaard-Søre~


Dato : 18-12-02 23:34

De tidligere svar kommenterer vel heller ikke nødvendigvis mandens
retskrivning, men måske nærmere formen af hans spørgsmål? Som der blev
svaret nylig ( sådan tolkede jeg ihvertfald svaret ) på et andet spørgsmål,
så kan man vel gøre sig en smule umage med at formulere sit spørgsmål hvis
man vil ha hjælp fra andre?? Personligt vil jeg hjertens gerne hjælpe
fremmede mennesker det bedste jeg kan, hvis jeg bare fornemmer i deres
spørgsmål at det er min umage værd, dvs. hvis de gider tænke lidt over hvad
de vil spørge om og måske bruge lidt tid på at formulere sig. Og det har
ikke en sk.. at gøre med retskrivning.
MVH Niels


Rasmus Hayseed (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Hayseed


Dato : 19-12-02 13:22


"Bo Hansen" <hr@hansen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e0030de$0$241$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Så vidt jeg kunne se blev der ikke bedt om et stavekursus men derimod gode
> råd om fiskeri.......

Muligvis, men det hjælper hvis man tager sin humoristisk sans med, ikke?



Brian B. Christensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Brian B. Christensen


Dato : 18-12-02 14:49

On Tue, 17 Dec 2002 11:42:52 +0100, "Lars Bach" <l.bach@mail.dk>
wrote:

>HVOR DET GODT MED HAVØRDER

Hvor i Limfjorden vil du fiske?

Jeg kender en del til området fra Aalborg og østpå, så skriv igen hvis
du vil vide noget om dette område.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Finn Nielsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Finn Nielsen


Dato : 18-12-02 18:46

Hej Lars

Intelligenskvotienten har nået uanede højder i denne newsgruppe - ikke så
sært at mange står i kø for at vælge den fra!!!

Limfjorden er en sjov størrelse, når det gælder havørreder (havørreder - til
de mega intelligente - stavet rigtigt). Havørrederne er uafbrudt at finde
overalt i Limfjorden uanset om du fisker i den vestlige ende med de gode
hotspot omkring Næsbydale, Ertebølle og Rønbjerg med flere i dette område,
eller også du vælger den østlige ende af fjorden med Grønlandshavnen,
Storvorde og Mou på sydsiden, eller Gandrup og Rærup med flere på nordsiden.

Havørreden virker ikke nogle af de omtalte steder særlig stationær, faktisk
er det ofte et spørgsmål om at vente på, at "flokken" svømmer forbi, eller
blot være heldig at ramme en stime og følge den i den rigtige retning.

Kulden i Limfjorden lige nu er ikke særlig befordrende for fiskeriet, da der
ofte på denne tid er lig med stillestående vand i Limfjorden, med is et godt
styke ud til følge, hvilket driver havørrederne ud på mere dybt vand, ikke
mindst helt ud af fjorden. Saltkoncentrationen bliver for stærk og dræber
fiskene. Som havforskere, biologer og lodser sider, så skal man blot ud på
det åbne hav ved Hals, så falder temperaturen aldrig under 7 plusgrader
(stof til eftertanke) - dette giver havørreden gode muligheder for at
overleve.

Under alle omstændigheder skal havørreden på denne tid fiskes langsomt og
med stor tålmodighed, men det er slet ikke umuligt at få den i tale, såvel
med blink som flue.

Undskyld der seriøse svar her i gruppen......

Med lystfiskerhilsen
Finn Nielsen, Sportsfiskeren

"Lars Bach" <l.bach@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfeffa5$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> HVOR DET GODT MED HAVØRDER
>
>



Finn (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 18-12-02 18:54


"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e00b413$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Intelligenskvotienten har nået uanede højder i denne newsgruppe - ikke så
> sært at mange står i kø for at vælge den fra!!!

Hmm .... bidrager du vist på glimrende vis med i øjeblikket ....

