Netværk mellem XP og 98
Fra : Shinko Olsen

Dato : 14-12-02 09:00

Hej

Jeg har lige fået en ny XP-PC(indbygget pci-hub) og vil gerne lave et
netværk med den gamle PC og have delt internet forbindelse. Jeg har set
følgende her i gruppen, men har lige nogle spørgsmål til det.
> på

Kontroller at WinXP ikke har sin firewall aktiveret!.
Hvordan gør man det?
Konrtroller at de bruger den samme net-maske.
Hvordan gør jeg det? og har det nogen indflydelse på den eksisterende
LAN/ADSL forbindelse?

På forhånd tak.

Mvh

Claus

Fra : Cubus

Dato : 14-12-02 10:33

"Shinko Olsen" <shinko.olsen@mail.dk> skrev

> Kontroller at WinXP ikke har sin firewall aktiveret!.
> Hvordan gør man det?

Start > Kontrolpanel > Netværks- og internetforbindelser >
Netværksforbindelser > Højreklik på LAN-forbindelse >
Tjek om der er krydset af under fanebladet Avanceret.

> Konrtroller at de bruger den samme net-maske.
> Hvordan gør jeg det? og har det nogen indflydelse på den eksisterende
> LAN/ADSL forbindelse?

I en kommandoprompt skriv: ipconfig.

Hvis den ikke virker i en dos-prompt i W98 så skriv her: winipcfg.

Tjek for ens undernetmaske.

Hvis dine computere dynamisk modtager IP-adresser fra internetnetudbyder,
kan du ikke bare lave undernetmasken ens. Så skal du til at tænke i at
anvende en router eller andre protokoller til lokalnetværket eller flere
IP-adresser på netkortene.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/