Connections...
Fra : Steen

Dato : 10-12-02 13:56

Hej NG

Jeg bruger TCPView fra Sysinternals til at overvåge mine forbindelser med,
og i den forbindelse har jeg lige et par spm:

"alertsvc.exe" og "rpcss.exe" har hele tiden connections åbne - hvad er de
og hvad gør de?

Hvad er "nsrexecd.exe"?

Jeg har helt vildt mange connections, hvor processen hedder "System:2". Ca.
30 connecter til min egen maskine ("LISTENING") og andre 20 connecter ud af
huset, status "LAST_ACK" - hvad er de?

Hvad er "unconnected endpoints"?

Hvor på nettet finder jeg en introduktion til grundlæggende aspekter af
dette spændende emne (TCP, porte, pakker, sikkerhed)? (Helst på dansk

Mvh Steen

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 10-12-02 16:14

On Tue, 10 Dec 2002 13:56:08 +0100, Steen <nospam@nospam.dk> wrote:

> "alertsvc.exe" og "rpcss.exe" har hele tiden connections åbne - hvad er de
> og hvad gør de?

Hvad siger google?

> Hvad er "nsrexecd.exe"?

Hvad siger google?

> Hvad er "unconnected endpoints"?

Aner det ikke. Det lyder som om at navnet er ligeså selvopfundet som
Steve Gibsons ``stealth mode''.

> Hvor på nettet finder jeg en introduktion til grundlæggende aspekter af
> dette spændende emne (TCP, porte, pakker, sikkerhed)? (Helst på dansk

Emnet er stort. Meget stort. Skaf noget ordentlig (engelsk) litteratur
om emnet. Det er egentlig nok nemmere at finde svar i passende
netværksgruppe. Sikkerheden forstår du først når det andet er nogenlunde
på plads.

--
Jesper

Fra : Lars

Dato : 11-12-02 11:28

"Steen" <nospam@nospam.dk> wrote in news:at4oa0$df1$1@sunsite.dk:

> Hvor på nettet finder jeg en introduktion til grundlæggende aspekter
> af dette spændende emne (TCP, porte, pakker, sikkerhed)? (Helst på
> dansk

Hej Steen

Prøv at tage et kig på www.net-faq.dk - der kan du finde en hel del (og
gode) forklaringer på netværksrelaterede ting.

mvh Lars

Fra : Karsten H.

Dato : 11-12-02 20:19

> [...]

> med, og i den forbindelse har jeg lige et par spm:
>
> "alertsvc.exe" og "rpcss.exe" har hele tiden connections åbne - hvad

alertsvc.exe er servicen 'Alerter' som beskrives som 'Notifies selected
users and computers of administrative alerts'.

rpcss.exe er servicen 'Remote Procedure Call (RPC)', som beskrives som
'Provides the endpoint mapper and other miscellaneous RPC services'.

Begge dele er en del af en normal windows-installation.

> Jeg har helt vildt mange connections, hvor processen hedder
> "System:2". Ca. 30 connecter til min egen maskine ("LISTENING") og
> andre 20 connecter ud af huset, status "LAST_ACK" - hvad er de?

En sjat af dem bruges til DNS-opslag, resten vil jeg ikke byde på.

> Hvad er "unconnected endpoints"?

Når et program lytter på en port, og der ikke er forbundet til den, har den
et unconnected endpoint.

--
Karsten H.
Som har skrevet sin mail-adresse baglæns for at narre fjenden i Aalborg.