CD-database
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 14-12-02 00:04

Hej NG.

Jeg har lavet et kartotek over mine cd´er i HTML.
Det skal ikke lægges ud på nettet som en hjemmeside, det skal bare køres fra
en diskette, på en computer uden ineternetopkobling. Jeg vil gerne have en
søgefunktion, så man kan søge f.eks. på kunstner eller titel.
Kan det laves i HTML? Jeg har søgt og søgt og søgt på nettet efter scripts,
men kan kun finde nogle, man indsætter på en hjemmeside, og så sender de en
forespørgsel til f.eks. Google. Det duer ikke.
Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg blive meget glad, da det er det
sidste der mangler, til at sætte prikken over i´et...!

M.v.h. Carsten Nielsen
nielsen@postkasse.net

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 14-12-02 01:14

Carsten Nielsen wrote:
> Jeg vil gerne have en søgefunktion, så man kan søge f.eks. på
> kunstner eller titel. Kan det laves i HTML?

Nej, men det kan lade sig gøre ved hjælp af lidt javascript. Du kan fx
lave et array med alle dine CD'er, og bruge dette til både at skrive
indholdet ud, og til at søge igennem. Det vil dog kræve at alle dine
CD'er ligger i en enkelt HTML fil.

Hvorfor ikke bare bruge browserens søgefunktion?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction