Julebordets pynt
Fra : Nette

Dato : 09-12-02 22:40

Har skisme et problem med julebordet i år. Hvordan skal det lige se ud?

Julen 1998: Grøn ( PÆN grøn) dug, en frugtskål i guld, foret med
savoykålsblade i mørkegrønne. I kurven lå der glatte, skinnende røde små
æbler samt bærklaser fra efeu strøet med guld. Ved hver ende af bordet,
havde jeg rødlakeret nogle flamingohjerter, lavet en fod af elefanttråd
påsnoet små røde glimmerperler. ( Året efter kunne man se dem over alt i
hobbyforretningerne, men jeg KOM altså først*G*).

Julen 2000: dug med offwhite/guld/grønt julemotiv, 2 store tykke bloklys i
offwhite fra Tigeren, direkte placeret på bordet 2 og 2 i hver ende, begge
"sæt" lys vedlagt tre store flotte og glatte granatkogler. ( kender i dem??
De er så smukke og særpræget) Guldengle som konfetti og i midten en hvid
julestjerne.

I år: sølvgrå velourdug, ???????

Pyntet må ikke koster alverden, men må meget gerne være specielt, uden at
ligne noget der er købt i en "saml-selv-pose" fra hobbyforretningen...

Har i nogle ideer?

Nette

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 10-12-02 15:34

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Pyntet må ikke koster alverden, men må meget gerne være specielt, uden at
> ligne noget der er købt i en "saml-selv-pose" fra hobbyforretningen...

Så store problemer kan det være svært at tage stilling til, men prøv at købe
en stak ugeblade, eller lån blade og bøger på biblioteket.

VH BA

Fra : Nette

Dato : 10-12-02 17:53

"Birgitte Abkjær" wrote in message
> Så store problemer kan det være svært at tage stilling til, men prøv at
købe
> en stak ugeblade, eller lån blade og bøger på biblioteket.

*Fedt* Det kan man vidst svarer til næsten alle spørgsmålene der bliver
sendt herind

Nette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-12-02 19:10

> købe
>
> *Fedt* Det kan man vidst svarer til næsten alle spørgsmålene der bliver
> sendt herind

Tja, jeg ville ikke have tænkt på det, men nu læser jeg heller ikke
ugeblade - eller skifter juleudsmykning.

Mvh Maria

Fra : Mie Kierkegaard

Dato : 11-12-02 15:32

Hej ...

Hva´med at lave en stor blomster dekoration ?
fx. Hva med at bygge den omkring en julestjerne ?
Brug en masse røde roser, en masse grønt,(egefeu & elefandtgræs) og
løg -alm. løg eller rødløg (på "spyd") Billigt, men det kan komme til at
ligne en million!
Du kan osse bruge valnødder/hasselnødder imellem det grønne, limet på
"spyd".
Hvis du fx vælger den røde farve som gennemående farve (står godt til grå)
så er der røde bloklys er på tilbud i Rema 1000 til 10 kr

Lige lidt tanker herfra

Håber det er noget der kan bruges!!

Fra : Nette

Dato : 11-12-02 22:13

"Mie Kierkegaard" wrote in message
> [...]
> Hvis du fx vælger den røde farve som gennemående farve (står godt til grå)
> så er der røde bloklys er på tilbud i Rema 1000 til 10 kr

Hej Mie.
Det vil jeg klart tage med i mine overvejelser. Mange tak for ideen

Nette