NFL: San Francisco 49 ers - Green Bay Pack~
Fra : Ole :-\)

Dato : 12-12-02 19:47

Jeg er meget meget lykkerlig over valget af denne uges TV-kamp. Det kan ikke
gøres bedre.

San Francisco 49´ers anført af Jeff Garcia - tager imod og Green Bay Packers
anført af Brett Favre på 3Com Park i San Francisco - TV2 Zulu søndag kl
22:15

Det er ingen hemmelighed at jeg har to hold jeg holder med i NFL
1. SF 49ers
2. GB Packers
og med de to super stjerne QB Jeff Garcia og Brett Farve, som begge altid er
spændende at følge, kan denne kamp ikke gøres bedre (jo jo, selvfølgelig
hvis Morten var med, og jeg på stadion).

Hjemme på en dybfrossen bane i Green Bay kan Packers ikke røjres, men nu når
det er i San Francisco er kampen mere åbnet - selvom jeg er lidt bange for
at mit 1. runnes up hold GB vinder.

Her i Odense er jeg klar til kampen:

12 flasker 1,5 liters Coca-Cola
8 liter Matilde kakao
2 kg pølser
3 kg kylletter
3 kg Gordon Bleu
2 kg pommes frites
chips og slik magler - men kan nok undværes

29" tommer Phillips TV
19" PC-skærm tilsluttet to computere på ADSL-linie med adgant til
http://NFL.com for Gamestats og http://Betandwin.com for onlinegabling under
hele kampen

... og Ringenes Herre - Eventyret om ringen i forlænget udgave til efter
kampen

Ovenpå alt dette et Odense Bulldogs http://oik.dk halstørklæde (i denne kamp
er vinderen ikke så vigtig, det skal blot nydes i fulde drag)

Venlig hilsen

Ole
http://nfl.spontek.dk

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 12-12-02 21:54

" Ole " skrev i en meddelelse...
> Jeg er meget meget lykkerlig etc. etc.

Aldrig har jeg læst en mere engageret anmedelse af en kommende
TV-dækning af en sportsbegivenhed. Dén kamp /må/ man da se efter
denne sprudlende salut en kold torsdag aften. Og så endda sendt
på et mere kristeligt tidspunkt end Americas Cup. Og håndbold det
er bare ved at være for meget... Og jo, så er der selvfølgelig
curling, men så alligevel hellere et regulært slagsmål!

Men rødvin er vel helt yt?

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Zilla

Dato : 13-12-02 00:06

>Og jo, så er der selvfølgelig
> curling, men så alligevel hellere et regulært slagsmål!

Hehe....den opfattelse havde jeg også engang. Men første gang jeg satte mig
og så en hel kamp, var jeg hooked. Taktikken er vildt fascinerende. Et
fløjindløb i håndbold er altså ingenting sammenlignet med en double reverse
eller et veludført misdirection play. Slet ikke, når man efter et halvt års
tid begynder at kunne genkende en double reverse og et veludført
misdirection play .

Forresten synes jeg at curling er langt mere voldsomt. I football må man i
det mindste ikke kaste med sten...

> Men rødvin er vel helt yt?

Hmmm...kan du ikke blande bare en lille smule cola eller øl i? Eller i det
mindste drikke en californisk rødvin - nu hvor det er San Francisco der
spiller?

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 14-12-02 02:26

Grethe / Sportslex skrev
> [...]
> er bare ved at være for meget... Og jo, så er der selvfølgelig
> curling, men så alligevel hellere et regulært slagsmål!

Takker for de pæne ord.

Jeg har set curlig og americas cup - men der sker jo ikke rigtigt noget. Giv
mig nogle lange kast, hårde hits og et par ponts og FG for at holde et job
til Morten Andersen.

> Men rødvin er vel helt yt?
Ja, jeg skal ikke have mine sanser sløret til denne kamp. Men hvis det er
det du foretrækker kan du vel godt blande lidt rødvin i mavesækken

Venlig hilsen

Ole

Fra : Zilla

Dato : 12-12-02 23:57

Hej Ole!

