Redhat 8.0 ISO - Brænding med Nero?
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-02 18:22

Så skulle det være - På en ny maskine vil jeg prøve at installere Redhat 8.0
som det eneste OS.

Efter at have downloadet filerne psyche-i386-disc1-5.iso fra Sunsites mirror
brugte jeg MD5SUM.EXE til at kontrollere checksummen for alle filer. Alt så
ud til at være i orden.

http://www.e-smith.org/docs/howto/CD_burning_howto.php3 læste jeg hvordan
jeg brænder ISO images til CD'er.

Jeg anvender Nero 5,5 som i.flg. ovennævnte site kalder ISO-filer for
NRG-filer.

Så for at gøre det nemt for mig selv omdøbte jeg de 5 ISO-filer til
disc1-5.nrg så Nero nemt kunne finde dem.

Jeg brændte så den første CD og ville forsøge at starte Redhat
installationen på den nye maskine.

Maskinen booter fint på CD'en men installationen afbrydes med en CRC error.

Så...... Når jeg laver "lunix mediacheck" får jeg en CRC error :(( Nedtur

Inden jeg prøver med endnu en CD vil jeg gerne høre om der er andre herinde
som har erfaringer med at anvende Nero til at overføre disse Redhat-ISO
images til CD'er?

Er det Nero der driller eller?

Claus

Fra : Magnus

Dato : 14-12-02 19:01

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote:

> [...]
> for NRG-filer.
>
> Så for at gøre det nemt for mig selv omdøbte jeg de 5 ISO-filer
> til disc1-5.nrg så Nero nemt kunne finde dem.

Jeg ved ikke om der er forskel på et .nrg image og et .iso image men
hvis der er kan du ikke bare ændre endelsen uden det bliver noget
rod når de skal brændes. Nero kan sagtens brænde et iso iamge uden
at ændre på det. Prøv det.

--
Magnus Pedersen

Fra : Stig Mogensen

Dato : 14-12-02 19:03

> Jeg anvender Nero 5,5 som i.flg. ovennævnte site kalder ISO-filer for
> NRG-filer.
>
> Så for at gøre det nemt for mig selv omdøbte jeg de 5 ISO-filer til
> disc1-5.nrg så Nero nemt kunne finde dem.

De gange jeg har brændt ISOer med Nero, brændte jeg dem "som billede". Jeg
har aldrig skulle omdøbe dem til .nrg, og de har virket alligevel?.

/Stig

--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-02 21:47

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse

> De gange jeg har brændt ISOer med Nero, brændte jeg dem "som billede". Jeg
> har aldrig skulle omdøbe dem til .nrg, og de har virket alligevel?.

Tak for tippet!

Jeg har netop prøvet at gøre det uden at omdøbe og ved at brænde som
billede.........

Desværre samme resultat.

Kan der mon være andre årsager?

Claus

Fra : Stig Mogensen

Dato : 14-12-02 22:47

> Tak for tippet!

Det var så lidt

> Jeg har netop prøvet at gøre det uden at omdøbe og ved at brænde som
> billede.........
> Desværre samme resultat.

Surt....

> Kan der mon være andre årsager?

Åbenbart. Har du kigget på www.redhat.com eller ligende sites, der kunne
tænkes at omtale dette problem? Det "Linux mediacheck" du nævner kender jeg
ikke - måske en redhat NG kan hjælpe?

/Stig

Fra : Dansk

Dato : 15-12-02 02:12

jeg havde samme problem indtil jeg brændte dem med 4x istedet for 24
jens

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-02 13:23

"Dansk" <****@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> jeg havde samme problem indtil jeg brændte dem med 4x istedet for 24
> jens

Hmm.. jeg brændte kiksene med 2x da min brænder er en ældre model.

Mon det gør nogen forskel om kiksen bliver brændt som disc-at-once eller som
track-at-once?

Min brænder understøtter nemlig ikke disc-at-once så jeg har brændt begge
kiks som track-at-once.

Claus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-12-02 13:28

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> Mon det gør nogen forskel om kiksen bliver brændt som
> disc-at-once eller som track-at-once?

Jeg ved det ikke, men har lige brændt subj. som DAO med 24x
og det kører bare...

/Mikael

Fra : Kasper

Dato : 14-12-02 19:03

On Sat, 14 Dec 2002 18:22:29 +0100, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnpatofir.dk> wrote:

> [...]
>som har erfaringer med at anvende Nero til at overføre disse Redhat-ISO
Jeg har aldrig haft problemer med nero, men jeg har heller aldrig
omdøbt filerne før brændingen.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 14-12-02 19:56

CN-P> Inden jeg prøver med endnu en CD vil jeg gerne høre om der er
CN-P> andre herinde som har erfaringer med at anvende Nero til at
CN-P> overføre disse Redhat-ISO images til CD'er?

Nero vil normalt assiociere .iso med sig selv. Det har virket for mig
at dobbeltklikke på iso-filen. Så går det automatisk op for Nero at
jeg bare vil have stoppet iso-imaget råt ned på disken.

Når jeg forsøger "i hånden" med Nero, er det en kamp at få den til at
lade være med at lave et filsystem, og at skrive det hele som en lang
session der ikke skal kunne tilføjes noget til. Men jeg er vist
heller ikke helt Windows-kompatibel.

Venlig hilsen

Benny Amorsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-12-02 21:22

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som har erfaringer med at anvende Nero til at overføre disse Redhat-ISO

Jeg brugte også nero til at brænde med, men jeg hade mountet
ISO filen som et virtuelt CD-rom drev med Daemontool
http://www.daemon-tools.com/

også i nero valgte jeg bare CD copy
(onthefly)

Jan Rasmussen

Fra : Bokaj

Dato : 17-12-02 11:55

> [...]
> som har erfaringer med at anvende Nero til at overføre disse Redhat-ISO

Jeg har ligeledes haft problemer med Nero 5.5 (windows udgaven). Her
ville den ikke brænde første ISO image. Jeg spurgte til problemet i selv
samme forum og fik at vide, at der er øjensynligt "noget" med Nero.

Jeg har derfor brugt CDRWin 5 i stedet for, og det virkede upåklageligt.

/Bokaj

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-02 11:43

"Bokaj" <nr@sprit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme forum og fik at vide, at der er øjensynligt "noget" med Nero.
>
> Jeg har derfor brugt CDRWin 5 i stedet for, og det virkede upåklageligt.

Interessant....... Jeg har ellers en teori om at mit problem hænger sammen
med at min gamle brænder ikke understøtter disc-at-once så jeg er nødt til
at brænde ISO image som track-at-once.

Ved du om det kan have noget på sig?

Når du brænder dine ISO images med CDRWin 5 brænder du dem så som
track-at-once eller disc-at-once?

Claus

Fra : Bokaj

Dato : 17-12-02 16:46

> [...]
> med at min gamle brænder ikke understøtter disc-at-once så jeg er nødt til

Jeg brændte bare med default settings i Nero, hvad det så end er. Jeg
har en plexwriter, hvis det er til nogen hjælp. Men det virkede jo ikke.

> Når du brænder dine ISO images med CDRWin 5 brænder du dem så som
> track-at-once eller disc-at-once?

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvor det vælges i
indstillingerne for CDRWin. Der er et hak i Burnproof, men om der er
nogen sammenhæng mellem dette og så disc-at-once skal jeg ikke kunne sige.

Beklager jeg ikke er til mere hjælp, men jeg har ikke meget forstand på
cd-brænding.
/Bokaj