Bedste locationer i Egypten?
Fra : Nicolai

Dato : 10-12-02 16:28

Hej!

Efter jeg fornylig tog PADI advanced på great barrier reef, skal jeg love for at man har fået mod på mere.
På vejen hjem dukkede man også ved Phi Phi i Thailand, descærre ikke den store succes, nok fordi man var der i slutningen af
september, nok uden for sæson.

men når man nu ikke lige har tid og penge til Great Barrier Reef, så er man blevet anbefalet Rødehavet. (tak for linket til
atlantisrejser...)

Hvor er det absolut bedst at dykke der? Er liveaboard det eneste rigtige?

På forhånd tak.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

(Fjern de store bogstaver i adressen...)

Fra : Allan Norsk

Dato : 10-12-02 17:00

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Hvor er det absolut bedst at dykke der? Er liveaboard det eneste rigtige?

Hvis du er der for at dykke, så tag liveaboard. Det er bedre dykning, mere
afslappende og billigere hvis du regner det hele med. Hvis du gerne vil på
diskotek med Italienere og Russere - så tag hotel.

Atlantis har aftale med en udmærket båd: Oriana. Besætningen er kompetent og
behagelig.

/Allan

Fra : Allan Norsk

Dato : 10-12-02 17:00

Fra : Nicolai

Dato : 10-12-02 18:32

> Hvis du er der for at dykke, så tag liveaboard. Det er bedre dykning, mere

Jeg er der kun for at dykke :)

> afslappende og billigere hvis du regner det hele med. Hvis du gerne vil på
Ja, man skal vist huske at regne det hele med.

> diskotek med Italienere og Russere - så tag hotel.
Hmm Italienske tøser KAN være søde, men mon min kæreste er enig? ;)

> Atlantis har aftale med en udmærket båd: Oriana. Besætningen er kompetent og
> behagelig.

Takker for info. Andre må meget gerne supplere :)

Fra : Jan Richardy

Dato : 10-12-02 22:46

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> september, nok uden for sæson.
> Hvor er det absolut bedst at dykke der? Er liveaboard det eneste rigtige?

Jeg synes at huske, at Atlantis skriver at liveaboard er forholdsvis
krævende dykning, så de anbefaler (kraftigt) at man har minimum 25 loggede
dyk i sin bog inden man tager på en sådan tur.

Nu lyder det jo til, at du er relativt grøn. Så det kunne jo være relevant.

Mvh.

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Nicolai

Dato : 11-12-02 01:28

> [...]
> dyk i sin bog inden man tager på en sådan tur.
>
> Nu lyder det jo til, at du er relativt grøn. Så det kunne jo være relevant.

Tak for info. HAR dog over 25 :)

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 11-12-02 14:44

Jeg har lige været i RH med atlantis..... og der kom en Open Water dykker
med på liveaboard med 4 dyk i logbogen....

så det kan godt være at det er det de skriver .... men de retter sig ikke
efter det ...... $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

nøj

Fra : Jan Richardy

Dato : 12-12-02 22:53

"Nikolaj Østergaard Jensen" <nik@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> med på liveaboard med 4 dyk i logbogen....
> så det kan godt være at det er det de skriver .... men de retter sig ikke

Jeg gik nu heller ikke ud fra, at Atlantis checker ens logbog, når man
bestiller rejser hos dem, hehe ...

OWD'eren kom hjem i live, så?

---

Jan Richardy

Online portfolio & CV
http://www.richardy.dk

Fra : Gryndahl

Dato : 14-12-02 13:35

> [...]
> med på liveaboard med 4 dyk i logbogen....
> så det kan godt være at det er det de skriver .... men de retter sig

Atlantis har jo intet med det at gøre - men selve Dive Masteren.
Jeg var i Sharm El shiek - hvor en gut blev færdig med sit OWD og hvor
vi på hans første dyk allesammen strøg efter Dive Masteren ned på 35
meter for at se en haj..... Sååå....
Men Sharm kan varmt anbefales ! :) Skal selv med Oriana til Feb

Mvh
Gryn

http://www.kandu.dk/

Fra : max

Dato : 14-12-02 14:18

> [...]
> meter for at se en haj..... Sååå....
> Men Sharm kan varmt anbefales ! :) Skal selv med Oriana til Feb

Hvem var divemaster på det dyk..?
mvh max

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 15-12-02 01:03

er du sikker på det.....
jeg har hørt at atlantis måske ikke samarbejder med det dykkerselskab (og
den båd) mere !

nøj

Fra : Gryndahl

Dato : 18-12-02 21:45

"Nikolaj Østergaard Jensen" skrev d. 15-12-02 01:03 dette indlæg :
> er du sikker på det.....
> jeg har hørt at atlantis måske ikke samarbejder med det dykkerselskab
(og
> den båd) mere !
>
> nøj
Jeg vil ikke hænge nogen divemaster ud, han var en fin gut - og på det
tidspunkt var han (owd) certificeret og må vel selv dømme og gøre hvad
han syntes...
Og jo det er rigtigt at Atlantis ikke bruger dem (Colona) mere - snøft !

God jul
Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Nikolaj Østergaard J~