Program vil ikke lukke.
Fra : JC

Dato : 16-12-02 21:56

Hej derude.

2 af de programmer jeg har lavet, køre hele tiden når Windows starter.
Det ene program er lavet i D4 og lukker fint ned når Windows XP lukkes.
Men det andet program ( som er i D6 ) gør at Windows ikke kan lukkes, får
jeg manuelt har lukket programmet.
Begge programmer er almindelig applikationer.

Min egen løsning er at lave en rutine som holder øje med når Windows lukkes,
men kan ikke huske hvordan man laver sådan en rutine.

Er der nogle der kender problemet og kan hjælpe. Har det noget at gøre med
D6. ?

Med venlig hilsen.

Johnny.

Fra : René Jensen

Dato : 17-12-02 00:00

JC wrote:
> Min egen løsning er at lave en rutine som holder øje med når Windows lukkes,
> men kan ikke huske hvordan man laver sådan en rutine.

Har du skrevet noget i metoden OnClose eller OnCloseQuery på din main
form? I så fald, så er det vil ikke Application.Terminate?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : JC

Dato : 17-12-02 22:13

Nej, ikke noget i OnClose eller OnCloseOuery

JC

Fra : René Jensen

Dato : 19-12-02 13:03

JC wrote:
> Nej, ikke noget i OnClose eller OnCloseOuery

Kan man spørge hvad programmet gør, for det må være programmet, som
laver et eller andet galt siden det ikke kan lukkes ned.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : JC

Dato : 19-12-02 21:30

Programmet holder øje med Internet forbindelsen og sender nogle data når der
er forbindelse.
Programmet ligger som et Tray Icon (RXLib) og når man vælger luk program i
Tray menuen, så lukker programmet uden problemer.

Jeg får står det heller ikke. ???????????.

Fra : Dennis

Dato : 22-12-02 21:08

hvis du ikke kan få det til at virke på andre måder, bliver du nødt til at
fange beskeden windows sender.
hvis ikke du har koden kan jeg finde den til dig.

---

Fra : JC

Dato : 23-12-02 23:51

Jeg har selv fundet fejlen. Det var D6 TNMSMTP der ikke vil lukkes af
Windows.
Så jeg starter bare programmet med NMSMTP.Free ( og Create når programmet
skal bruge den) og
så virker det.

JC