/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Netgear RP114 problemer
Fra : Treo Tom


Dato : 14-12-02 12:54

Jeg har for nylig købt denne router m. switch og har den koblet til TDC
ADSL med to computere på samtidigt.

jeg har haft nogle problemer med den, hvor den lukker for trafik i en
periode (10 sekunder til 20 minutter) for derefter at åbne op igen.
Nogle gange kan et program (feks. hentning af en fil)med at trække
trafik igennem, men mail, http eller news virker ikke. Stik ud - stik
ind får det til at virke igen

Min mistanke går lidt på at det kan være at noget af baggrundsstøjen på
internettet som portscanning, desværre rammer en fejl ved routeren. Min
Zonealarm registrerer ihvertfald en pokkers masse advarsler af typen
"ZoneAlarm prevented a remote computer from connecting to port 80 on
your computer. This connection attempt was probably a port scan trying
to find unprotected Web servers. To learn more about port scans, see the
Details tab."

Kender I noget til en sådan problematik - det er meget frustrerende at
skulle hive stikket ud på routeren 5-6 gange på en aften!

Jeg har søgt efter problemer og nedenstående passer meget godt på mit
problem

http://online.securityfocus.com/bid/3876/info/

Jeg kan bare ikke ændre på opsætningen vedr. "In the case that the
router is configured to drop packets destined for ports below 1024". Alt
andet er forsøgt og mislykket.

Nogle bud på hvad jeg kan gøre??

Christian

 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste