Hvilken log?
Fra : Kasper

Dato : 14-12-02 18:07

Hej ng.
Jeg har sat en mandrake 9.0 op på arbejdet, og mener egentlig at den
er sat op til at jeg burde kunne logge ind via ssh, men det kan jeg
ikke. I hvilken log kan jeg se hvem der har forsøgt logge ind?

/Kasper

Fra : dudsen

Dato : 14-12-02 20:43

Kasper wrote:

> [...]
> er sat op til at jeg burde kunne logge ind via ssh, men det kan jeg
> ikke. I hvilken log kan jeg se hvem der har forsøgt logge ind?

på min mandrake 8.2 spytter sshd i /var/log/massages
mon ikke det er ca det samme i 9.0
Prøv derefter at spørge netstat om den lytter på port 22 samt at
spørge ps om sshd overhovedet kører

--
Daniel Udsen
Time and tide wait for no man.

Fra : Kasper

Dato : 14-12-02 22:54

On Sat, 14 Dec 2002 20:43:15 +0100, dudsen <dudsen@gjk.dk> wrote:

>på min mandrake 8.2 spytter sshd i /var/log/massages
>mon ikke det er ca det samme i 9.0
>Prøv derefter at spørge netstat om den lytter på port 22 samt at
>spørge ps om sshd overhovedet kører
sshd kører fint, jeg kan logge ind fra det lokale netværk, men jeg har
lukket for alt i hosts.deny, og har deefter åbnet op for det interne
netværk, og vil nu åbne for min egen ip hjemmefra, men det virker
ikke.

Fra : Brian Poulsen

Dato : 15-12-02 22:11

On Sat, 14 Dec 2002 22:54:25 +0100, Kasper <knl@oncable.dk> wrote:

> [...]
>lukket for alt i hosts.deny, og har deefter åbnet op for det interne
>netværk, og vil nu åbne for min egen ip hjemmefra, men det virker

Har du ADSL som bruger router skal du huske at åbne port 22. Ellers
vil den ikke tillade trafik indad igennem den port. Dette vil
selvfølgelig ikke have nogen indflydelse så længe du er internt i
netværket.

Er den åben, kan du jo eventuelt gøre din hosts.deny mere eller mindre
tom, og så derfra sætte restrictions osv.

Brian Poulsen - http://hipoxia.com
There's a glitch in the Matrix