Øvelser med Håndvægt
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 10-12-02 18:51

Hej!

Jeg skulle have begyndt på motionscenter for at begynde på styrketræning.
Jeg er en spinkel gut på 23 år 172 høj og 62kg. Men jeg kan ikke begynde da
jeg skal arbejde i tyskland i 4 måneder. Er der nogle der kender til nogle
gode øvelser med en håndvægt? Jeg har en på 15kg som jeg påtænker mig at
bruge for ligesom at træne bare en smule op til jeg kommer hjem igen. Nogle
links til sider om den slags træning ville være rart.

Mvh Søren C

Fra : Roland

Dato : 10-12-02 21:01

Det er svært bare at starte med ... Især 15 kilos vægte når du er så
forholdsvis lille

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 11-12-02 16:32

"Roland" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Det er svært bare at starte med ... Især 15 kilos vægte når du er så
> forholdsvis lille

Nu skal det siges den er max på 15 kg. Den består af 4x 2.5kg og 2x1.5kg
plus 2 kg for stangen...

Mvh Søren C

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 11-12-02 16:32

Fra : Jimmy

Dato : 11-12-02 23:20

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message

> "Roland" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> >

> Nu skal det siges den er max på 15 kg. Den består af 4x 2.5kg og 2x1.5kg
> plus 2 kg for stangen...

Ja ok - så lille er du da heller ikke.
Når du er 172 er 62 da fint.

Anyway - www.getbig.dk - har mange øvelser til alt muligt.

Jeg tror i øvrigt også at de foreslår armbøjninger som en af de mest
effektive øvelser.

Du kan også lave squats (Gå ned i knæ) og at træne lår og så mavebøjninger.
Hvis du laver mavebøjninger skal du huske også at lave rygbøjninger.

Så er du da kommet lidt rundt omkring.

Mvh
Jimmy

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 17-12-02 16:27

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse

> [...]
mavebøjninger.
> Hvis du laver mavebøjninger skal du huske også at lave rygbøjninger.

Armbøjninger har jeg lavet længe men jeg synes ikke rigtigt de giver noget
andet end styrke.
Men det nytter jo ikke noget når jeg også gerne vil være større.
Jeg har alt for tynde arme men alligevel har jeg flere kræfter end mine
kammerater som har meget større arme end mig. Det er også fedt nok men
størrelsen må også gerne følge med.
Skal siges min fedtprocent er med prof udstyr er målt til 8,6%.
Resultatet er et år gammelt men jeg har ikke ændret mig i vægt eller
bygning. siden.
Og ja jeg havde desværre ikke muligheden for at starte i motionscenter før
om ca 1/2 år.

Mvh Søren C

Fra : sanne

Dato : 16-12-02 20:24

Måske kan du tage et print af disse øvelser med:
http://www.motion-online.dk/dumbbell1.htm

Hilsen
Sanne

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 17-12-02 16:14

"sanne" <s_hoghREMOVE@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Måske kan du tage et print af disse øvelser med:
> http://www.motion-online.dk/dumbbell1.htm
>
> Hilsen
> Sanne

Kanont!! Mange tak det var lige sådan noget jeg ledte efter!

Mvh Søren C