> Jeg er meget meget lykkerlig over valget af denne uges TV-kamp. Det kan
ikke
> gøres bedre.

Jo, det kunne det faktisk. Dog ikke blandt 22.15-kampene, men kampen kl.
19.00 dansk tid, en mulig forsmag på AFC-finalen mellem The Marine Mammals
(også kendt som Miami Dolphins) og holdet fra den RIGTIGE side af bugten,
Oakland Raiders, ville være at foretrække. Men når nu Zulu ikke er begyndt
på double-headerne endnu, så er San Fagcisco og Packers absolut til at leve
med. Det kan kun blive en god kamp.

Forresten har Raiders også tabt hver gang Zulu har vist dem i denne sæson -
så måske er det meget godt at de holder sig væk. Så holdes mit skadesniveau
også nede. Da Oakland tabte Zulu-kampen i St. Louis blev jeg så frustreret
over, at dommerne gav Rams et touchdown de ikke burde have haft, at jeg
hamrede min hånd ned i armlænet på sofaen, som desværre ikke var så godt
polstret som jeg troede - med det resultat at en del af hånden var blå, gul
og rød hele den følgende uge. Dårlig taber? Helt sikkert. Men gode tabere
bliver aldrig vindere, så deeeet...

> Det er ingen hemmelighed at jeg har to hold jeg holder med i NFL
> 1. SF 49ers
> 2. GB Packers

Se, nu må du lige forklare mig en ting. Jeg kan godt forstå at man kan have
to favorithold (selv har jeg kun ét - Raiders), men to hold fra samme
conference? Det begriber jeg ikke. Slet ikke når det traditionelt er to af
de store NFC-hold, som gerne er med til at kæmpe om homefield advantage
igennem playoffs hver sæson. Det svarer jo til både at holde med Brøndby og
FCK. Men okay, hver sin smag, selvfølgelig .

> [...]
> spændende at følge, kan denne kamp ikke gøres bedre (jo jo, selvfølgelig
> hvis Morten var med, og jeg på stadion).

Hmmmm....Garthia en "superstjerne"? En god QB, helt sikkert, men et niveau
under Gannon og Favre. Den med selv at være på stadion kan jeg godt følge.
Hvorfor f..... ligger Danmark så langt fra de "rigtige" sportsgrenes
hjemland...

> Hjemme på en dybfrossen bane i Green Bay kan Packers ikke røjres,

Aaaaahhhh....et af de mest klassiske udtryk i sportshistorien : "The frozen
tundra of Lambeau Field". Man kan næsten høre Pat Summerall for sig .

>men nu når
> det er i San Francisco er kampen mere åbnet - selvom jeg er lidt bange for
> at mit 1. runnes up hold GB vinder.

Jeg tror 49ers tager den. Selvom Green Bay er gode, så ser de bedre ud på
papiret, fordi de spiller i en ynkelig division som reelt giver 6 sikre
sejre på en sæson (okay, nu kiksede de i Minnesota i år). SF har dog St.
Louis at kæmpe med, og selv Seattle er bedre end de næstbedste i GB's
division. Terrell Owens får en stor kamp, og SF vinder, 23-20. Nu har jeg
forhåbentlig fået "jinx'et" dem nok - eller skal vi lade det være op til
Elming og hans gæt .

> [...]
> 3 kg Gordon Bleu
> 2 kg pommes frites
> chips og slik magler - men kan nok undværes

Det er ægte dedikation. Jeg håber virkelig ikke at du skyller det hele ned i
løbet af kampen, for så får du næppe slutningen med. Men de har vel også TV
på hospitalet i Odense...Personligt ser jeg ikke en kamp uden Kims nye
ekstra stærke chili-chips og halvanden liter cola.

> 29" tommer Phillips TV

Jeg må nøjes med 25" Panasonic.

> 19" PC-skærm tilsluttet to computere på ADSL-linie med adgant til
> http://NFL.com for Gamestats og http://Betandwin.com for onlinegabling
under
> hele kampen

Jeg vil nøjes med at holde et vågent øje med www.espn.com, og skæve lidt til
Denver-Kansas City, som spilles samtidig. Man skal vel følge lidt med i,
hvordan Morten klarer sig...og håbe på, at Denvers nedtur fortsætter. Det må
jo fryde alle os Raiders-fans at se ærkefjenden gå ned med flaget på den
måde.

> [...]
kamp
> er vinderen ikke så vigtig, det skal blot nydes i fulde drag)

Okay, de sidste to ting springer jeg over.

Bare det snart var søndag....

God kamp!

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 14-12-02 03:15

Zilla skrev
> [...]
> Oakland Raiders, ville være at foretrække. Men når nu Zulu ikke er begyndt
> på double-headerne endnu, så er San Fagcisco og Packers absolut til at

Dolphins har selvfølgelig Ricki Willams - men ellers har jeg ikke det helt
store for det hold, de spiller vel pænt - men det gør mange hold.

Raiders gled lidt ud da de flyttede til bugten. Okay, de giver nogle gode
Battle of The Bay, og de har jeg snuppet flere spillere bl.a. min gamle
yndling Rice. Men der findes kun ét hold ved bugten - og det er dem med
guldet

> [...]
gul
> og rød hele den følgende uge. Dårlig taber? Helt sikkert. Men gode tabere

Rigtigt slogan/ordsporg. Jeg har heller aldrig forstået "Tab og vind med
samme sind" Hvorfor er det jeg skal være sur, tvær og umulig i dage, hver
eneste gang jeg vinder?

> [...]
og
> FCK. Men okay, hver sin smag, selvfølgelig .

Jeg har nu altid været til NFC-hold. AFC er den billige efterligning. Green
Bay kommer mere og mere i betragtning hver gang jeg ser dem (undtagen i
kampen imod Buccaneers). De spiller en dejlig gang bold og med fjostgrader i
nord er de udenfor rækkevidde.

49ers har så været mit hold fra den gang vi havde en QB med navn Joe
Montana.

> [...]
> under Gannon og Favre. Den med selv at være på stadion kan jeg godt følge.
> Hvorfor f..... ligger Danmark så langt fra de "rigtige" sportsgrenes

Jeg mente faktisk at Jeff Garcia blev nævnt som den bedste QB af Claus
Elming, men jeg hørte måske forkert. - Han er go - selvom han ikke har løbet
helt så meget som Michael Vick

> Aaaaahhhh....et af de mest klassiske udtryk i sportshistorien : "The
frozen
> tundra of Lambeau Field". Man kan næsten høre Pat Summerall for sig .

Siger han det den igen til slutspillet - så er det endnu et NFC mesterskab
hjemme

> [...]
> forhåbentlig fået "jinx'et" dem nok - eller skal vi lade det være op til

Indtil videre er Green Bay 8 og 1, men jeg har ikke lige styr på hvormange
af kampene de har spillet hvor.

Vinder Vikings ikke hvert år hjemme over Packers? Det er noget i den stil -
desværre.

> [...]
> på hospitalet i Odense...Personligt ser jeg ikke en kamp uden Kims nye
> ekstra stærke chili-chips og halvanden liter cola.

Det skal være nok! Jeg tror det bliver Malaco Familie Guf denne gang,
Matadormixen forsvandt pludseligt her til aften.

> [...]

> jo fryde alle os Raiders-fans at se ærkefjenden gå ned med flaget på den

Morten er jo skadet - igen, det tager nok ikke meget af din tid. Men hvis
han ikke er med i kampen, stopper han vel rekorden med point i flest kampe
på stribe.

> Bare det snart var søndag....
Ja - dem det er det også snart - 43 timer.

> God kamp!
Tak, og lige over.

Venlig hilsen

Ole
Juleønskeliste: En webdesignertøs i julegave

Fra : Ole :-\)

Dato : 15-12-02 13:08

> Ja - dem det er det også snart - 43 timer.

