FTP
Fra : Kibbs

Dato : 14-12-02 16:15

Kan BPFTP godt køre når man har to ip'er?
Jeg kan ikke få min til at virke og jeg har åbnet en port i min cisco
router..
Jeg kan godt selv logge på med den interne ip, men mine venner kan ikke?
Jeg har ikke åbnet port 20 og 21, kan det være et problem?

http://www.kandu.dk/

Fra : Preben Christensen

Dato : 14-12-02 16:49

FTP kører jo på port 21 og 20 så du skal åbne en af dem
Du kan sagtnes kører lokalt men du skal åbne så udefra kommende kan komme
ind

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 14-12-02 16:54

"Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
> FTP kører jo på port 21 og 20 så du skal åbne en af dem
> Du kan sagtnes kører lokalt men du skal åbne så udefra kommende kan komme
> ind

ftp SKAL jo ikke gøre på port 20 og 21, den kan gøre på hvilken som helst
port, man skal bare sørge for at den tilsvarende port er åbnet i routeren.
--

Andreas Jeppesen

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 15-12-02 12:54

"Andreas Jeppesen" <bundyBLAH@tabersvin.dk> wrote:

> ftp SKAL jo ikke gøre på port 20 og 21, den kan gøre på hvilken som helst
> port, man skal bare sørge for at den tilsvarende port er åbnet i routeren.

Og hvis routeren kører NAT, PAT, skal den informeres om at at FTP helperen
skal være aktiv på andre porte end 21.

På de fleste billige routere kan det ikke lade sig gøre, og man må nøjes med
at tilbyde sine klienter passiv FTP.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg