Deling af cpu
Fra : Asmus Asmussen

Dato : 13-12-02 13:58

Jeg ville høre om man kan bruge en andens computers cpu over netværk?

I så fald, hvordan gøres det?

Hilsen Kristian Asmussen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-12-02 14:17

Asmus Asmussen wrote:
> Jeg ville høre om man kan bruge en andens computers cpu over netværk?
>
> I så fald, hvordan gøres det?

Et forslag kunne være Mosix <http://www.mosix.org/>.
Det er dog ikke til Windows, som jeg fornemmer du måske er interesseret i.

--
Steen Suder

Fra : Thomas Demant

Dato : 13-12-02 14:17

> Jeg ville høre om man kan bruge en andens computers cpu over netværk?
Hvis du tænker på til spil o.a. nej. Så er netværket for langsomt.

> I så fald, hvordan gøres det?
Du kan køre en terminalserver. Enten WTS (Remote Desktop hedder det vist nu)
eller Citrix.
Så har du én computer stående til server og nogle klienter der køre det hele
fra serveren og kun selv viser billede.

--
Thomas

Fra : Tunderbird @ 7100

Dato : 13-12-02 15:18

On Fri, 13 Dec 2002 13:57:37 +0100, "Asmus Asmussen" <asmusasmussen@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg ville høre om man kan bruge en andens computers cpu over netværk?
>
>I så fald, hvordan gøres det?
>
>Hilsen Kristian Asmussen

Tænker du på clustering ?
Flemming Jacobsen

Fra : Asmus Asmussen

Dato : 13-12-02 20:47

> Tænker du på clustering ?

Hvad er det lige det er?

Hilsen Kristian Asmussen

Fra : Jan Tvorup

Dato : 13-12-02 17:23

Afhængig af, hvad det er du er ude efter, så har nogle af de store
programmer, der kræver meget CPU (f.eks. render-engines), ofte en
funktion til distribueret processering.

Mvh. Jan