frivilig indb af skat
Fra : Per H

Dato : 14-12-02 11:20

Er det ikke normalt ens revisor der skal råbe vagt i gevær når tiden
er inde til at betale frivilig skat? jeg mener at det er senest 1
januar der kan indb. 40000 kr.

Vh Per

Glædelig jul

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-12-02 11:56

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke normalt ens revisor der skal råbe vagt i gevær når tiden
> er inde til at betale frivilig skat? jeg mener at det er senest 1
> januar der kan indb. 40000 kr.

Det er dit ansvar at indbetale.

Det er da god service, din revisor husker dig på det.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Per H

Dato : 14-12-02 12:14

On Sat, 14 Dec 2002 11:56:15 +0100, "Bjørn Jørvad"
<ursus_FJERNDETTE_major@post3.FJERN_DETTEtele.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det er dit ansvar at indbetale.
>
>Det er da god service, din revisor husker dig på det.

Ja spec. når man har bedt hende om at sørge for alle de
skattevæsentlige ting.

Ja jeg ved godt at ansvaret kun kan placeres hos mig hvis der ikke
indbetales.

Men hvad konsekvenser får det hvis det betales for sent??
Det er jo stadig den frivillige del.

Vh Per

Glædelig jul

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 14-12-02 13:37

"Per H" skrev:

> Men hvad konsekvenser får det hvis det betales for sent??
> Det er jo stadig den frivillige del.

Konsekvensen ved ikke at indbetale frivillig restskat over 40.000 kr. inden
31. december er et rentetillæg på 2 % eller 7 %. Hvis du indbetaler restskat
over 40.000 kr. efter 31. december, men senest 15. marts er der et
rentetillæg på 2 %, som ses indeholdt i indbetalingen. Restskat over 40.000
kr. som indbetales efter 15. marts (enten frivilligt eller via opkrævning)
tillægges 7 %.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--