> overalt i Limfjorden uanset om du fisker i den vestlige ende med de gode
> hotspot omkring Næsbydale, Ertebølle og Rønbjerg med flere i dette område,
> eller også du vælger den østlige ende af fjorden med Grønlandshavnen,
> Storvorde og Mou på sydsiden, eller Gandrup og Rærup med flere på
nordsiden.

Som sjællændere der ikke tror at der findes en verden uden for Høje
Tåstrup?.
Gik faktisk og troede at Thyborøn lå vest på i Limfjorden...men kan se den
stopper ved Løgstør Bredning?

> Undskyld der seriøse svar her i gruppen.....

Well, er jo kun jul en gang om året.

Knæk & bræk
Fin



Rasmus Hayseed (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Hayseed


Dato : 18-12-02 19:03


"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e00b413$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej Lars
>

--- snip ---

> Saltkoncentrationen bliver for stærk og dræber
> fiskene.

I så fald er de havørreder der trækker ud ved Irland og Skotland ikke blevet
informeret - havet dér er lige så saltholdigt som Nordsøen og ørreden
overlever. De bliver måske knap så store, men alligevel...



Robert Piil (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 18-12-02 19:35

On Wed, 18 Dec 2002 19:02:56 +0100, "Rasmus Hayseed"
<lost_in_denmark@NOSPAM.hotmail.com> wrote:

>I så fald er de havørreder der trækker ud ved Irland og Skotland ikke blevet
>informeret - havet dér er lige så saltholdigt som Nordsøen og ørreden
>overlever. De bliver måske knap så store, men alligevel...

Det er vel kombinationen af salt og kulde, der slår fiskene ihjel. Så
hvis vandet ved Irland og Skotland er varmere, end det er i Limfjorden
på denne tid (og det er det vel?), så er der jo kke noget problem.

--
Robert Piil
http://piil.org

JøN (19-12-2002)
Kommentar
Fra : JøN


Dato : 19-12-02 02:24


"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e00b413$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej Lars
>
> Intelligenskvotienten har nået uanede højder i denne newsgruppe - ikke så
> sært at mange står i kø for at vælge den fra!!!
> Som havforskere, biologer og lodser sider, så skal man blot ud på
> det åbne hav ved Hals, så falder temperaturen aldrig under 7 plusgrader
> (stof til eftertanke)

> Undskyld der seriøse svar her i gruppen......
>
> Med lystfiskerhilsen
> Finn Nielsen, Sportsfiskeren

Så var det da godt at dit indlæg kom. Kan du ikke lige selv forklare om det
hæver eller sænker kvotienten.
Først efter at have læst dit indlæg er jeg klar over at mit skib var
fastfroser i 7 grader varmt is på Ålborg bugt.
Når du bringet sådanne bøemænd til torvs, så gør det i eget navn, hold
havforskere, biologer og lodser Udenfor din fantasiverden.



--
JøN/Grenaa



Finn Nielsen (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Finn Nielsen


Dato : 19-12-02 17:57

Jeg skal prøve og svare på dit noget - ja skal vi kalde det mærkværdige
indlæg - stavefejl med mere var jo et af indlæggene omkring dette udfald mod
Lars Bach, og det bidrager du jo kraftigt med i dit indlæg (fastfroser -
bringet - bøemænd) - så, når du endelig vil vide det, så sænker DU
intelligenskvotienten med DIT svar, men det kan du sikkert selv se.....

Desværre skal jeg ikke holde hverken havforskere, biologer eller lodser uden
for - det viser blot din manglende viden omkring dette emne.
Alle biologer kan fortælle dig om, at havørreder ikke kan tåle store
saltpåvirkninger, hvorfor de i vinterperioden søger mod ferske vande og
optræder i åer og bække som grønlændere (hvis ikke du ved hvad grønlændere
er i fiskesprog) kan du gå ind på min gamle hjemmeside Nordjydsk
Havørredfiskeri på adressen www.seatroutfishing.dk, og læse meget mere om
dette emne, eller måske se de mange artikler der i tidens løb har været på
Sportsfiskeren om detop dette emne.

