Linksys router og UPnP
Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 15-12-02 18:30

Jeg har bredbånd fra TDC Internet med en Linksys router (BEFVP41) og jeg har
et spørgsmål:

Har den Linksys router UPnP?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har problemer med Voice Chat over MSN
messenger. MSN messenger bruger ikke bare en enkelt port, men man skal
tilsyneladende åbne for UDP portene mellem 5004 - 65535 medmindre man har en
UPnP NAT device.

Er der nogle der har løst problemet med MSN messenger og er der nogle der
ved om den Linksysrouter kører UPnP?

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-12-02 19:00

"Esben Kolind Laustrup" <esben@ezben.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har bredbånd fra TDC Internet med en Linksys router (BEFVP41) og jeg
har
> et spørgsmål:
>
> Har den Linksys router UPnP?

Ja, det har den. Hvilken firmware kører den med?

VH
Peter

Fra : Esben Kolind Laustru~

Dato : 15-12-02 19:03

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg kan se firmware versionen... Jeg kan finde
et sted med upgrade firmware, men der står ikke noget om hvilken version jeg
kører med pt.

Fra : jens

Dato : 15-12-02 19:11

> [...]
> UPnP NAT device.
>
> Er der nogle der har løst problemet med MSN messenger og er der nogle der

eftersom den ikke klarer det af sig selv er der nok ikke upnp i den.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-12-02 19:48

> eftersom den ikke klarer det af sig selv er der nok ikke upnp i den.

Jo der er så. Alle Messengers funktioner fungerere glimrende med nævnte
linksys router.

VH
Peter