| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Har du denne cd: "Rigtig Dansk Jul", 1988? Fra : Kent | 
  Dato :  10-12-02 23:39 |  
  |  
 
            Hej
 Som du måske har læst i et af de foregående indlæg, er jeg
 på jagt efter julesangen "Fortæl mig, fortæl mig" med
 Grethe Ingemann. Efter venlig hjælp her fra gruppen har
 jeg erfaret, at sangen findes på cd'en "Rigtig Dansk Jul",
 som er en opsamling fra 1988.
 Se alt om cd'en via dette link:
 http://www.hjbib.dk/is/WHJPUB/full-sh.asp?base=n-a&fn=08322716
Hvis du har denne cd, eller hvis du ved, hvor den kan købes,
 må du meget gerne skrive til mig. Så vil jeg faktisk blive
 meget glad    .
 Husk at fjerne NOSPAM i min e-adresse, dvs. min adresse
 er: Sunshine@pc.dk
 Vh
 Kent
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Tina (11-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tina | 
  Dato :  11-12-02 09:35 |  
  |   
            
"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i
 news:3df66cfb$0$37039$edfadb0f@dread13.news.tele.dk
 > Hej
 >
 > Som du måske har læst i et af de foregående indlæg, er jeg
 > på jagt efter julesangen "Fortæl mig, fortæl mig" med
 > Grethe Ingemann. Efter venlig hjælp her fra gruppen har
 > jeg erfaret, at sangen findes på cd'en "Rigtig Dansk Jul",
 > som er en opsamling fra 1988.
 >
 > Se alt om cd'en via dette link:
 >  http://www.hjbib.dk/is/WHJPUB/full-sh.asp?base=n-a&fn=08322716
>
 > Hvis du har denne cd, eller hvis du ved, hvor den kan købes,
 > må du meget gerne skrive til mig. Så vil jeg faktisk blive
 > meget glad    .
 En hurtig søgning på  www.bibliotek.dk viser, at ihvertfald mindst ét
 bibliotek her i landet har den. Spørg på dit lokale bibliotek, om de kan
 skaffe den hjem til dig.
 Mvh
 Tina
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent (11-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  11-12-02 16:30 |  
  |  
 
            "Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3df6f8d7$0$24679$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > En hurtig søgning på  www.bibliotek.dk viser, at ihvertfald mindst ét
 > bibliotek her i landet har den. Spørg på dit lokale bibliotek, om de kan
 > skaffe den hjem til dig.
 >
 > Mvh
 >
 > Tina
 Hej Tina
 Ja, jeg ved godt at cd'en kan lånes på biblioteket, men jeg ville
 jo gerne eje cd'en    . Meeeeeeen - måske låner jeg den alligevel.
 Det gør jeg da ihvertfald, hvis ikke det lykkes mig at få fat på
 cd'en.
 Vh
 Kent
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Tina (11-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Tina | 
  Dato :  11-12-02 20:47 |  
  |   
            
 Ja, jeg ved godt at cd'en kan lånes på biblioteket, men jeg ville
 > jo gerne eje cd'en    . Meeeeeeen - måske låner jeg den alligevel.
 > Det gør jeg da ihvertfald, hvis ikke det lykkes mig at få fat på
 > cd'en.
 Min tanke var, at du jo kunne låne den, og kopiere den til eget brug. (Det
 er lovligt, hvis du ikke er klar over det i forvejen.)
 Mvh
 Tina
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kent (11-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  11-12-02 21:06 |  
  |  
 
            "Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3df79686$0$1746$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
 >
 >  Ja, jeg ved godt at cd'en kan lånes på biblioteket, men jeg ville
 > > jo gerne eje cd'en    . Meeeeeeen - måske låner jeg den alligevel.
 > > Det gør jeg da ihvertfald, hvis ikke det lykkes mig at få fat på
 > > cd'en.
 >
 > Min tanke var, at du jo kunne låne den, og kopiere den til eget brug. (Det
 > er lovligt, hvis du ikke er klar over det i forvejen.)
 >
 > Mvh
 >
  
Tak for hjælpen.
 Vh
 Kent
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             anders (11-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders | 
  Dato :  11-12-02 21:29 |  
  |  
 
            On Wed, 11 Dec 2002 20:47:24 +0100, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
 wrote:
 >
 > Ja, jeg ved godt at cd'en kan lånes på biblioteket, men jeg ville
 >> jo gerne eje cd'en    . Meeeeeeen - måske låner jeg den alligevel.
 >> Det gør jeg da ihvertfald, hvis ikke det lykkes mig at få fat på
 >> cd'en.
 helt korrekt, støt kunstnerne
 >Min tanke var, at du jo kunne låne den, og kopiere den til eget brug. (Det
 >er lovligt, hvis du ikke er klar over det i forvejen.)
 >
 >Mvh
 >
 >Tina
 >
 det er umoralsk
 det er lovligt
 (sådan kan det jo gå, når man lader politikere om at lave loven)
 det er måske ulovligt efter lovginvingen som træder i kraft omkring
 julen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Troels (11-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Troels | 
  Dato :  11-12-02 22:37 |  
  |   
            
 >
 > >Min tanke var, at du jo kunne låne den, og kopiere den til eget brug.
 (Det
 > >er lovligt, hvis du ikke er klar over det i forvejen.)
 > >
 >
 > det er umoralsk
 >
 
 Når manden rent faktisk, dog uden succes, har forsøgt at fremskaffe den, kan
 jeg ikke se det umoralske i det.
 
