Flere domæner på samme web maskine
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 15-12-02 12:10

hejsa

vi står overfor at skulle opsætte 2 web domæner på samme web server MS IIS
hvordan gør man egentlig det. Det er vist ikke noget problem at sætte
serveren op men vi har en firewall Cisco PIX 515

kan man mappe et nyt domæne navn med den samme IP på indersiden, men på en
anden port eks, port 81. eller hvordan gøres sådan noget.

hvordan får man 2 yderside adresser til at pege ind på den samme inderside,
hvis det da kan gøres på den måde.

håber i forstår hvad jeg mener.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-12-02 13:32

"Jan Damkjær Dahl" wrote:

> [...]
> anden port eks, port 81. eller hvordan gøres sådan noget.
>
> hvordan får man 2 yderside adresser til at pege ind på den samme inderside,

Jeg kan ikke svare på hvordan det gøres med IIS, men jeg kører
flere domæner her med en Sambar webserver.

Jeg har kun et eksternt ipnummer, 217.157.164.161 og min router
skovler al port 80 trafik til en og samme maskine, ikke noget med
port 81 og den slags.

Sambar kigger på de forespørgsler den modtager og afhængigt af
hvilket domænenavn folk ønsker giver den forskellige index.html
filer retur.

Hvis du pinger 217.157.164.161, carftp.com og ugidelig.com får du
nøjagtigt samme resultat, men taster du adresserne ind i en
browser får du tre forskellige svar, det er sambar der slår op i
listen over virtuelle domains og checker hvilke svar der forventes
af de forskellige adresser..

Jeg formoder IIS har samme muligheder, prøv at checke IIS's
dokumentation og søg efter "virtual hosts"..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : jens

Dato : 15-12-02 13:49

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af de forskellige adresser..
>
> Jeg formoder IIS har samme muligheder, prøv at checke IIS's
> dokumentation og søg efter "virtual hosts"..

den ligger i iis under http header`s i opsætningen egenskaber
der kan man give sanne ip flere http navne

Fra : Henrik Walther

Dato : 15-12-02 16:00

On Sun, 15 Dec 2002 12:10:20 +0100, "Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk>
wrote:

> [...]
>
>kan man mappe et nyt domæne navn med den samme IP på indersiden, men på en
>anden port eks, port 81. eller hvordan gøres sådan noget.

Det er muligt at køre websiderne på 2 forskellige porte, men det
smarte er at benytte hostheaders, jeg har en kort beskrivelse af
hvordan hostheaders fungerer liggende på min side:

http://www.winjunkie.net/artikler/iis/hostheaders.asp

--
Henrik Walther
http://www.winjunkie.net

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 15-12-02 23:07

Tak for svarene jeg kigger på det i morgen