Hvad er en 'haxor'??
Fra : Martin Møller

Dato : 11-12-02 15:42

Beklager mit lidt OT indlæg. Jeg har prøvet at finde ud af, hvad
"haxor" [hakser]? betyder, men det er ikke lykkes for mig, og folk her
plejer at have godt styr på begreber og de forskellige "communities".
Er det en eller anden omskrivning af ordet hack? Det er min
fornemmelse, at ordet mest bruges at folk, der (for some reason) også
synes det er fedt at skrive l33t.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller

Fra : Alex Holst

Dato : 11-12-02 16:42

Martin Møller <martinhm@spamfilter.dk> wrote:
> Beklager mit lidt OT indlæg. Jeg har prøvet at finde ud af, hvad
> "haxor" [hakser]? betyder,

I min omgangskreds bruges det som en sarkastisk version af ordet
"hacker" eller "hacke".

"Vil du lige hax0r noget sammen?" -- beder en person om at lave et
stykke arbejde der slet ikke er teknisk kraevende, f.eks. at skrive lidt
HTML.

Fra : Jesper Harder

Dato : 11-12-02 17:41

Martin Møller <martinhm@spamfilter.dk> writes:

> Beklager mit lidt OT indlæg. Jeg har prøvet at finde ud af, hvad
> "haxor" [hakser]?

hacker. d00d! u R an 31337 hax0r.

> Det er min fornemmelse, at ordet mest bruges at folk, der (for some
> reason) også synes det er fedt at skrive l33t.

Netop, det er lamer-speak.

Se også: <http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/Leet-speak.html>

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-02 12:53

Jesper Harder wrote:
> hacker. d00d! u R an 31337 hax0r.
> Netop, det er lamer-speak.

Nu skal man jo huske ikke at undervudere sjovhedsværdien af l33tspeak
Jeg vil næsten sige at det gør arbejdsklimaet bedre hvis man bruger det
i hverdagen.

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk - Ja ok, det skulle jeg jo sige
"Vejen til den totale løsning."

Fra : Kristian Rask

Dato : 13-12-02 13:20

Hrmm

On 12 Dec 2002 11:52:52 GMT, Hans Joergensen <haj@cracksrv.nathue.dk>
wrote:

>Nu skal man jo huske ikke at undervudere sjovhedsværdien af l33tspeak
>Jeg vil næsten sige at det gør arbejdsklimaet bedre hvis man bruger det
>i hverdagen.

Hvis jeg talte sådan mine kollegaer, ville jeg blive sendt til tale
pædagog..

"Æ kå et finn u a'et.. mobilos er svær..."
- Enhver kultur har svært ved at se hvordan den opfattes af andre.
- Din egen kultur er *aldrig* den bedste.

mvh

Kristian   aka   "Den evige nybegynder"