Hvordan får jeg min lyd til at starte i fr~
Fra : Xystus

Dato : 10-12-02 15:43

Hey

Jeg er ved at lave en film hvor baggrundslyden først skal starte i frame 2.
Frame 1 indeholder en knap der fører til frame 2. Jeg har ikke nogle
problemer med lyden når den skal starte i frame 1, men hvis jeg flytter den
til frame 2 så sker der ikke noget. Jeg har lagt lyden på et
baggrundsbillede.

Hvad skal jeg gøre?

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Jan Thorup

Dato : 10-12-02 16:39

Hej

Jeg ville lave det med et lydspor i en seperatart movie, hvor jeg ville
"streame" lyden, og så kalde lyd-movien med en loadmovie (husk: en level op).
Det gør det meget let at lave en sluk-musik-knap med en goto og en
stopallsound eller en unloadmovie, og så er meget let at styre lyden uden at
det bliver for tungt.
Jeg tror nok, at jeg forstår dit problem i din nuværende opstilling - og måske
har du fået knyttet lyden til billedet og ikke til framen (en fejl, som jeg et
par gange har fået lavet en farten ) ellers skulle der jo ikke være
problemer i din opstilling.

MVH Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Xystus

Dato : 10-12-02 17:42

Hey Jan

> Jeg ville lave det med et lydspor i en seperatart movie, hvor jeg ville
> "streame" lyden, og så kalde lyd-movien med en loadmovie (husk: en level
op).

Det lyder godt, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det. Jeg er ny
med Flash, sååå jeg ved ikke så meget om scripting og den slags.

Jeg har forstået det sådan at jeg skal lave en movie jeg fx kalder lyd. Så
skal jeg på frame 2 gå ind i actions og vælge loadmovie og skrive lyd.swf.
Er det rigtigt?

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Jan Thorup

Dato : 10-12-02 19:14

Hej Xy

Ja, det er sådan jeg takler det med lyd, og så er det sk... nemt at skifte
lyden ud med en ny, hvis det bliver aktuelt på et tidspkt.
Må jeg spørge - skal der være knapper, som kan åbne/slukke for
baggrundslyden?
Ps: det der scripting er egentlig ikke så tovlig svært i Flash, så bare klø
på!!

Fra : Jan Thorup

Dato : 10-12-02 19:14

Hej Xy

Fra : Xystus

Dato : 10-12-02 19:44

Hey Jan

> Må jeg spørge - skal der være knapper, som kan åbne/slukke for
> baggrundslyden?

Der skal ikke være knapper. Det er et skoleprojekt, så lyden skal bare køre
i baggrunden hele tiden...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk