fstab, samba og password
Fra : Jakob Rohde

Dato : 09-12-02 17:46

Hej,

Hvis jeg vil tilføje en linie i fstab som mounter en sambashare fra en
anden pc, hvorledes angiver jeg så password?

Jakob

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-12-02 16:00

Jakob Rohde <jakob.rohde@nal-net.dk> writes:

> Hvis jeg vil tilføje en linie i fstab som mounter en sambashare fra en
> anden pc, hvorledes angiver jeg så password?

En af disse:

//server/share /mount/point smbfs username=uname,password=pw 0 0
//server/share /mount/point smbfs credentials=/etc/npw 0 0

Sidstnævnte opbevarer brugernavn og kodeord i en fil, som kan være
læsebeskyttet.

/Rasmus

Computers are like airconditioners:
They stop working properly if you open windows.