Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Ny TFT skærm fra Hitachi
Fra : E. Jensen

Dato : 09-12-02 13:11

Jeg vil blot lige informere om en ny TFT skærm med responstid på 16 ms. Så
skulle ghost problemerne forhåbentligt være gone for good, må man da håbe.

http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php

Forresten, er der nogen der ligger inde med Samsungs TFT/LCD roadmap ?

mvh Ebbe

Fra : Peder

Dato : 09-12-02 18:33

On Mon, 9 Dec 2002 13:11:27 +0100, "E. Jensen"
<ebbehoegjensen@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil blot lige informere om en ny TFT skærm med responstid på 16 ms. Så
>skulle ghost problemerne forhåbentligt være gone for good, må man da håbe.
>
>http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php

Ja det lyder jo godt men den ligger et par tusinde over hvad jeg er
villig til at betale for en skærm. Den ligger vist på lidt over 6000 i
Sverige.

-Peder

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-12-02 00:55

Peder <master.yoda@cool.dk> wrote in

> Ja det lyder jo godt men den ligger et par tusinde over hvad jeg
> er villig til at betale for en skærm. Den ligger vist på lidt over
> 6000 i Sverige.

Køb den i England - www.overclocking.co.uk har den til 412£ (inklusive
engelsk moms - de 350£ der omtales i artiklen er vist exclusive moms)
det er ca. 5000 inklusive moms - dertil kommer der porto oveni, men det
er i hvert fald stadig billigere end Sverige.

Og 5300 (et gæt fra min side) for en 17" LCD med en svartid på 16ms er
efter min mening ikke specielt dyrt.

Men hvis ikke du vil betale ret meget mere end 3kkr laver Samtron
faktisk en OK 17" model - en af mine kammerater har købt en til hans
fars nye maskine, og vi har da lige prøvet den lidt af og den klarer
sig faktisk ganske pænt i både spil, dvd og almindelig kontorbrug.

Jeg kan ikke huske modelbetegnelsen, men du kan finde den på
http://monitor.samsung.de - der er kun én 17" Samtron LCD på siden -
jeg mener det er to tal efterfulgt af et S - altså xxS.

Mvh.
Flemming

Fra : E. Jensen

Dato : 10-12-02 11:36

Lidt dyr, ja. Men derfor er det også spændende om andre producenter snart
kommer med 16ms skærme, så vi kan få noget konkurrence med et evt. prisfald
til følge. *suk* Der går nok et par år inden vi kan vrage og vælge imellem
store billige TFT skærme uden ghost :)

/Ebbe

Fra : Peder

Dato : 10-12-02 18:43

>*suk* Der går nok et par år inden vi kan vrage og vælge imellem
>store billige TFT skærme uden ghost :)

LOL, ja

-Peder

Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-12-02 18:46

"E. Jensen" <ebbehoegjensen@hotmail.com> wrote in

> Jeg vil blot lige informere om en ny TFT skærm med responstid på
> 16 ms. Så skulle ghost problemerne forhåbentligt være gone for
> good, må man da håbe.
>
> http://www.tech-pc.co.uk/hitachi_lcd-1.php

Damn, den får da svært god anmeldelse af ham (også i spil) - endda
selvom hans skærm har en død subpixel, anbefaler han den.
Den har nu overhalet 172T'eren på min "fremtidige"-ting-jeg-må-have
liste

> Forresten, er der nogen der ligger inde med Samsungs TFT/LCD
> roadmap ?
Nope - har du prøvet google.com?

Flemming

Fra : E. Jensen

Dato : 10-12-02 11:38

Ja, jeg har prøvet Google, men fandt kun ud af at Samsung er ved at bygge
nye TFT fabrikker bl.a. i Kina. Men det varer jo nok et par år inden vi får
glæde af dem :)

/Ebbe