Guppy drægtig, hvor længe ca.?
Fra : NooB

Dato : 12-12-02 20:57

Hej gruppe

Hvor længe ca. er guppyhunnen drægtig, nu fik jeg dem (han og hun) for ca. 3
uger siden og den er pænt tyk og ret sort ved gattet.??

Venligst
Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-12-02 23:38

NooB wrote:
> Hvor længe ca. er guppyhunnen drægtig, nu fik jeg dem (han og
> hun) for ca. 3 uger siden og den er pænt tyk og ret sort ved
> gattet.??

Cirka 3 uger - lidt afhængig af temperaturen.

En "pudsig" ting ved guppy'er er at de kan få op til
10 hold unger på en parring med cirka 3 ugers
mellemrum

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Plesner

Dato : 12-12-02 23:50

> Cirka 3 uger - lidt afhængig af temperaturen.

Med mindre du på det nærmeste 'koger' dem, så skal du nok regne med mindst
24 dage mellem hvert kuld (ved 28°C - højere bør de nok ikke holdes).

> En "pudsig" ting ved guppy'er er at de kan få op til
> 10 hold unger på en parring med cirka 3 ugers
> mellemrum

Og det er der en del ungefødende tandkarper, der kan - det er en fordel,
hvis ens han går hen og dør, men en klar ulempe, hvis en hun parrer sig med
den 'forkerte'.

Plesner

Fra : NooB

Dato : 13-12-02 01:54

Tak for svarene, jeg venter spændt, de har været sammen i 23 dage nu, og
temperaturen er ca 26 grader uden varmelegeme.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-12-02 16:32

NooB wrote:
> Tak for svarene, jeg venter spændt, de har været sammen i 23
> dage nu, og temperaturen er ca 26 grader uden varmelegeme.

Hvis hunnen har gået sammen med andre hanner tidligere, så
kan den godt have været gravid før du fik den - og kan også
sagtens have fået unger som de har ædt......