Måske skulle du hellere spørge biologer og havforskere først, bare så du
ikke bliver til grin med dine udfald (mest for din egen skyld)

Finn Nielsen


"JøN" <jorgen@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e011fc1$0$209$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
>
> "Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e00b413$0$2555$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Hej Lars
> >
> > Intelligenskvotienten har nået uanede højder i denne newsgruppe - ikke

> > sært at mange står i kø for at vælge den fra!!!
> > Som havforskere, biologer og lodser sider, så skal man blot ud på
> > det åbne hav ved Hals, så falder temperaturen aldrig under 7 plusgrader
> > (stof til eftertanke)
>
> > Undskyld der seriøse svar her i gruppen......
> >
> > Med lystfiskerhilsen
> > Finn Nielsen, Sportsfiskeren
>
> Så var det da godt at dit indlæg kom. Kan du ikke lige selv forklare om
det
> hæver eller sænker kvotienten.
> Først efter at have læst dit indlæg er jeg klar over at mit skib var
> fastfroser i 7 grader varmt is på Ålborg bugt.
> Når du bringet sådanne bøemænd til torvs, så gør det i eget navn, hold
> havforskere, biologer og lodser Udenfor din fantasiverden.
>
>
>
> --
> JøN/Grenaa
>
>



Finn (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 19-12-02 18:27


"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e01fa12$0$1752$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Alle biologer kan fortælle dig om, at havørreder ikke kan tåle store
> saltpåvirkninger, hvorfor de i vinterperioden søger mod ferske vande og
> optræder i åer og bække som grønlændere (hvis ikke du ved hvad grønlændere

Ikke desmindre fanges der stadig i hobevis af havørreder rundt langs de
danske kyster i vinter halvåret også blandt isflagerne i bl.a. Limfjorden og
det ved du udemærket.Og stadig er der hobevis af havørreder i nordsøen hvor
saltkoncentrationen er langt højere end langst de danske kyster.

Du nævner grønlændere og dette er ikke-kønsmodne havørreder hvilket vil sige
havørreder op til omkring 50 cm. Der udover er der overspringere. Men
pointen er at hvad med alle dem som ikke er grønlændere eller de få
overspringere eller ikke er i åerne for at gyde?. Er disse ikke ude i
havet?. Og hvad laver de der når nu de dør grundet saltkoncentrationen?

Og lige det at du ved JøN´s indlæg underskrev dig:
> > > Med lystfiskerhilsen
> > > Finn Nielsen, Sportsfiskeren
Hvilket (Sportsfiskeren) er lidt uheldig da du vil fremstå som det er fra
forbundet du underskriver dig og gad vide hvad forbundet siger til dette når
du taler så kraftig nedladen til andre lystfiskere, som du er bedrevidende
og ikke ligge skjul på en hånelig mde du er dette?.
Jeg ved ikke hvad forbundet siger til dette, men skulle vi ikke spørge dem
og sende dem dine nedladende indlæg hvor du gennem tiden har underskrevet
dig med dette?. Dét vil de nok finde intersant.

Tanker sender Finn



Finn Nielsen (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Finn Nielsen


Dato : 19-12-02 19:21

Ha, ha - ja lad os endelig se hvad Danmarks Sportsfiskerforbund siger til
dit indlæg - vi har nemlig den politik ved DSF (forkortet!), at alle kan
komme med deres indlæg - vel at mærke uden at man bliver til grin, som i jo
havde så travlt med at gøre overfor Lars Bach.

Faktisk er der biologen Kaare Manniche Ebert fra Danmarks
Sportfiskerforbund, der står bag den største Limfjordsundersøgelse
nogensinde vedrørende havørreden og dens levemåde i Limfjorden. Du kan
kontake Kaare via Forbundet og få en detaljeret udskrift af hvad jeg skriver
om, og så må du selvfølgelig gerne hilse min gode ven og en af danmarks
dygtigste biologer fra mig - så vil dine påstande om at jeg er hånlig og
bedrevidende visne en del - hvem var det lige der var hånlig over for Lars
Bach - var du en af dem eller hvad???....

