Bannerreklamer - virker de ?
Fra : morten sorensen

Dato : 16-12-02 14:57

Er der nogen der har gode såvel som dårlige erfaringer med brug af
bannerreklamer ?

Får man kunder ud af det ? Jeg er ikke bare interesseret i besøgstal på
hjemmesiden.

--

morten sorensen | morsor.dk

Fra : Jimmy

Dato : 16-12-02 15:05

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message
> Er der nogen der har gode såvel som dårlige erfaringer med brug af
> bannerreklamer ?
>
> Får man kunder ud af det ? Jeg er ikke bare interesseret i besøgstal på
> hjemmesiden.

Jeg har haft bannere diverse steder.

Man kan ikke bare sige om de virker eller ej.

Det afhænger af, hvad du sælger, hvor du annoncerer, hvor godt opbygget dit
banner er.

Jeg har haft ganske gode erfaringer med nogle af mine bannere, men _langt_
fra den ønskede effekt.

Et af problemerne er at de jo skal spredes godt for at den støst mulige
eksponering opnås.

Det er jo ikke nok at du har haft en million bannervisninger, hvis de alle
blev vist på de samme to - tre hjemmesider med stort set de samme brugere.

Når en bruger har set et banner et par gange bemærker han det jo ikke mere.

Jeg ville ikke satse på bannere - bannerblindhed er efterhånden udbredt -
men derimod på avisartikler, hvis dit produkt er interessant nok til at en
journalist gider skrive om det.

Hvis du har flere detaljer om dit produkt og hvor du tænker det markedsført
kan jeg måske give nogle råd baseret på mine egne erfaringer.

Mvh
Jimmy

Fra : morten sorensen

Dato : 16-12-02 15:26

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message

> Det afhænger af, hvad du sælger, hvor du annoncerer, hvor godt opbygget
dit
> banner er.

Jeg har adgang til dygtige grafikere, så jeg ville kunne lave ganske
nydelige bannere.

> Hvis du har flere detaljer om dit produkt og hvor du tænker det
markedsført
> kan jeg måske give nogle råd baseret på mine egne erfaringer.

Mit produkt er et webside-redigeringsværktøj målrettet de mindste
virksomheder.

Jeg har brugt nogle penge på passiv markedsføring [eksponering på website,
Farpiris.dk] som der intet er kommet ud af. Mødebooking har derimod vist sig
at give resultat.

Så jeg er som udgangspunkt skeptisk, da jeg selv kan se at folk besøger mit
site - men det er ikke det der fører til salg. Kun når jeg henvender mig
først, kan jeg håbe på succes.

morten sorensen | http://morsor.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-12-02 15:57

Hvis det er www.morsor.dk dine bannerreklamer henviser til, er det ikke
så mærkeligt. Men du har vel en anden hjemmeside til produktet?

Fra : morten sorensen

Dato : 16-12-02 18:01

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
> Hvis det er www.morsor.dk dine bannerreklamer henviser til, er det ikke
> så mærkeligt. Men du har vel en anden hjemmeside til produktet?

Jeg har ingen bannerreklamer overhovedet, men har fået et tilbud og ville
derfor høre om det er noget der genererer *salg* og ikke bare besøg.

Besøg har jeg nok af.

morten sorensen