9 timer tilbage. Der er nu tilføjet lidt chips til samlingen, og mon ikke
der kommer lidt mere i skabet når jeg her om lidt skal på indkøb. Franskbrød
er nu også godt, og måske nogle frikadeller.

I øvrigt er der nogle utrolige statistikker i NFL:

Green Bay Packers har med Brett Farve 33-0 hjemme når temperaturen er under
frysepunktet.

Detroit Lions har ikke vundet ude i 2 år. Deres træner (offensiv eller all
over - kan jeg ikke lige huske), har endnu ikke vundet ude med holdet - vist
16 ude nederlag på stribe.

16 af holdene i NFL har endnu ikke vundet SuperBowl én eneste gang, mens
holdene i aften tilsammen har vundet 8 gange.

Green Bay Packers - 1967, 1968, 1997
San Francisco 49ers - 1982, 1985, 1989, 1990, 1995

I blandt de hold som endnu ikke har vundet før er:

Cleveland Browns - 7-6
Indianapolis Colts - 8-5
Philadelphia Eagels - 10-3
Tampa Bay Buccaneers - 10-3
Tennessee Titans - 10-3
(Green Bay 10-3 - San Francisco 9-4)

1999 vandt Denver Broncos - har vurdet før (1998)
2000 vandt St. Louis Rams - første gang
2001 vandt Baltimore Ravens - havde vundet før (1971)
I 2002 vandt New England Patriots - første gang
- Betyder det så at et hold som har vundet før vinder i år?

Damn, det er spændende

--
Venlig hilsen

Ole
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.htm

Fra : Zilla

Dato : 15-12-02 17:13

> [...]
Franskbrød
> er nu også godt, og måske nogle frikadeller.

Ja, nu har jeg også tanket op. Men måske skal jeg ændre mit tip - Terrell
Owens er tvivlsom :

http://espn.go.com/nfl/news/2002/1214/1477067.html

Uden ham vinder 49ers næppe over et så godt hold som Packers, selvom GB også
har deres skader at slås med.

> I øvrigt er der nogle utrolige statistikker i NFL:
>
> Green Bay Packers har med Brett Farve 33-0 hjemme når temperaturen er
under
> frysepunktet.

Ganske imponerende. Det er nok også en selvforstærkende statistik, ment på
den måde, at sammen med medierne begynder udeholdene også at fokusere på
sådan en rekord, og måske kan det plante en smule tvivl, når man skal til
Green Bay og endda spille mod en af de bedste QB's i ligaen.

> [...]
> over - kan jeg ikke lige huske), har endnu ikke vundet ude med holdet -

Det tror da fanden, for de VIL jo heller ikke vinde. Når man vinder coin
toss inden overtime og vælger at sparke i stedet for at modtage, så SKAL man
da tabe .

> [...]
> I 2002 vandt New England Patriots - første gang
> - Betyder det så at et hold som har vundet før vinder i år?

Ja da. Det bliver holdet, som vandt i 1977, 1981 og 1984. Så kan du selv
gætte, hvem det er .

> Damn, det er spændende

Gu' er det så. Og det bliver kun endnu mere spændende i de kommende uger,
når playoff-billetterne skal fordeles.

To timer til kickoff i Miami, fem timer til kickoff i San Francisco - and
counting...

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 16-12-02 11:18

Zilla skrev
> [...]
> sådan en rekord, og måske kan det plante en smule tvivl, når man skal til
> Green Bay og endda spille mod en af de bedste QB's i ligaen.

Jep. Jeg tror alle hold er rad for at møde Packers hjemme. Frost, udebane,
ubesejrede og Brett Farve -- det kan ikke undgå at påvirke mennesker.

> Det tror da fanden, for de VIL jo heller ikke vinde. Når man vinder coin
> toss inden overtime og vælger at sparke i stedet for at modtage, så SKAL
man
> da tabe .

Ja.

> Ja da. Det bliver holdet, som vandt i 1977, 1981 og 1984. Så kan du selv
> gætte, hvem det er .