Med lystfiskerhilsen
Finn Nielsen
Lokalredaktør på Sportsfiskeren for Nordjylland. Bestyrelsesmedlem i Region
Nord for Danmarks Sportsfiskerforbund. Instruktør ved Danmarks
Sportsfiskerforbund. Fluebindingsinstruktør. Foredragsholder omkring
Lystfiskeri. Redaktør ved Voer Å Sportsfiskerforening. Fluefisker,
lystfisker, sportsfisker og naturmenneske. Medejer af LP Fly Shop I Randers.
Tidligere hovedredaktør på Nordjydsk Havørredfiskeri på adressen
www.seatroutfishing.dk. 8 år som ansvarlig for udsætninger og opdræt af egen
avlede fisk i Voer Å Sportsfiskerforening. 8 år som bestyrelsesmedlem i Voer
Å Sportsfiskerforening - ak ja, sådan kunne jeg blive ved - så ved du lidt
om mig og mit virke.

Jeg ser MEGET!!! frem til resultatet af din henvendelse til Danmarks
Sportsfiskeforbund - vi er jo nogle der arbejder seriøst og ikke mener at
man skal nedvurdere andre lystfiskere, sådan som Lars Bach blev det, at du
så hoppede lige i med samlede ben - tja, det må du så selv rede dig ud af.

Glædelig jul, samt et godt og lykkebringende (fiske)nytår til alle - de
positive lystfiskere her på denne site....

Finn Nielsen


"Finn" <finnsnyhedskonto@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e02016c$0$149$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
>
> "Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e01fa12$0$1752$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > Alle biologer kan fortælle dig om, at havørreder ikke kan tåle store
> > saltpåvirkninger, hvorfor de i vinterperioden søger mod ferske vande og
> > optræder i åer og bække som grønlændere (hvis ikke du ved hvad
grønlændere
>
> Ikke desmindre fanges der stadig i hobevis af havørreder rundt langs de
> danske kyster i vinter halvåret også blandt isflagerne i bl.a. Limfjorden
og
> det ved du udemærket.Og stadig er der hobevis af havørreder i nordsøen
hvor
> saltkoncentrationen er langt højere end langst de danske kyster.
>
> Du nævner grønlændere og dette er ikke-kønsmodne havørreder hvilket vil
sige
> havørreder op til omkring 50 cm. Der udover er der overspringere. Men
> pointen er at hvad med alle dem som ikke er grønlændere eller de få
> overspringere eller ikke er i åerne for at gyde?. Er disse ikke ude i
> havet?. Og hvad laver de der når nu de dør grundet saltkoncentrationen?
>
> Og lige det at du ved JøN´s indlæg underskrev dig:
> > > > Med lystfiskerhilsen
> > > > Finn Nielsen, Sportsfiskeren
> Hvilket (Sportsfiskeren) er lidt uheldig da du vil fremstå som det er fra
> forbundet du underskriver dig og gad vide hvad forbundet siger til dette
når
> du taler så kraftig nedladen til andre lystfiskere, som du er bedrevidende
> og ikke ligge skjul på en hånelig mde du er dette?.
> Jeg ved ikke hvad forbundet siger til dette, men skulle vi ikke spørge dem
> og sende dem dine nedladende indlæg hvor du gennem tiden har underskrevet
> dig med dette?. Dét vil de nok finde intersant.
>
> Tanker sender Finn
>
>



Henric (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Henric


Dato : 19-12-02 19:37

Med risk för påhopp måste jag skriva att ni bara är för mycket vissa gånger
här i den Danska gruppen. Denna ständiga tävlan oss sportfiskare emellan...
Undrar vad man vinner...?

Mönstret är ofta:
1) "Ha ha ha", och så såga det den andra skrev.
2) Berätta om dig själv och hur mycket bättre du är än den du sågar .
3) Avsluta med en artig fras riktad till alla "seiösa" fiskare, dvs alla
utom den man för tillfället bråkar med.

