/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java Scripts
#NavnPoint
molokyle 5410
Klaudi 2799
smorch 2439
kim 1360
Harlekin 1134
bentjuul 984
gibson 800
severino 695
Random 675
10  konsulent.. 626
Send tilbage hvis ikke fundet
Fra : Janus Sander Schiøtt~


Dato : 16-12-02 23:31

HEJ..
Kan det lade sig gøre at lave en fejlside der sender brugeren
tilbage hvor han kom fra hvis siden ikke findes?

eks. Jeg har brugt det password-script som ligger på html.dk.

Men jeg syntes det ser så træls ud at man bare for beskeden
"Siden kan ikke vises" hvis man skriver et forkert password. Så
jeg tænkte hvis jeg kunne lave en fejlside der siger "forkert
pass" og sender tilbage. Kan man det?

Andre forslag til en anden løsning er oxo meget velkomne...

mvh Janus

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Jens Peter Karlsen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 17-12-02 03:42

Ja, brug history.go(-1) på fejlsiden.
Du bør nok lige tilsætte en lille timeout først så de kan nå at se
fejlmeddelelsen inden de kommer tilbage.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 16 Dec 2002 22:30:50 +0000 (UTC), Janus Sander Schiøtte
<Sunaj@oncable.dk> wrote:

>HEJ..
>Kan det lade sig gøre at lave en fejlside der sender brugeren
>tilbage hvor han kom fra hvis siden ikke findes?
>


Janus Sander Schiøtt~ (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sander Schiøtt~


Dato : 17-12-02 10:05

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Ja, brug history.go(-1) på fejlsiden.

Hvordan skal det skrives og hvor?

Jeg går ud fra at fejlsider kun kan laves hvis man har en server der
tilbyder det?
Jeg har ikke lavet fejlsider før! Men er det ikke bare det samme som
en hvilken som helst anden side?

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Knud Gert Ellentoft (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 17-12-02 14:54

Janus Sander Schiøtte <Sunaj@oncable.dk> skrev :

>Jeg har ikke lavet fejlsider før! Men er det ikke bare det samme som
>en hvilken som helst anden side?

Det kræver, som du siger, at du kan få lov til at bruge dine egne
fejlsider, der hvor din hjemmeside ligger.

Ligger din side på en internetudbyders standard hjemmesideplads,
så har du ikke muligheden.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Hintzmann (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Hintzmann


Dato : 17-12-02 15:40

"Janus Sander Schiøtte" <Sunaj@oncable.dk> wrote in message
news:atlk6q$547$1@sunsite.dk...
> HEJ..
> Kan det lade sig gøre at lave en fejlside der sender brugeren
> tilbage hvor han kom fra hvis siden ikke findes?
>
> eks. Jeg har brugt det password-script som ligger på html.dk.

Hej Janus

Hvis det script du bruger er det her ?
http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Så har jeg lavet en udvidelse, der tjecker på filen før der redirectes til
den.
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/jslogin/index2.html

På den måde undgår man "Siden kan ikke vises".

Scriptet er supportet i nyere browsere MSIE5+, Mozilla/Netscape6+ og tildels
Opera7.

Held og lykke

Hintzmann




Janus Sander Schiøtt~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sander Schiøtt~


Dato : 18-12-02 16:47

> Så har jeg lavet en udvidelse, der tjecker på filen før der redirectes til
> den.
> http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/jslogin/index2.html
>
> På den måde undgår man "Siden kan ikke vises".

Det lyder simpelthen super duper
Tusind tak for hjælpen du... gider du lade det ligge nogle dage, så jeg har
tid til at kigge på det?

Mvh Janus

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Janus Sander Schiøtt~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sander Schiøtt~


Dato : 18-12-02 21:07

Jeg har nu haft kigget lidt på sagen...
Men da jeg ikke rigtigt ved noget om java endnu, er det lidt svært for mig at
gennemskue hvad der sker... Hvis du gider må du meget gerne skrive lidt om
hvad det er der sker.....

Har jeg ret i at scribtet forventer at få et svar fra den pågældende fil,
hvis ikke den for det forventede svar vil den da sige "forkert password" ?

Mvh Janus


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Janus Sander Schiøtt~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sander Schiøtt~


Dato : 18-12-02 21:07

Jeg har nu haft kigget lidt på sagen...
Men da jeg ikke rigtigt ved noget om java endnu, er det lidt svært for mig at
gennemskue hvad der sker... Hvis du gider må du meget gerne skrive lidt om
hvad det er der sker.....

Har jeg ret i at scribtet forventer at få et svar fra den pågældende fil,
hvis ikke den for det forventede svar vil den da sige "forkert password" ?

Mvh Janus


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Hintzmann (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Hintzmann


Dato : 19-12-02 08:26


"Janus Sander Schiøtte" <Sunaj@oncable.dk> wrote in message
news:atqkhh$gk3$1@sunsite.dk...
> Jeg har nu haft kigget lidt på sagen...
> Men da jeg ikke rigtigt ved noget om java endnu, er det lidt svært for mig
at

Lille rettelse Java er ikke det samme som JavaScript.

> gennemskue hvad der sker... Hvis du gider må du meget gerne skrive lidt om
> hvad det er der sker.....

JavaScriptet kombinere brugernavn og adgangskode til stien til et
HTML-dokument, som den redirecter til.
Hvis login er forkert får man normalt en kedelig fejlbesked. Men dette
script prøver først at kontrollere om filen eksistere før den redirecter til
det.

> Har jeg ret i at scribtet forventer at få et svar fra den pågældende fil,
> hvis ikke den for det forventede svar vil den da sige "forkert password" ?

Ja, den forventer et svar fra HTML-dokumentet.

Den inkludere HTML-dokumentet som en JS-fil. Findes filen bliver javascript
funktionen "pageReady()" kørt, som redirecter til filen. Findes den ikke
sker der en timeout efter 3 sek. som alert'er "Forkert login" (Kan også
redirecte til en anden side.)

For at et HTML-dokument kan opfattes både som et HTML-dokument og en JS-fil
skal der indsættes nogle ud-kommenteringer.

I HTML sætte man kommentar med <!-- og -->.
I Javascript bruger man /* og */ som kommentar.

Hvis man kombinere dem som vist i filen hintzmann.html
<!--
/*-->
<html>
<body>
<!--*/ //-->
if (window.pageReady) pageReady();
<!--
/*-->
</body>
</html><!--*/ //-->

Kan filen hentes både som HTML og JS.

Ideen med at kombinere HTML og JS i et dokument via udkommentering har jeg
fået fra Tantek
http://www.tantek.com/log/2002/11.html#L20021121t1730

Jeg håber du har fået svar på dine spørgsmål

Hintzmann



Jesper Brunholm (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 19-12-02 09:54

Janus Sander Schiøtte wrote:
> HEJ..
> Kan det lade sig gøre at lave en fejlside der sender brugeren
> tilbage hvor han kom fra hvis siden ikke findes?

Jeg vil give lidt basic info som ikke lige er kommet frem...

En fejl-side hedder som regel en 404-not found-side.

Man kan angive hvilken fil der skal bruges som 404-not-found-side i en
fil som ligger på serveren, som hedder htaccess. Det er ikke noget man
har adgang til på normale webhoteller.

> eks. Jeg har brugt det password-script som ligger på html.dk.
>
> Men jeg syntes det ser så træls ud at man bare for beskeden
> "Siden kan ikke vises" hvis man skriver et forkert password. Så
> jeg tænkte hvis jeg kunne lave en fejlside der siger "forkert
> pass" og sender tilbage. Kan man det?

Det er jo straks lettere, så ved vi hvilken side vi skal skrive script
på - du kan jo lave en javascript-back knap som anbefalet af andre. Den
skal man selvfølgeligt selv trykke på, hvis du vil undgå det må du ud i
noget scripting a la (pseudo-kode)

hvis password er korrekt{
luk ind på siden med ét body-tag
}ellers{
giv fejlmeddelelse i et andet body-tag, som også redirecter efter
x-sekunder ligesom en standard "siden-er-flyttet" - side
}

ok?

mvh

Jesper Brunholm


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste