Ny indretning af akvarium !
Fra : Mudj@

Dato : 16-12-02 09:28

Hej,

Jeg vil om dekorere mit 128 liter. Hvordan gør jeg det lettest med mine
fisk. kan de klare et par timer i en spand med varmelegeme og pumpe?

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 16-12-02 10:00

Ingen problemer!

--
Med Venlig Hilsen

Torben Mathiassen
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 16-12-02 19:27

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@stofanet.dk> wrote in message
> Ingen problemer!

> [...]

Hej.
Dine fisk klarer sig sikkert op mod et døgn i en spand vand fra akvariet, så
længe du sørger for at de ikke har det for koldt. Så slipper du også al
stresset med at skynde dig at få akvariet sat op hurtigst mulig, med de
problemer det medfører af utilfreds resultat, fordi det har gået for hurtig
med at sætte planterne ned.
Et andet tips er at du laver en skisse af akvariet, og klipper ud
"papirplanter" og prøver dig fram med en indretning på papiret - så ser du
også lettere om der nu også er plads i akvariet til det du har lyst at have
deri.
En anden god ting at huske på, at har du flere end en plante af hver sort,
så gør de sig bedst ved at stå i grupper - og jo flere plantearter, jo mere
rodet ser det ud.
Pumpe og carmelegeme kan snilt gæmmes bag ved store planter, så de ikke
bliver så synlige for betragteren - og lige den sidste ting. Plant planterne
så de lave er ud mod fronten, mens de højere er længre bag og ud mod
sideruderne.
Hilsen Ditte

Fra : Mudj@

Dato : 18-12-02 11:31

Okay..... og mange tak for de gode svar. Det bliver spændende at komme igang
med...

- Morten