Ibland önskar man att det fanns något liknande golf-handikapp som kunde
vidimera en sportfiskares kompetens. Det faktum att många har tilltufsade
egon tillsammans med det faktum att alla är "experter" gör att det sällan
går att träffa andra sportfiskare utan att det skall undervisas och berättas
hur man ska göra och hur saker ligger till... Detta ständiga
långfingerpekande...

Lite grovt tillyxat menar jag: sluta jämföra kuken med andra så behöver du
inte mäta din egen och bli besviken. Dvs jämförelsen (därmed inte sagt att
en saklig diskussion inte är intressant och relevant) med andra människor är
onödig och förstör denna kontemplativa och intensiva sport för många
människor. Det som skulle bli avkoppling blir prestation och
prestationsångest.
Mvh Henric



Anders & Berit (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders & Berit


Dato : 19-12-02 22:23

Men du må indrømme en ting Henric. Disse tråde giver en masse interessant
indblik, og henvisning til grundigt stof om emnet. Og de fleste gange når
folk faktisk til en fornuftig meningsfremlæggelse, selv om der først har
skullet slibes lidt kanter til.

Det er derfor, at jeg også ser det som et stort plus, at vi får lidt svenske
input her. Vi deler jo langt hen ad vejen vand. Og jeg håber sandelig også,
at folk fortsætter i gruppen, selv om der ind imellem bliver lidt
mudderkastning. Som før nævnt ender det som regel alligevel med en masse
interessant.

For et par år siden var der en kort tråd på den svenske gruppe, startet af
et spørgsmål om hvorfor den danske havde mange flere indlæg, og et af
svarene var, at der er mere personfnidder. Korrekt, men øjensynligt et
nødvendigt onde for at få tingene i gang. Og herfra skal der lyde et tak til
de skribenter, der provokeret eller uprovokeret, er med til at holde live i
gruppen. Det her er så klart den "fiskepolitisk" mest aktive af de
skandinaviske grupper, og i øvrigt også i forhold til et par engelske jeg
kender.

Jeg glæder mig dagligt over at der er plads både til miljø- og
fiskepolitiske holdninger, spørgsmål og svar om grej, metoder samt om hvor
fanges hvad.

Hold den i gang folkens, og så vil jeg også prøve at komme med indspark, når
jeg tror at jeg ved noget om et emne.

Mvh
Anders

"Henric" <gulove@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:eloM9.2410$LY2.131205@newsc.telia.net...
> Med risk för påhopp måste jag skriva att ni bara är för mycket vissa
gånger
> här i den Danska gruppen. Denna ständiga tävlan oss sportfiskare
emellan...
> Undrar vad man vinner...?
>
> Mönstret är ofta:
> 1) "Ha ha ha", och så såga det den andra skrev.
> 2) Berätta om dig själv och hur mycket bättre du är än den du sågar .
> 3) Avsluta med en artig fras riktad till alla "seiösa" fiskare, dvs alla
> utom den man för tillfället bråkar med.
>
> Ibland önskar man att det fanns något liknande golf-handikapp som kunde
> vidimera en sportfiskares kompetens. Det faktum att många har tilltufsade
> egon tillsammans med det faktum att alla är "experter" gör att det sällan
> går att träffa andra sportfiskare utan att det skall undervisas och
berättas
> hur man ska göra och hur saker ligger till... Detta ständiga
> långfingerpekande...
>
> Lite grovt tillyxat menar jag: sluta jämföra kuken med andra så behöver du
> inte mäta din egen och bli besviken. Dvs jämförelsen (därmed inte sagt att
> en saklig diskussion inte är intressant och relevant) med andra människor
är
> onödig och förstör denna kontemplativa och intensiva sport för många
> människor. Det som skulle bli avkoppling blir prestation och
> prestationsångest.
> Mvh Henric
>
>



Henric (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Henric


Dato : 19-12-02 23:57

Du har så rätt Anders. Utan dk.fritid.lystfiskeri hade väntan på 1:e januari
(då havsöringsfredingen upphör i Skåne) blivit mycket längre och tråkigare.
Om det nu är så att blir lite för personligt här kan man ju lugnt säga att
det i gengäld är mer eller mindre stendött i den Svenska gruppen, och det är
ännu tristare.
Mvh Henric


