/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
TV-Out kvallitet - en jungle?
Fra : HX


Dato : 17-12-02 10:54

Hej i NG.



Har netop fået afprøvet et Geeforce 3 TI200 fra Palit Microsystems.

Kortets 3-D ydelse er da også tilfredstillende, næh det er kortets TV-Out
kvallitet der er emnet.

Jeg tror ikke jeg har set ringere billedkvallitet siden mit gamle TNT PCI
med composite TV-Out.

Den sorte tekst i menuerne flyder næsten sammen (bruger TvTool), og på et
Divx klip optaget i fornem kvallitet, blev en flok menneskers ansigter set
på afstand, reduceret til små lyserøde prikker.

Kortets billedkvallitet var i det hele taget meget sløret.

Derefter smed jeg min kammerats Asus Geforce 2 GTS i maskinen.

Over på Tv´et med billedet, og wouw hvilken overaskelse.

Vild ros til Asus her. Menuteksterne flød ikke længere sammen, på Divx
klippet kunne man nu tydeligt se folks næse, øjne og mund, og
billedkvalliteten var generelt god og skarp i film.



Alt det bringer mig frem til spørgsmålene:

1: Mit næste grafikkort bliver som markedet er nu, et Radeon 9700 pro.

Der er 3 producenter af kortet på det danske marked, men hvilket har den
bedste billedkvallitet på TV-Out funktionen? Er der mon den stor forskel?

2: Det kunne jo også være at Geeforce 5´s topmodeller bliver valget.

Og nu så jeg jo Asus´ billedkvallitet på G2 GTS kortet, så hvilke
producenter har ellers ry for at levere fremragende billedkvallitet på
TV-Out´en på deres Geefoce kort?

Hvilke mærker er nogenlunde sikre valg i den henseende?

Jeg tror at producenterne vælger de samme TV-Out moduler til alle deres
kort.

Derfor tror jeg ikke at et Geeforce topkort fra Palit Microsystems har bedre
billedkvallitet, men jeg kan selvfølgelig tage fejl???

Men er Asus et sikkert valg her? Er Creative? Eller er markedets TV-Out
kvallitet en jungle?



Ved godt at Matrox har ry for at lave det bedste på det område, men min pc
bliver dog mest brugt til spil, hvorfor jeg vælger mellem Radeon og
Geeforce.



Håber der er folk her i gruppen, som har afprøvet markedet, og som kan give
råd der gør, at jeg ikke bliver skuffet over kortets TV-Out kvallitet, når
jeg snart køber nyt grafikkort.



Mvh.



HX








 
 
o&u (17-12-2002)
Kommentar
Fra : o&u


Dato : 17-12-02 11:10

Ja, asus kan godt. Men ulempen med et geforce asus kort med tv-out er,
at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
Asus's drivere er ikke så kompatible som nvidia detonator, - det er
ulempen.
Mit gamle asus V3400 TNT havde udmærkede kvaliteter, men dårlig
kompatibilitet.

Kender du denne link til nyeste drivere ?
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/

Undertiden kan det også svare sig at opdatere firmware. Men det er
lidt risikabelt !

mvh

John


On Tue, 17 Dec 2002 10:53:32 +0100, "HX" <hxmalm@tiscali.dk> wrote:

>Hej i NG.
>
>
>
>Har netop fået afprøvet et Geeforce 3 TI200 fra Palit Microsystems.
>
>Kortets 3-D ydelse er da også tilfredstillende, næh det er kortets TV-Out
>kvallitet der er emnet.
>
>Jeg tror ikke jeg har set ringere billedkvallitet siden mit gamle TNT PCI
>med composite TV-Out.
>
>Den sorte tekst i menuerne flyder næsten sammen (bruger TvTool), og på et
>Divx klip optaget i fornem kvallitet, blev en flok menneskers ansigter set
>på afstand, reduceret til små lyserøde prikker.
>
>Kortets billedkvallitet var i det hele taget meget sløret.
>
>Derefter smed jeg min kammerats Asus Geforce 2 GTS i maskinen.
>
>Over på Tv´et med billedet, og wouw hvilken overaskelse.
>
>Vild ros til Asus her. Menuteksterne flød ikke længere sammen, på Divx
>klippet kunne man nu tydeligt se folks næse, øjne og mund, og
>billedkvalliteten var generelt god og skarp i film.
>
>
>
>Alt det bringer mig frem til spørgsmålene:
>
>1: Mit næste grafikkort bliver som markedet er nu, et Radeon 9700 pro.
>
>Der er 3 producenter af kortet på det danske marked, men hvilket har den
>bedste billedkvallitet på TV-Out funktionen? Er der mon den stor forskel?
>
>2: Det kunne jo også være at Geeforce 5´s topmodeller bliver valget.
>
>Og nu så jeg jo Asus´ billedkvallitet på G2 GTS kortet, så hvilke
>producenter har ellers ry for at levere fremragende billedkvallitet på
>TV-Out´en på deres Geefoce kort?
>
>Hvilke mærker er nogenlunde sikre valg i den henseende?
>
>Jeg tror at producenterne vælger de samme TV-Out moduler til alle deres
>kort.
>
>Derfor tror jeg ikke at et Geeforce topkort fra Palit Microsystems har bedre
>billedkvallitet, men jeg kan selvfølgelig tage fejl???
>
>Men er Asus et sikkert valg her? Er Creative? Eller er markedets TV-Out
>kvallitet en jungle?
>
>
>
>Ved godt at Matrox har ry for at lave det bedste på det område, men min pc
>bliver dog mest brugt til spil, hvorfor jeg vælger mellem Radeon og
>Geeforce.
>
>
>
>Håber der er folk her i gruppen, som har afprøvet markedet, og som kan give
>råd der gør, at jeg ikke bliver skuffet over kortets TV-Out kvallitet, når
>jeg snart køber nyt grafikkort.
>
>
>
>Mvh.
>
>
>
>HX
>
>
>
>
>
>