Jeg tror ikke på at det blive et bugt hold som vinder (tæller 4 hold),
selvom de alle er gode i år

> Gu' er det så. Og det bliver kun endnu mere spændende i de kommende uger,
> når playoff-billetterne skal fordeles.

Bare send en hertil - jeg er klar.

Venlig hilsen

Ole

Fra : Zilla

Dato : 15-12-02 17:29

> Rigtigt slogan/ordsporg. Jeg har heller aldrig forstået "Tab og vind med
> samme sind" Hvorfor er det jeg skal være sur, tvær og umulig i dage, hver
> eneste gang jeg vinder?

ROFL! En klassiker! Må jeg bruge den som signatur, eller har du copyright på
den?

> Jeg har nu altid været til NFC-hold. AFC er den billige efterligning.

Hmmm...Fire af de sidste fem Super Bowls er vundet af AFC-hold. Så det ser
ud til at den billige efterligning efterhånden er blevet bedre end
originalen .

> [...]
> kampen imod Buccaneers). De spiller en dejlig gang bold og med fjostgrader

Green Bay er et rigtig underholdende hold. Jeg håber klart at de vinder NFC.
Green Bay vs Oakland i Super Bowl kunne blive en opvisning i offensivt spil.
God propaganda for sporten. Selvom Tampa Bays forsvarsspil også kan være
imponerende, har det altså ikke samme underholdningsniveau.

> Jeg mente faktisk at Jeff Garcia blev nævnt som den bedste QB af Claus
> Elming, men jeg hørte måske forkert. - Han er go - selvom han ikke har
løbet
> helt så meget som Michael Vick

Ja, og hvor meget er det så at man skal lægge i NFLmings ord? Manden er 6-10
i denne sæson, så han har jo tydeligt bevist at han ikke aner en pind om
sporten . Alvorligt talt, Garcia ER god. Helt sikkert en af de fem
bedste. Men han er ikke spektakulær nok til at falde i
superstjerne-kategorien i mine øjne.

> Indtil videre er Green Bay 8 og 1, men jeg har ikke lige styr på hvormange
> af kampene de har spillet hvor.

Måske har jeg misforstået dig - men Packers er 10-3, heraf 5-1 i divisionen
og 7-0 på hjemmebane.

> Vinder Vikings ikke hvert år hjemme over Packers? Det er noget i den
stil -
> desværre.

Det er muligt, du har ret. Det skal jeg ikke kunne sige.

> Det skal være nok! Jeg tror det bliver Malaco Familie Guf denne gang,
> Matadormixen forsvandt pludseligt her til aften.

Ja, jeg har også lige købt en pose Familie Guf - på tilbud i Føtex...(Man
skulle tro at det var dk.forbruger, vi var i).

> Morten er jo skadet - igen, det tager nok ikke meget af din tid. Men hvis
> han ikke er med i kampen, stopper han vel rekorden med point i flest kampe
> på stribe.

Ja, det ser ikke godt ud. Ifølge Chiefs' hjemmeside er han stadig
questionable, så han spiller nok ikke. Til gengæld har Chiefs signet en
anden Andersen, en offensive lineman med fornavnet Jacob.

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 15-12-02 22:44

Zilla skrev
> ROFL! En klassiker! Må jeg bruge den som signatur, eller har du copyright

> den?

Du må bruge dem med "Citat Spontek.dk" - så er alle glade

> Hmmm...Fire af de sidste fem Super Bowls er vundet af AFC-hold. Så det ser
> ud til at den billige efterligning efterhånden er blevet bedre end
> originalen .

Host, host

> [...]
> God propaganda for sporten. Selvom Tampa Bays forsvarsspil også kan være
> imponerende, har det altså ikke samme underholdningsniveau.

Jaee, og så alligevel. Sidste SuperBowl var det jo det bedste forsvarshold,
som stod for alt underholdningen.

> [...]
> sporten . Alvorligt talt, Garcia ER god. Helt sikkert en af de fem
> bedste. Men han er ikke spektakulær nok til at falde i

Tror haller ikke Garcia har sin bedste sæson i år. Brett Farve, Drew Bledsoe
og Donovan McNabb har vist alle været bedre i år.

> Måske har jeg misforstået dig - men Packers er 10-3, heraf 5-1 i
divisionen
> og 7-0 på hjemmebane.

De 8-1 er hentet fra Green Bays site. Husker jeg rigtigt er det i kampene
med Brett Farve som QB.

> Ja, jeg har også lige købt en pose Familie Guf - på tilbud i Føtex...(Man
> skulle tro at det var dk.forbruger, vi var i).

Hmmm, vi kan da skrive det i gruppens beskrivelse

Venlig hilsen
Ole

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-12-02 02:04

" Ole " wrote:

> Jeg er meget meget lykkerlig over valget af denne uges TV-kamp. Det kan ikke
> gøres bedre.

Spørgsmål:
Er det et reelt valg.? - For Zulu. Må de ikke bare tage hvad de får tilbudt.?

Ellers er jeg enig. Super at se Football på Zulu. Og et par gode kommentatorer.

Dog var jeg overrasket over broderen til NFLming der dukkede op forleden.
De ligner hinanden utroligt i måden de optræder på.! Og udseende iøvrigt.

Surt at jeg går glip af kampene i januar på Zulu. Dog ikke Superbowl, der sendes
på TV2.

Jeg vil trods alt ikke betale 495 kr for at se de ca. 4 kampe i resten af
sæsonen.
(495 kr til Canal Digital, på trods af at TV2¨s direktør siger at de får kun
ganske få kr.) (Jeg husker ikke beløbet.)

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Ole :-\)

Dato : 14-12-02 03:22

Jørgen Rasmussen skrev
> Spørgsmål:
> Er det et reelt valg.? - For Zulu. Må de ikke bare tage hvad de får
tilbudt.?

Der er vist fire kampe at vælge i mellem, men ofte tager de nok bare den der
bliver foreslået dem. Men så sent som i sidste uge var der jo byttet om på
kampene - efter Zulus ønske.

> Dog var jeg overrasket over broderen til NFLming der dukkede op forleden.
> De ligner hinanden utroligt i måden de optræder på.! Og udseende iøvrigt.

Faktisk helt skræmmende. Men det er formeget at han ikke har et selvstændigt
yndlingshold.

> Surt at jeg går glip af kampene i januar på Zulu. Dog ikke Superbowl, der
sendes
> på TV2.

Jeg har stemt for Zulu. Fik valget mellem TV2 Zulu eller Norsk TV2 - hvem
kan være i tvivl? - Dog er jeg bange for at vi mister dem. Det er endnu en
kanal som har flest seererer iblandt de unge, og mænd, men jeg tror ikke dem
er dem som bor her i hullet.

> [...]
kun
> ganske få kr.) (Jeg husker ikke beløbet.)

Jeg køber 4hovedet parabol om jeg mister Zulu. Det skal jeg have:
NFL, dansk ishockey (OIK), cykling, DTC mm

> Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/
Jep. Min yndlingsside er http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Venlig hilsen

Ole

Fra : JackPie

Dato : 14-12-02 20:47

Jeg kunne ikke være mere enig.

Har selv været 49'ers fan siden de glade dage med Montana/Rice. Kort været
over Packers, men de gyldne vil altid være "mit" hold. Især efter at have
sejlet, hvor vi lage til i bl.a SF. Det blev mit hjem udenfor Danmark.

Erik

Fra : Ole :-\)

Dato : 15-12-02 12:43

JackPie skrev
> [...]
> over Packers, men de gyldne vil altid være "mit" hold. Især efter at have
> sejlet, hvor vi lage til i bl.a SF. Det blev mit hjem udenfor Danmark.

En anelse misundelig er jeg da, men tænk sig at bo derover og komme til de
der ca 10 hjemmekampe om året - det vil jeg gerne prøve.