"Anders & Berit" <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelandet
news:3e023803$0$24691$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Men du må indrømme en ting Henric. Disse tråde giver en masse interessant
> indblik, og henvisning til grundigt stof om emnet. Og de fleste gange når
> folk faktisk til en fornuftig meningsfremlæggelse, selv om der først har
> skullet slibes lidt kanter til.
>
> Det er derfor, at jeg også ser det som et stort plus, at vi får lidt
svenske
> input her. Vi deler jo langt hen ad vejen vand. Og jeg håber sandelig
også,
> at folk fortsætter i gruppen, selv om der ind imellem bliver lidt
> mudderkastning. Som før nævnt ender det som regel alligevel med en masse
> interessant.
>
> For et par år siden var der en kort tråd på den svenske gruppe, startet af
> et spørgsmål om hvorfor den danske havde mange flere indlæg, og et af
> svarene var, at der er mere personfnidder. Korrekt, men øjensynligt et
> nødvendigt onde for at få tingene i gang. Og herfra skal der lyde et tak
til
> de skribenter, der provokeret eller uprovokeret, er med til at holde live
i
> gruppen. Det her er så klart den "fiskepolitisk" mest aktive af de
> skandinaviske grupper, og i øvrigt også i forhold til et par engelske jeg
> kender.
>
> Jeg glæder mig dagligt over at der er plads både til miljø- og
> fiskepolitiske holdninger, spørgsmål og svar om grej, metoder samt om
hvor
> fanges hvad.
>
> Hold den i gang folkens, og så vil jeg også prøve at komme med indspark,
når
> jeg tror at jeg ved noget om et emne.
>
> Mvh
> Anders
>
> "Henric" <gulove@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:eloM9.2410$LY2.131205@newsc.telia.net...
> > Med risk för påhopp måste jag skriva att ni bara är för mycket vissa
> gånger
> > här i den Danska gruppen. Denna ständiga tävlan oss sportfiskare
> emellan...
> > Undrar vad man vinner...?
> >
> > Mönstret är ofta:
> > 1) "Ha ha ha", och så såga det den andra skrev.
> > 2) Berätta om dig själv och hur mycket bättre du är än den du sågar .
> > 3) Avsluta med en artig fras riktad till alla "seiösa" fiskare, dvs alla
> > utom den man för tillfället bråkar med.
> >
> > Ibland önskar man att det fanns något liknande golf-handikapp som kunde
> > vidimera en sportfiskares kompetens. Det faktum att många har
tilltufsade
> > egon tillsammans med det faktum att alla är "experter" gör att det
sällan
> > går att träffa andra sportfiskare utan att det skall undervisas och
> berättas
> > hur man ska göra och hur saker ligger till... Detta ständiga
> > långfingerpekande...
> >
> > Lite grovt tillyxat menar jag: sluta jämföra kuken med andra så behöver
du
> > inte mäta din egen och bli besviken. Dvs jämförelsen (därmed inte sagt
att
> > en saklig diskussion inte är intressant och relevant) med andra
människor
> är
> > onödig och förstör denna kontemplativa och intensiva sport för många
> > människor. Det som skulle bli avkoppling blir prestation och
> > prestationsångest.
> > Mvh Henric
> >
> >
>
>



Finn (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 19-12-02 19:46


"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e020db1$0$24697$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> bedrevidende visne en del - hvem var det lige der var hånlig over for Lars
> Bach - var du en af dem eller hvad???....

Nej det var jeg ikke, taler ikke nedladende, hånligt eller for den sags
skyld nedladende om andre mennesker.

> Å Sportsfiskerforening - ak ja, sådan kunne jeg blive ved - så ved du lidt
> om mig og mit virke.

Og af det kan jeg udlede hvad?.
Videnskabs folk fornægter jo esenssen af teosofien ... og nazisterne
holokost.
Fakta er sometider noget andet.

> Glædelig jul, samt et godt og lykkebringende (fiske)nytår til alle - de
> positive lystfiskere her på denne site....

Og lad os bibeholde den ånd.

Tanker sender Finn
EOD herfra


Martin Nystrup Rasmu~ (27-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Nystrup Rasmu~


Dato : 27-12-02 12:28

"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e020db1$0$24697$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
<Klip>

> Faktisk er der biologen Kaare Manniche Ebert fra Danmarks
> Sportfiskerforbund, der står bag den største Limfjordsundersøgelse
> nogensinde vedrørende havørreden og dens levemåde i Limfjorden.

Al respekt for Kaare Manniche Ebert og hans arbejde, men er han egentlig
uddannet biolog?


Mvh.

Martin



Finn Nielsen (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Finn Nielsen


Dato : 28-12-02 19:22

JA!!!
Finn

"Martin Nystrup Rasmussen" <martinnr@fjern-spam-adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3e0c38b9$0$71703$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3e020db1$0$24697$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> <Klip>
>
> > Faktisk er der biologen Kaare Manniche Ebert fra Danmarks
> > Sportfiskerforbund, der står bag den største Limfjordsundersøgelse
> > nogensinde vedrørende havørreden og dens levemåde i Limfjorden.
>
> Al respekt for Kaare Manniche Ebert og hans arbejde, men er han egentlig
> uddannet biolog?
>
>
> Mvh.
>
> Martin
>
>



Martin Nystrup Rasmu~ (28-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Nystrup Rasmu~


Dato : 28-12-02 19:32

"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e0deb78$0$1760$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> JA!!!
> Finn

Ja, ja, du behøver ikke at råbe. Det var et fuldstændig uskyldigt spørgsmål.


Mvh.

Martin



JøN (20-12-2002)
Kommentar
Fra : JøN


Dato : 20-12-02 06:08

Nå ja stavefejl, det er fordi jeg sov i dansktimerne; men du sov i
fysiktimerne og det siger du at havforskere, biologer og lodser også har
gjort, det er ikke særligt pænt

> Som havforskere, biologer og lodser sider, så skal man blot ud på
> det åbne hav ved Hals, så falder temperaturen aldrig under 7 plusgrader
> (stof til eftertanke)

Det er faktisk dig der bringer denne fysiske umulighed til torvs, og det
svarer du ikke på,
du venter måske på at lodserne skal komme hjem, så de kan forklare dig
hvordan der kan være is i vand der er 7 plusgrader??

--
JøN/Grenaa

@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e01fa12$0$1752$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg skal prøve og svare på dit noget - ja skal vi kalde det mærkværdige
> indlæg - stavefejl med mere var jo et af indlæggene omkring dette udfald
mod
> Lars Bach, og det bidrager du jo kraftigt med i dit indlæg (fastfroser -
> bringet - bøemænd) - så, når du endelig vil vide det, så sænker DU
> intelligenskvotienten med DIT svar, men det kan du sikkert selv se.....
>
> Måske skulle du hellere spørge biologer og havforskere først, bare så du
> ikke bliver til grin med dine udfald (mest for din egen skyld)
>
> Finn Nielsen
>




Alex Linaa (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Alex Linaa


Dato : 18-12-02 21:36

"Lars Bach" <l.bach@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfeffa5$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> HVOR DET GODT MED HAVØRDER

Jens Ploug Hansen har skrevet en fortræffelig bog, som jeg mener hedder:
"Lystfiskeri i Limfjorden"
Prøv at finde den på dit lokale bibliotek.

Venlig hilsen
Alex Linaa



Alex Linaa (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Alex Linaa


Dato : 18-12-02 14:40

Lars Bach" <l.bach@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dfeffa5$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> HVOR DET GODT MED HAVØRDER

Prøv at låne denne bog på biblioteket:

"Lystfiskeri omkring Limfjorden"
Af Jens Plough Hansen m.fl.

Venlig hilsen
Alex Linaa




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste