My turn til at bli' kørt ned
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 11-12-02 21:15

Tænk sig, så sent som i går røg jeg ind i siden af en Chevy Van, i en
rundkørsel her i Aalborg (faktisk min fejl, er glad for at føreren tog det
så roligt), føreren var selvfølgelig meget undskyldende, men jeg forklarede
ham som sagen var, at det var min fejl... Jeg var røget i banen hvor man
kører ud af rundkørslen (jeg skulle en videre, så jeg ville komme ind i
inderbanen igen... MEN. Dum som jeg er kigger jeg mig ikke ordentlig for, og
kommer, heldigvis rimeligt meget med siden, ind i siden af den Van.

Jeg måtte ned at ligge, den korteste bremselængde fra 45-0 (ja, jeg er lidt
for hurtig...) jeg nogensinde har præsteret. Jeg væltede ret brat, føreren
standsede lige så hurtigt. motoren køre stadig, pr. refleks stoppede jeg
den, tænkte hurtigt et sekund på om jeg nu kunne gå - det gik, mig ind til
kanten så jeg ikke spærrede trafikken. Køreren sprang ud, en ung fyr midt i
20'erne. Han var MEGET flink at snakke med, ikke en eneste gang snakkede vi
at udveksle numre og forsikringsselskabsnumre... Utroligt. Han undskyldte,
men jeg fik forklaret at det var min fejl.

Skader: En let bule i siden af van'en (som jeg vil sætte en bagskærm på
kunne trykkes ud med lillefingeren)

Bøjet venstre fodhviler, samt en lille skramme på plasiclisten på mit sæde,
på knallerten (Yamaha 4-g fra '79).

Jeg slap UTROLIGT med et lillebitte hul i den kedeldragt jeg kører i (foret,
mmmmh), og ikke en skramme på min hjelm.

Jeg måtte desværre humpe resten af dagen på det venstre ben, men det synes
jeg er billigt sluppet! I dag kunne jeg igen gå normalt, og løbe en lille
smule.

Jeg takker fordi jeg blev beskyttet af Vorherre i det øjeblik det skete!

// Troels

(Der stadig kører Yamaha 4g, også i den samme rundkørsel - dog ikke så
hurtigt - og i den rigtige bane!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-12-02 22:36

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP] en sørlig historie med en "happy ending"

Det var da ærgeligt. Var det rundkørslen ude ved universitetet/Haahr benzin
osv.?
Svarer du snart på min email :) du har jo skrevet til mig på i NG'en her og
på min mail...

God bedring, hvis du ikke er kommet over det endnu...

Brian Axelgaard

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 11-12-02 22:38

> Det var da ærgeligt. Var det rundkørslen ude ved universitetet/Haahr
benzin
> osv.?

Yep Den er nemmelig ond! Du kender den nok...

> Svarer du snart på min email :) du har jo skrevet til mig på i NG'en her
og
> på min mail...

Sorry, jeg sover lidt

> God bedring, hvis du ikke er kommet over det endnu...

Nu er der mest kun det psykiske tilbage, selvom det stadig gør en lillebitte
smule ondt i venstre hofte...

> Brian Axelgaard

Troels Plougmann Olsen

Cand.tage.et.styrt.ph.D ;)

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 11-12-02 22:59

> benzin
>
> Yep Den er nemmelig ond! Du kender den nok...

Ja . går selv på Universitetet, dog inde på Badehusvej, men jeg har været
derude tit som del af uddanelsen

> og
>
> Sorry, jeg sover lidt

Ja det er jo vinter med hvad dertil kommer af depression og trængsel....nåeh
ja.... og Jul :)

> Nu er der mest kun det psykiske tilbage, selvom det stadig gør en
lillebitte
> smule ondt i venstre hofte...

Ville manden slet ikke have noget med forsikring at gøre? Du slap altså med
kune st skulle betale reparation af knallerten.

> Troels Plougmann Olsen
>
> Cand.tage.et.styrt.ph.D ;)

Brian Axelgaard
Stud. Polyt.
Aalborg University
Denmark
;)

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 11-12-02 23:12

> Ja det er jo vinter med hvad dertil kommer af depression og
trængsel....nåeh
> ja.... og Jul :)

hehe

> Ville manden slet ikke have noget med forsikring at gøre? Du slap altså
med
> kune st skulle betale reparation af knallerten.

Jeg er ikke helt med, den sætning forstår jeg ikke Men det var nu mere
mig der helst var fri for forsikringen, for det var 100% min fejl (jeg må
slet ikke køre i den rundkørsel!) - såååeh :)

> Brian Axelgaard
> Stud. Polyt.
> Aalborg University
> Denmark

Troels Plougmann Olsen - der har besvaret din mail

Teknisk Skole (Systemadministrationen)
Denmark

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-12-02 23:54

Hvis det er en knallert du kører på, så skal du vel ikke ind til midten på
noget tidspunkt, du skal være der ude hvor cyklerne holder til, eller har
jeg misforstået noget ?

Kim Larsen

Fra : rene

Dato : 12-12-02 16:09

Såd´n troede jeg også det var
Men det er nok derfor han vil holde forsikringen væk
For om det var hans skyld eller ej, kommer han til at betale, fordi han skal
være inde i siden eller på cykel sti
Men han kom jo også ind i siden.....til sidst

MvH René

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-12-02 20:11

"rene" <rene.k@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> være inde i siden eller på cykel sti
> Men han kom jo også ind i siden.....til sidst

Du læser da vist forkert... det var ejeren af bilen der ikke ville haven
oget med forsikring at gøre... men det er ganske rigtigt at der er sti som
leder uden om denne dobbelte rundkørsel.