Anders F. Nielsen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Anders F. Nielsen


Dato : 17-12-02 11:25

"o&u" wrote

> Ja, asus kan godt. Men ulempen med et geforce asus kort med tv-out er,
> at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
> Asus's drivere er ikke så kompatible som nvidia detonator, - det er
> ulempen.

Næh, jeg bruger de nyeste detonator drivere (har aldrig brugt andet) med mit
Asus GeForce2 - ingen problemer der.

VH
Anders



HX (17-12-2002)
Kommentar
Fra : HX


Dato : 17-12-02 12:15


"Anders F. Nielsen" <afn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:atmu2a$1eaf$1@news.cybercity.dk...
> "o&u" wrote
>
> > Ja, asus kan godt. Men ulempen med et geforce asus kort med tv-out er,
> > at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
> > Asus's drivere er ikke så kompatible som nvidia detonator, - det er
> > ulempen.
>
> Næh, jeg bruger de nyeste detonator drivere (har aldrig brugt andet) med
mit
> Asus GeForce2 - ingen problemer der.

I den nye Detonator 41.09 er der igen TV-Out funktion til de fleste Geeforce
kort.
Ellers bruger man bare den Detonator version man holder mest af, og kører
TV-Out via programmet "TvTool".

HX



Lars Jørgensen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 17-12-02 13:38

HX skrev:

>>> Ja, asus kan godt. Men ulempen med et geforce asus kort med tv-out
>>> er, at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
>>
>> Næh, jeg bruger de nyeste detonator drivere (har aldrig brugt andet)
>> med mit Asus GeForce2 - ingen problemer der.
>
> I den nye Detonator 41.09 er der igen TV-Out funktion til de fleste
> Geeforce kort.

Hmm... jeg har da ikke hørt nogen efterlyse den "manglende TV-out funktion"
i 41.09'eren. Jeg har lige smidt Det. 41.09 (engelsk) på min maskine (Asus
V8420 - Philips 7104) og TV-out fungerer som det plejer.

--
Lars



KE (17-12-2002)
Kommentar
Fra : KE


Dato : 17-12-02 14:38

> Ellers bruger man bare den Detonator version man holder mest af, og kører
> TV-Out via programmet "TvTool".
>

Hej folkens

TvTool.... hvad er det for et? Kan man hente det gratis - og hvor? (har
rodet efter det på cnet.com/download.com)

Jeg har følgende:
Nvidia Geforce2 MX400
Driver er v. 2.9.4.2 (idet nyere version fucker flere spil op - blandt andet
Red Alert 2 og Civ 3)

Jeg kører TVout via S-VHS til scart i tv'et og har da en relativt pænt
billede, men savner lidt flere indstillinger. F.eks. ville det være
ønskeligt at TVout altid var slået til. Som det er sat op nu skal jeg ind i
egenskaber for skærm og lave klon, samtidig med at jeg skal ændre i
skærmopløsning for at have hele billedet på Tv'et. Kan dette TvTool måske
hjælpe mig?

Kim





Jakob Jeppesen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 17-12-02 11:52


"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message news:rgttvuo27538ssjv6jbqg3q0dpfgvrh4j5@4ax.com...
> Ja, asus kan godt. Men ulempen med et geforce asus kort med tv-out er,
> at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
> Asus's drivere er ikke så kompatible som nvidia detonator, - det er
> ulempen.
> Mit gamle asus V3400 TNT havde udmærkede kvaliteter, men dårlig
> kompatibilitet.
>

Det lyder da mærkeligt, for jeg har da kørt med utallige detonater
versioner på mit V3400 Tv In/out med fuld funktionalitet.

/Jakob



o&u (17-12-2002)
Kommentar
Fra : o&u


Dato : 17-12-02 12:09

On Tue, 17 Dec 2002 11:52:04 +0100, "Jakob Jeppesen"
<for_news_only@hotmail.com> wrote:

>
>"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message news:rgttvuo27538ssjv6jbqg3q0dpfgvrh4j5@4ax.com...
>> Ja, asus kan godt. Men ulempen med et geforce asus kort med tv-out er,
>> at så skal de rigtige asus drivere benyttes for at få tv-out.
>> Asus's drivere er ikke så kompatible som nvidia detonator, - det er
>> ulempen.
>> Mit gamle asus V3400 TNT havde udmærkede kvaliteter, men dårlig
>> kompatibilitet.
>>
>
>Det lyder da mærkeligt, for jeg har da kørt med utallige detonater
>versioner på mit V3400 Tv In/out med fuld funktionalitet.
>

Ser man det. Troede jeg ikke.

John

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste