Fejl i forbindelse med INSERT INTO...
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 16-12-02 17:12

Jeg har følgende kode, men får fejlen:
"Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel."

Der bliver med fejl i den linie hvor jeg prøve at Execute min SQL og jeg går
derfor udfra at det ligger i min SQL-sætning.

Er der nogen der kan hjælpe?

<%
DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" &
Server.MapPath("../../Databaser/Billeder.mdb")
Conn.Open DSN

SQL = "INSERT INTO Billeder (Billede, Beskrivelse, AlbumID)"
SQL = SQL & " VALUES ("
SQL = SQL & "'" & Request.Form("Billede") & "', "
SQL = SQL & "'" & Request.Form("Beskrivelse") & "', "
SQL = SQL & Request.Form("Album")
SQL = SQL & ")"
Conn.Execute(SQL)
Response.Redirect("Billede.asp")
%>

Peter F. Poulsen

Fra : Jon Vibe

Dato : 16-12-02 19:31

Jeg tror ikke du kan uploade billeder på den måde...

Du bør nok benytte dig af AspUpload kompenenten....

www.aspupload.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 16-12-02 21:23

Det er heller ikke til at uploade billeder specifikt, det var bare et forsøg
på at bruge Insert Into istedet for rs.AddNew

Peter F. Poulsen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-12-02 20:17

Peter F. Poulsen wrote :

> [...]
>
> Der bliver med fejl i den linie hvor jeg prøve at Execute min SQL og
> jeg går derfor udfra at det ligger i min SQL-sætning.

Prøv at se på www.asp-faq.dk [1], hvor der ligger en artikel, der
kan hjælpe dig.

[1] http://asp-faq.dk/search/?category=&query=Handlingen+skal+bruge+en+opdaterbar+foresp%F8rgsel

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.