 /Troels
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Benny Mortensen (13-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Mortensen | 
  Dato :  13-12-02 00:46 |  
  |   
            Hej Alle
 
 Uden at Quote nogen for hvem der har sagt / siger hvad, og uden at tage
 stilling til, hvad der er rigtigt / forkert - Moralsk / umoralsk, så vil jeg
 dog alligevel tro, at hvis musikbranchen brugte lige så megen energi på at
 sørge for deres værker var i handlen, som de brugte på at brokke sig over,
 at vi kunne finde på at kopiere de enkelte eksenplarer der slap ud ved et
 uheld, så kunne det være de kunne sælge noget, og at vi andre ikke blev så
 trætte af at høre på deres brok, så vi rent faktisk kunne finde på at købe
 det.  Det sidste kræver dog stadig at vi får chancen for at købe.  Hvis de
 brugte energien på at spille, så kunne det være de også kunne leve af det de
 gerne ville.  Men de sidste år syntes jeg ikke mange af dem har gjort sig
 musikalsk bemærket, men på fronten om ulovlig kopiering, har en del af dem
 gjort sig svært bemærket.  Jeg kunne F.eks ikke nære mig, så efter at have
 læst lidt på Danser med drenges hjemmeside, så gik jeg på CDON og søgte på
 Danser med drenge.  Det undrede mig faktisk ikke, da den ikke fandt noget,
 og det er faktisk længe siden jeg har set noget med dem. Så det eneste sted
 jeg lige umiddelbart ved at de kan købes, er på deres egen hjemmeside.  Så
 vil de sælge, så må de jo sørge for at pladerne er derude hvor plader nu
 købes, så det er måske deres pladeselskaber de skal jagte, og ikke deres
 potentionelle kunder.
 
 M.V.H.....Benny..
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Kent (13-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  13-12-02 17:53 |  
  |  
 
            "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3df91fa2$0$171$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Hej Alle
 >
 > Uden at Quote nogen for hvem der har sagt / siger hvad, og uden at tage
 > stilling til, hvad der er rigtigt / forkert - Moralsk / umoralsk, så vil
 jeg
 > dog alligevel tro, at hvis musikbranchen brugte lige så megen energi på at
 > sørge for deres værker var i handlen, som de brugte på at brokke sig over,
 > at vi kunne finde på at kopiere de enkelte eksenplarer der slap ud ved et
 > uheld, så kunne det være de kunne sælge noget, og at vi andre ikke blev så
 > trætte af at høre på deres brok, så vi rent faktisk kunne finde på at købe
 > det.  Det sidste kræver dog stadig at vi får chancen for at købe.  Hvis de
 > brugte energien på at spille, så kunne det være de også kunne leve af det
 de
 > gerne ville.  Men de sidste år syntes jeg ikke mange af dem har gjort sig
 > musikalsk bemærket, men på fronten om ulovlig kopiering, har en del af dem
 > gjort sig svært bemærket.  Jeg kunne F.eks ikke nære mig, så efter at have
 > læst lidt på Danser med drenges hjemmeside, så gik jeg på CDON og søgte på
 > Danser med drenge.  Det undrede mig faktisk ikke, da den ikke fandt noget,
 > og det er faktisk længe siden jeg har set noget med dem. Så det eneste
 sted
 > jeg lige umiddelbart ved at de kan købes, er på deres egen hjemmeside.  Så
 > vil de sælge, så må de jo sørge for at pladerne er derude hvor plader nu
 > købes, så det er måske deres pladeselskaber de skal jagte, og ikke deres
 > potentionelle kunder.
 >
 > M.V.H.....Benny..
 >
 En rigtig god kommentar, og jeg støtter dig 100%, Benny   
Vh
 Kent
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              ML-78 (12-12-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : ML-78 | 
  Dato :  12-12-02 10:23 |  
  |   
            > det er umoralsk
 
 Nåda. Hvem bestemmer disse regler?
 
 > det er lovligt
 
 Ganske fornuftigt.
 
 > (sådan kan det jo gå, når man lader politikere om at lave loven)
 
 Jeg synes nærmere politikerne har klumret i det når det drejer sig om at
 begrænse forbrugernes rettigheder i forhold til producenternes.
 
 
 ML-78
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |