Server.Execute virker ikke...
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 13-12-02 12:41

Jeg har siddet og udviklet en hjemmeside i ASP på min lokale maskine med IIS
5.1.

Der har jeg brugt Server.Execute til atr hente nogle inlude filer ind på
forsiden. Det virker fint, faktisk upåklageligt, lige efter bogen.

Men når jeg så uploader sitet til webserveren, virker det ikke. Jeg får
følgende fejlmeddelelse:

-----
Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'

Object doesn't support this property or method: 'Execute'

/default.asp, line 74
-----

Hvad kan det skyldes??
Jeg ved ikke umiddelbart hvilken serverversion udbyderen bruger
(danmarks.nu).

Mvh
Kasper K

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-12-02 12:48

Kasper Katzmann wrote :

> [...]
> -----
> Hvad kan det skyldes??
> Jeg ved ikke umiddelbart hvilken serverversion udbyderen bruger

telnet til port 80 på serveren giver

Connected to www.danmarks.nu.
Escape character is '^]'.
HEAD / HTTP/1.0
Host: www.danmarks.nu

HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 13 Dec 2002 11:46:18 GMT
Server: Apache/1.3.22 (Unix) (Red-Hat/Linux) mod_fastcgi/2.2.2
mod_ssl/2.8.5 O
enSSL/0.9.6 PHP/4.1.2 mod_perl/1.26
Last-Modified: Thu, 31 Oct 2002 08:05:21 GMT
ETag: "a6be1-1304-3dc0e441"
Accept-Ranges: bytes

Det ser altså ud til, at det er en Linux-box, der så måske har noget SUN
ASP liggende på den. Understøtter den den specifikke funktion ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-02 12:51

Kasper Katzmann skrev:

> [...]

> Hvad kan det skyldes??
> Jeg ved ikke umiddelbart hvilken serverversion udbyderen

Noget tyder på at det er en version der ikke understøtter
Server.Execute. Det er der ikke noget at gøre ved - medmindre du
kan overtale webhotellet til at opgradere deres server.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 13-12-02 14:01

> Noget tyder på at det er en version der ikke understøtter
> Server.Execute. Det er der ikke noget at gøre ved - medmindre du
> kan overtale webhotellet til at opgradere deres server.

Er der et alternativ til Server.Execute?
<!--# include file="..."--> kan ikke bruges, da det der skal inkluderes er
afhængigt af hvad brugeren har valgt.

F.eks.:
Server.Execute(rs("page"))

Mvh
Kasper K

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-12-02 14:03

Kasper Katzmann wrote :

> [...]
> <!--# include file="..."--> kan ikke bruges, da det der skal
> inkluderes er afhængigt af hvad brugeren har valgt.

kan du ikke bruge Jakobs artikel ?

http://www.asp-faq.dk/article/?id=50

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 13-12-02 15:09

> kan du ikke bruge Jakobs artikel ?
>
> http://www.asp-faq.dk/article/?id=50

Ikke artiklen, men scriptet han linker til, skal jeg helt bestemt kigge
nærmere på.

Mvh
Kasper K

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-12-02 16:48

Kasper Katzmann wrote :

> Ikke artiklen, men scriptet han linker til, skal jeg helt bestemt kigge
> nærmere på.

ok ... i dk.edb.internet.webdesign.serverside kom denne URI frem i dag:

http://developer.chilisoft.com/reference/objects.asp

Den viser forskellen imellem MS ASP og SUN ONE ASP